Serra no ham hahahaha
Oh normaal binge ik dit binnen twee dagen maar mijn vriend wilt meekijken. Kannie wachten haha! Geniet nu al van de serra no ham.
Ik heb de hele tijd het gevoel dat ik naar een typetje van Ilse Warringa zit te kijken, ga echt stuk om haar. Hoe ze die man ook telkens zit toe te spreken omdat hij weer helemaal zit te smeren of iets anders verkeerd doet. En dat dan allemaal in dat prachtige accent, love it.
En ik moest ook echt lachen om dat shot dat vader kraan staat te vertellen dat de vriend van zijn dochter zo handig is en meegaat om te klussen enzo en dat je het shot daarna die jongen helemaal los ziet gaan met een hamer op een plank die op de grond ligt
Ik heb net de 1e aflevering aangezet maar vind het nu toch alweer briljant. Johan is 1 keer in zijn leven op vakantie geweest naar Spanje en dat beviel hem wel, dus wat doe je dan? Dan emigreer je naar Spanje natuurlijk met je 9 kinderen
En ook echt āik vond het heerlijk in Spanje, ik had dat geboren moeten wordenā
zo leuk om de jelies weer te zien
maar wat bijzonder dat er twee families van een huis vol zijn die plotseling gaan emigreren? bijna alsof dit gestaged is haha
haha tiƫsta
Ze staan alle 10 op npo plus zie ik, maar ik weet niet of ik deze cringe aankan.
Ik heb de eerste aflevering gekeken. Ik vond het echt weer leuk om naar de familie Jelies te kijken. Moest echt lachen om die chorizo en sera no ham .
En pfff die man van die familie Kraan altijd chagrijnig.
Ik ben ook aan āt kijken. Die Kraantjes gaan nog met een concreet perspectief op werk weg. Maar die Jelies? Hoe gaan die in hun levensonderhoud voorzien met nul taalkennis?! Leuk dat het leven daar goedkoper is maar je zult wel voor inkomen moeten zorgen
āJa vrienden zeggen dat zoān kar vol maar 60⬠isā
Ok, letās move
En ik vraag mij dan af of je dan niet automatisch meer gaat kopen omdat het goedkoper is. En dan aan het eind net zoveel.
Ben bij afl 5. Wat is die Quinten irritant.
Ik heb ook het idee dat vrienden van hun die daar wonen ze helemaal hebben zitten hypen hoe geweldig het is daar.
Een grote brandende vlakte zonder schaduw. Gelukkig houdt god van ze want als je het mij vraagt is het de hel.
Hoe kun je ook echt denken dat het totale leven dan goedkoper wordt? Zelfs als de boodschappen de helft zijn ga je nog een huis kopen, opknappen, naar Nederland heen en weer vliegen. Ik denk dat je heel succesvol voor lange periode moet zijn om dan onder de streep positief uit te kunnen komen
Op een gegeven moment staat hij in een Spaanse supermarkt bij een deo die in Nederland 8 euro kost en in Spanje maar 4. Ja leuk maar in Nederland hebben we ook deo van 4 euro, kan je dan niet beter die kopen voordat je gaat emigreren?
Plus dat de lonen daar lager liggen, daar hoef je toch geen genie voor te zijn om te snappen dat zoiets daar ook verhouding staat tot? Maar heb pas afl 1 gezien. Het zou mij benieuwen als zij daar voor langere tijd kunnen aarden/in levensonderhoud kunnen voorzien
Ik zit al verder te kijken, maar ik begrijp iets niet⦠de eerste huizen waar de Jelies keken waren enorm en hadden echt voldoende kamers enzo. Toen ze de tweede keer terug kwamen keken ze alleen naar hele kleine gare dingen die nog compleet verbouwd moesten worden (zonder elektriciteit bijvoorbeeld, of op die dorre heuvel) .
Volgens mij werd er wel iets over financieen gezegd maar dit heb ik even niet scherp. Was het eerste keer alleen leuk āvoor tvā?
De eerste twee huizen zouden ze samen doen met investeerders maar uiteindelijk wilden ze het toch alleen doen, dus dan is het budget ook minder
Ja dit. En je hebt nog nooiit bij het schap in de supermarkt gestaan waar ze, oh oh, hele vreemde dingen hebben zoals gezeefde of gepelde tomaten.
Denk dat de Jelies flink hebben gecashed op hun huis in Tollebeek en nu hebben ze flink wat ā¬ā¬ā¬ op de bank.