Een huis vol

Oh dit frustreerde me echt, kan me voorstellen dat die kok dat ook niet chill vond. En Ivan stond ook helemaal niet open voor zijn ideeen. Hij werd eigenlijk gewoon een beetje afgesnauwd, vond het een beetje sneu.

Denk eigenlijk dat ze nog redelijk wat verdienen aan dat restaurant, al ziet het er niet bepaald mooi uit maargoed. En ze doen ook nog elke ochtend allemaal broodjes op bestelling. Van die campingwinkel heb ik helemaal niks gezien?

4 likes

Ik ga echt kapot door HET SYNDICAAT steeds en ook hoe de voice over het steeds fluistert of ~ineens staat Het Syndicaat op de stoep

10 likes

Ik heb deze man nu 1 aflevering gezien en ik vertrouw hem echt vol geen ene cent, mijn gevoel zegt echt een charlatan.

Hij leek zelf ook weinig van koken te begrijpen en hij was me ook net iets te dankbaar voor de kans etc. Plus dat Limburgse accent, niet te vertrouwen.

9 likes

Ja had ik ook dacht meteen die is aan de coke

3 likes

Ik had ook niet het idee dat die ervaren kok echt goed was… Restaurant in Spanje gehad, mss wel gewoon een soort Piet Friet in Calella ofzo. Maar ik zou niet onder Ivan kunnen werken, no way. Dus dat ie weg is snap ik sowieso.

@Zemraluani minpunt voor je Limbo comment 🄹 genoeg echte Bourgondiërs hier :tipping_hand_woman: maar dit was geen helder licht

3 likes

Oh dacht dat ie uit belgisch limburg kwam. Maar idd zo’n idee kreeg ik ook, dat ie waarschijnlijk gewoon een snackbar had in Blanes ofzo. Nou hoef je voor die gerechten die je daar kunt bestellen ook niet een topchef te zijn. Beetje frituren en kant en klare bolognesesaus opwarmen.

1 like

Ja had ook wel het idee dat hij geen vijf sterren restaurant zou hebben gehad haha. Maar alsnog wel meer ervaring dan Ivan.

2 likes

Wel beetje medelijden met die oudste Jelies meiden. Naar zo’n klein huis verhuizen en dan met al je kleine broertjes en zusjes op 1 kamer en maar 1 badkamer? Puber ik zou echt 24/7 chagrijnig zijn in zo’n situatie. Ik vind Harry echt een schat trouwens haha. ā€˜ā€˜Gaat het moe?’’

7 likes

Nou inderdaad. En ik vind het raar dat de oudste dochter geen opleiding volgt. Hopelijk gaat ze dat alsnog doen.

5 likes

Haha jaaaa het syndicaat omg maar zat me te bedenken waar??? ken ik dit van en naturellement is dat ā€œou est le syndicat d’initiative?ā€ aka de eerste Franse zin die ik op school leerde :baguette_bread:

5 likes

Poeh echt pittig voor de fam. Kraan, lange dagen en korte nachten.

Wel grappig dat die dochter en zijn vrouw aangaven dat ze Ivan ook niet zo aardig vinden met zijn bevelingenšŸ˜‚

3 likes

Johan de hele tijd over ā€œje eigen valleiā€ wat een grote gortdroge schaduwloze zandhoop is. Thoughts and praters daar hoor. Zit je met je tien kids op twee slaapkamers omdat het grauwe gras daar groener is.

14 likes

Ah nou volgens mij zijn ze er wel echt gelukkig. Vind het iig een stuk leuker dan bij de kraantjes er aan toe gaan. Daar is het alleen gezanik.

5 likes
  • Spanje met de Jelies
  • Luxemburg met de Kraantjes
  • Spanje met de Kraantjes
  • Luxemburg met de Jelies

0 stemmers

2 likes

Nou maar echt!
Die Kraantjes met hun chaos, gekat en jengelende kinderen (ok zonder speelgoed moeten spelen is ook lastig)… En dan de (wat naieve) vrolijke Jelies

1 like

Heb wel het idee dat het bij de Jelies vooral goed overkomen op tv is. Ze noemen wel dat de oudsten het lastig vinden, maar die beelden zien we niet. En je ziet ook soms tussendoor dat Janneke het slecht trekt dat ze weken geen water hebben, maar een uitspatting zien we niet. Zit misschien ook niet in haar omdat ze Johan zo hoog heeft zitten, maar ik vind het weinig realistisch. Sowieso vertrouw ik die Johan niet en vind ik hem te popi doen (maar ik volg ze dan ook al wat langer via social media)

5 likes

De plannen van Johan voor de verbouwing lijken me ook totaal niet realistisch. En hij werkt nu gewoon bij een bouwbedrijf in de buurt. Dus zij zullen waarschijnlijk nog jaren dan in een huis zitten wat niet af is. En dat Jenny nu al graag terug naar Nederland wil zegt ook wel wat. Ik denk dat zij beter een opleiding in Nederland kan doen en lekker op kamers gaan.

3 likes

Maar even… hoe lief zijn al die kinderen? Dat moeder ze in bad doet en de puberdochter moet ze dan aankleden en in bed doen. Volgens mij liggen de meeste puberdochters tiktokkend op de bank fuck you te zeggen.

17 likes

Ik ga echt stuk om Ivan die wil gaan sporten en Linda die het steeds zit te downplayen haha. Dat ze zegt dat het een zwembroek is en hij steeds ā€˜ā€˜nee het is geen zwembroek het is een SPORTBROEK die ik als zwembroek gebruikte :rage:’’ En ze zegt steeds dat hij rustig aan moet doen omdat hij oud is. maar je bent wel bijna 50 he Ivan! (in dat accent). En hij een beetje stoer van ā€˜ā€˜ja toen ik jong was sportte ik 5 dagen per week! Dat weet jij niet want toen kende ik jou nog niet’’.

Ik vond het echt een leuk seizoen haha, ik vertrek meets een huis vol :ok_hand: Hoop dat ze nog meer seizoenen gaan maken hiervan.

7 likes

Ik snap die hele constructie ook niet. Lijkt me mega onvoordelig: je bent wel eigenaar en 24/7 moet je paraat staan, maar je krijgt een mager loon voor 1 persoon.

3 likes