Ik snap het ECHT niet𤣠Misschien hebben ze een grote smak geld gekregen voor een real life serie? Ik vind het vervelend om te zeggen want ik ben dol op de Jelies maar ik heb er weinig vertrouwen inš
Dat denk ik idd ook , een contract voor een real life soap. Ze spraken over een kans die nu is gekomen, al een jarenlange wens gehad om naar Spanje te emigreren ,een vakantiepark te beginnen . Is met zo een buffer eindelijk mogelijk.
Janneke heeft alleen wel eens gezegd dat ze Spanje geweldig vond. Toen waren ze in luxemburg toen ze dat zei dacht ik. Voor zover ik weet zijn iig zij en Johan er wel eens geweest. Het komt echt als een roekeloos plan over en ik vind het sneu voor de kinderen. Ze waren helemaal happy op hun net nieuwe school. Ik las ook ergens dat hun beslissing los stond van het programma. Ja alsof je alleen voor een programma duizenden km verderop gaat emigreren met je 9 koters, gaat wel ver. Ik zie dit ook zo niet voor me.
Oh ze willen een vakantiepark beginnen? Laat ze maar eerst een huis vinden. Ik denk alleen maar wat een ellende wordt dit :ā)
Dus eventueel appartementen verhuren, misschien tiny houses maken en verkopen of misschien ādingen maken.ā Nouja ik hoop voor ze dat het gaat werken.
Alsof er in Spanje niet gewerkt moet worden om je grote gezin te onderhouden? Trainwreck waiting to happen.
Hoe komt het toch dat emigrerende hollanders steeds denken dat je in het buitenland geen geld hoeft te verdienen of een b&b zichzelf runt?
Ja altijd bij ik vertrek, dan willen ze rust en meer tijd voor elkaar enzo. Ja laten we een camping openen en t hele huis nog moeten verbouwen.
Ik hoop voor de kinderen wel dat zij ook willen en dat het goed gaat. Maar lijkt me wel heerlijke tv.
āEigenlijk heeft Spanje heel erg veel van Urk weg. Het is typisch Urk om zondagmiddag lekker een āknippienā, een dutje, te doen. Dat is echt een soort siĆ«sta. We zoeken wat meer rust. De familiebanden zijn heel hecht. Wij eten net als Spanjaarden vaak laat en houden van eten. Op Urker verjaardagen worden om 22.00 uur nog allemaal karbonades gegeten. Dat gebeurt in Spanje ook.ā
Nee inderdaad, eigenlijk zijn Urk en Spanje gewoon precies hetzelfde.
Ook echt de familiebanden zijn heel hecht maar al hun familie woont toch in Nederland?
Hij bedoelt de familiebanden bij Spanjaarden zijn vaak veel hechter dan bij Nederlanders.
Ja dat snap ik, maar daar hebben zij toch helemaal niks aan als ze in Spanje wonen. Het is niet alsof zij dat daar gaan ervaren
Naja hij maakt gewoon de vergelijking met de hechte familieband die zijzelf ook hebben. Daar kan ik nog wel inkomen. Maar het vergelijken met Urk lol.
Siesta wordt voor zover ik weet al lang niet meer zoveel gehouden.
Laten we nou niet doen alsof ze echt naar de spaanse binnenlanden gaan verhuizen. Ze gaan naar de costa Blanca. De voertaal is daar eerder engels dan spaans en het stikt daar van de hollanders. Johan is aannemer en een harde werker dus daar is altijd wel vraag naar.
Maar goed vind het wel een bijzondere keuze idd. Ze hangen nogal aan het dorpse verenigingsleven en de familie. Ze laten veel achter.
Wellicht ook dat hun backup plan is dat Johan als aannemer voor Nederlanders daar gaat werken. Ik geloof dat daar best vraag naar is.
Een groep op de middelbare school leerde talen via duolingo, ik dacht naah hoe kan dat nou?! Ik met een leerling kletsen in het Spaans⦠kon hij het gewoon vloeiend Ben nog steeds verbaasd.
Jennie had net een opleiding gevonden op het Roc wat ze wilde gaan doen. Nou daar kan ze ook wel gedag tegen zeggen?
Dus de Buddenbruckjes zijn naar Duitsland verhuisd, de Kraantjes gaan naar Luxemburg en Jelies naar Spanje.
Naar welk land zouden de Cuddoghammetjes kunnen verhuizen?
Ik zie ze niet echt buiten Nederland, maar misschien Denemarken ofzo voor een natuurhuisje oid.
New York natuurlijk (nee dat is geen land, I know).
Oh ik hoop zo dat ze alles gaan filmen. Ik wil zo zo zo graag de gezichten van hun nieuwe Spaanse vrienden zien, wanneer ze na de gezamenlijke knippien een pan met elleboogjes macaroni met smac krijgen voorgezet.
Oh hoe kon ik die vergeten haha ja NY zou kunnen