Hahahahah ik kan hier alleen maar om lachen. Ik hoop op Ik Vertrek x Een Huis Vol
Die reacties op instagram ook. Iemand vraagt of ze weten dat Spanje katholiek is en dan reageert een ander dat her juist mooi is dat ze daar het geloof gaan brengen want katholieken worden voor de gek gehouden en het katholieke geloof is verderf
Ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan maar ik verwacht drama lol
Ik zie Johan al helemaal smartass doen als hij een paar basiswoorden Spaans kan en Janneke geheel hulpeloos.
Ik zie de Kraantjes zoān emigratie prima doen, maar de Jeliesā¦
Wat denken die volgers nou Alsof ze daar op missie ofzo gaan
Nou dat vind ik zelf geen extreem onlogische gedachte. Het hele gezin hecht ogenschijnlijk superveel waarde aan het geloof en dit geloof is er (volgens mij nogmaals) niet in Spanje. De katholieken hebben dit zelf ook eeuwen gedaan hahahaha
Ik vraag me echt af wĆ”t de reden is om zoān grote verhuizing te overwegen in hun geval? Zijn ze al ooit in Spanje geweest en zo ja, hoe vaak überhaupt? Zullen zij daadwerkelijk voldoende zicht hebben op wat er allemaal bij komt kijken? Het is ook niet alsof ze Engels spreken en daar aanvankelijk op terug kunnen vallen en dan moet je al vaak meer in een stedelijk gebied zitten denk ik, wil je daar echt wat aan hebben. Not my circus, not my monkeys maar ik begrijp het gewoon niet
Ja en dat is zo grappig afgelopen? Vind het zelf wƩl een heel onlogische gedachte van de volgers.
Nee tuurlijk niet, alsof ik dat insinueer . En er waren voor dit bericht al meer mensen op insta die meenden dat zij misschien wel op zending zouden gaan of Johan ergens als dominee aan de slag zou gaan (volgens mij is dit in dit topic ook nog de revue gepasseerd). En nu willen ze naar Spanje. Dat van hun volgers mensen de sprong maken van zending naar zending in Spanje vind ik niet bizar nee.
Nou ja prima toch dan denken jij en ik er gewoon anders over toch, ik vind het dus wel heel gek dat mensen dat denken en jij niet, primaa.
Ik snap het ECHT niet𤣠Misschien hebben ze een grote smak geld gekregen voor een real life serie? Ik vind het vervelend om te zeggen want ik ben dol op de Jelies maar ik heb er weinig vertrouwen inš
Dat denk ik idd ook , een contract voor een real life soap. Ze spraken over een kans die nu is gekomen, al een jarenlange wens gehad om naar Spanje te emigreren ,een vakantiepark te beginnen . Is met zo een buffer eindelijk mogelijk.
Janneke heeft alleen wel eens gezegd dat ze Spanje geweldig vond. Toen waren ze in luxemburg toen ze dat zei dacht ik. Voor zover ik weet zijn iig zij en Johan er wel eens geweest. Het komt echt als een roekeloos plan over en ik vind het sneu voor de kinderen. Ze waren helemaal happy op hun net nieuwe school. Ik las ook ergens dat hun beslissing los stond van het programma. Ja alsof je alleen voor een programma duizenden km verderop gaat emigreren met je 9 koters, gaat wel ver. Ik zie dit ook zo niet voor me.
Oh ze willen een vakantiepark beginnen? Laat ze maar eerst een huis vinden. Ik denk alleen maar wat een ellende wordt dit :ā)
Dus eventueel appartementen verhuren, misschien tiny houses maken en verkopen of misschien ādingen maken.ā Nouja ik hoop voor ze dat het gaat werken.
Alsof er in Spanje niet gewerkt moet worden om je grote gezin te onderhouden? Trainwreck waiting to happen.
Hoe komt het toch dat emigrerende hollanders steeds denken dat je in het buitenland geen geld hoeft te verdienen of een b&b zichzelf runt?
Ja altijd bij ik vertrek, dan willen ze rust en meer tijd voor elkaar enzo. Ja laten we een camping openen en t hele huis nog moeten verbouwen.
Ik hoop voor de kinderen wel dat zij ook willen en dat het goed gaat. Maar lijkt me wel heerlijke tv.
āEigenlijk heeft Spanje heel erg veel van Urk weg. Het is typisch Urk om zondagmiddag lekker een āknippienā, een dutje, te doen. Dat is echt een soort siĆ«sta. We zoeken wat meer rust. De familiebanden zijn heel hecht. Wij eten net als Spanjaarden vaak laat en houden van eten. Op Urker verjaardagen worden om 22.00 uur nog allemaal karbonades gegeten. Dat gebeurt in Spanje ook.ā
Nee inderdaad, eigenlijk zijn Urk en Spanje gewoon precies hetzelfde.
Ook echt de familiebanden zijn heel hecht maar al hun familie woont toch in Nederland?
Hij bedoelt de familiebanden bij Spanjaarden zijn vaak veel hechter dan bij Nederlanders.
Ja dat snap ik, maar daar hebben zij toch helemaal niks aan als ze in Spanje wonen. Het is niet alsof zij dat daar gaan ervaren
Naja hij maakt gewoon de vergelijking met de hechte familieband die zijzelf ook hebben. Daar kan ik nog wel inkomen. Maar het vergelijken met Urk lol.
Siesta wordt voor zover ik weet al lang niet meer zoveel gehouden.