Een huis vol

Kon het niet aanzien. Uiteindelijk heeft ie dat gelukkig niet gedaan. Alleen cudogham en die nagelkerkjes (vind ze best leuk, niet verwacht) kunnen wel koken. Al die andere gezinnen die voorbij kwamen echt oh my god. Snap wel dat je met een groot gezin echt niet elke avond uitgebreid gaat koken maar het ziet er vaak zo goor uit. Hele lappen vlees met enorm veel boter, enorme plensen jus en potgroente. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn lijkt me om het iets gezonder te maken zeg.

5 likes

Deze gezinnen (bv Jelies en Buddenbruck) komen uit kleine dorpen en ik merk best wel verschil hoe mensen van 40+ uit kleine dorpen en mensen uit grotere steden koken. Veel meer avg en ‘ouderwetser’, zonder invloeden uit andere culturen.

Over het algemeen natuurlijk.

6 likes

Ja dat lijkt me ook. Vind het ook altijd bizar om te zien dat al die kinderen dan een eigen stuk vlees krijgen, dat is toch veel te veel joh.

Dat Lois haar kamer nu aan het balkon grenst, hun enige buitenruimte argh. Ik zou mn spullen pakken haha, zou dat echtniet trekken. Je wilt toch met je vriendinnen op je kamer kunnen zitten enzo. Wat was dat eerst voor ruimte dan?

1 like

Ik kijk echt al jaaaaren een huis vol, volgens mij begon het toen ik op de middelbare zat. Maar nu is het denk ik een beetje op.
Ik vind het echt saai zeg, het lijkt wel een zapp/eo programma ofzo.

Toevoeging: ik zie dat er een nog een gezin is dat ik nog niet heb gezien, misschien kunnen ze het redden!

Ik vind die Junior echt een cutie. Heel enthousiast en zo blij om zn grote zus te zien. Lijkt ook een beetje op een oppaskindje van mij vroeger misschien ook daarom maar ahw :smiling_face_with_three_hearts: lijkt ook goed te luisteren.

1 like

Ik vind hem juist vervelend :joy::sweat_smile:. Maar kan niet echt zeggen waarom. Echt zo’n Benjamin/laatste kind van het gezin. Heb dat met Oos ook.

En over het eten/koken. Die vader van dat Christelijke gezin ging wentelteefjes maken en die waren gewoon zwart?

9 likes

Oh ja bij Oos heb/had ik dat ook heel erg. Maar die vind ik veel brutaler en vervelender overkomen.

Edit: ik hoor nu net die vader zeggen dat Junior het slechts luisterende kind is hahaha. En dan waarschijnlijk idd omdat het de jongste is van een groot gezin.

Oh en bij die nagelkerkjes vind ik het net lijken alsof dat koppel een tante en een neef ofzo zijn eigenlijk. Ik weetniet, die vent ziet er veel jonger uit? :grimacing:

5 likes

Omg ja dat zag er ook echttt niet uit! Blehh

1 like

Nou ik heb alle afleveringen al gezien, maar ik mis de buddenbruckjes ook. Vooral Rob, die maakte gewoon dat programma.

Ik ging wel echt stuk om hoe die vader van de familie Blom de tent ging oppompen (laatste aflevering). En nu twijfel ik of dit niet gewoon de juiste manier is van iets oppompen en dat ik niet stiekem de sukkel ben? Maar hij gebruikte heel z’n lichaam joh en ik alleen mn armen.

3 likes

Ja Janneke Jelies die een half pakje boter in een pan gooit en dan nog een half pak bak&braad meuk :joy::joy: zo nasty

17 likes

Ik vind de beide nieuwe gezinnen niet direct erg sympathiek. Irritante kinderen, ik erger me aan het gegil en verder
 saai?

3 likes

Ik vind die uit Rotterdam wel leuk, vooral die Priscilliano. Maar ik heb een zwak voor Rotterdammers.

1 like

Wat lijken die nagelkerk meisjes allemaal op elkaar!

2 likes

Ja vooral op die vader vind ik haha. Allemaal van die donkere haren ook.

Het staat me nog op het netvlies gebrand :nauseated_face:

Daarna nog een kilo boter erin om jus te maken voor de dag erna

2 likes

Ik vond die vriend van dochter ginger (14) best oud lijken, heeft al een echte baard?? En die vader lijkt op een single vader die mee deedmet steenrijk straatarm. Wel relaxed gezin, lieve kinderen.

En omg al dat behang in heel dat huis met neppe stenen en ‘graffiti’.

Baby Juda is super schattig en een rustige baby, hij is net een pop. Maar dat gehang bij moeder in de draagzak steeds
 familie blom heeft het buddenbruck probleem, teveel jongens in zelfde leeftijdscategorie. Ik vind hun huis wel echt leuk ingericht en leuke kleurtjes hebben.

3 likes

Het lijkt me, naast het feit dat er ĂŒberhaupt een kind in het gezin is gestorven, zo naar voor dat ene meisje. Had eerst 3 broers en een zusje dat vlak bij haar leeftijd zat.

En nu geen zusje meer maar in plaats daarvan nog 3 extra hele jonge en drukke jongens erbij.

11 likes

Vind dat gezin uit Rotterdam wel echt heel leuk. Die ouders zijn wel echt super lief en grappig. Ze oijken het ook echt leuk te hebben samen. Ook heerlijk dat er in de keuken groot gemozaiekt: ‘keuken’ op de muur staat.

Dat gelovige gezin daar krijg ik echt kriebels van. Te veel Rob Geusjes op 1m2.
En dat ze die baby op de buik laten slapen op een dekbed. En in een groot bed onder een dekbed. In de draagzak op de fiets, kan daar echt met mn verstand niet bij.

Mis wel echt de Jelies en de Buddenbrucks.

9 likes

Ja ik dacht eerst misschien wordt je makkelijker als je zoveel kinderen hebt, maar als iemand zonder kinderen vond ik het er best wel gevaarlijk uitzien? Ook dat rennen met het kind op de buik, etc.

2 likes

Jawel haha

7 likes