Een huis vol

Heh? Want dat zijn ze niet?

1 like

Hm vind je dat onze moe en va onder normaal/gemiddelde Nederlander vallen? Ik bedoel vooral dat Janneke daar uit ziet alsof ze zo lekker met de heupen op de dansvloer gaat op Madonna. En dat idee past nu totaal niet bij Janneke nu. Of dat ze zo samen naar een gabber feestje gaan.

@Pythagoras ja gewoon een kopie, grappig om te zien.

2 likes

Ik ben ergens benieuwd naar jouw definitie van een ‘normale, gemiddelde Nederlander’ maar ik wil het niet weten eigenlijk

6 likes

Dat is een oude foto van ze

1 like

Ahh wat sneu die examen uitslagen

Mijn idee van een gemiddelde Nederlander is zeker niet de familie Jellies nee. Waar het normaal is dat een 16 jarige stopt met school, waar moe en de kinderen va gehoorzaam naar Spanje volgen ook al willen ze het allemaal niet, waar de jongen de ‘mannenklusjes’ moet doen
 Is dit echt het gemiddelde volgens jou dan???

2 likes

Bij de nieuwe familie: Havo eindexamen falen, heel jaar overdoen, dan weer falen, en dan voor Engels in je herkansing, na een intensieve training, alsog amper een 4 halen.

Dan is Havo toch gewoon iets te hoog ingezet of niet? Lijkt me echt superkut voor je zelfvertrouwen ook dit.

En vond het ook raar dat ze allemaal zo trots waren op Kik bij de cudoghams, is al 18 nog geen havo diploma, ze zeiden allemaal ja hij heeft er helemaal niets voor gedaan. Waarom zou je dat vieren?

11 likes

Kreeg bij de nieuwe familie niet heel erg het gevoel alsof er superveel ruimte is voor ‘falen’. De beste zijn in voetbal, pa die zo vaak benoemd hoe goed zijn kinderen het (moeten) doen, hoe knap ze zijn. De live love law of attraction posters. Maar kan me er ook mega op verkijken, je krijgt maar zo weinig mee.

11 likes

Is Engels niet nog steeds leesteksten en vragen beantwoorden, dat kun je bijna niet in de 2 weken ofzo tussen uitslag en herexamen oefenen denk ik!

Maar wel in de 6 jaar die ze al over havo doet!

Plus waarom herkans je anders een vak waarin je nul kans maakt?

1 like

Ik dacht dat Aida op de foto stond!

3 likes

Moet de aflevering nog kijken maar ik vind Engels herkansen ook geen aanrader. Ik vertel mijn leerlingen al vanaf havo 3/4 over alle “trucjes” die handig zijn bij het examen (idd leesteksten) en ik hoop dat andere docenten Engels dat ook doen haha. Dan is het lastig om dat in die paar weken nog op te pikken als je dat niet tijdens de schooljaren al hebt gedaan, en je kunt je woordenschat ook niet opeens verdubbelen ofzo.
Misschien moest ze wel deze herkansen vanwege bijvoorbeeld de kernvakkenregel, dat zou kunnen maar goed ik dwaal af haha

8 likes

Oh ik vind het juist heel mooi wat haar moeder voor de camera zei over haar dochter. Ik weet het niet meer precies, maar over dat ze hoe dan ook trots is, dat ze hard werkt en haar moeder noemde ook echt een paar hele mooie eigenschappen van haar. Vind het heel krachtig dat ze dat op nationale TV vol overtuiging over haar dochter zegt. Kan niet anders dan dat dat een enorme boost voor haar zelfvertrouwen is als ze dat terugziet.

19 likes

Ja daar heb je ook gelijk in!

2 likes

Ja is toch een beetje anders nu, dat je niet meer alles kan compenseren? Misschien stond ze voor alle andere vakken wel zevens en achten. Er is in ieder geval van alles veranderd sinds wij op school zaten. Geen idee, vond het wel sneu dat ze ook naar die examentraining ging, vind dat echt scams want je kunt het niet gewoon stampen.

Ik dacht bij frans dat een hele tekst over mosselmannen ging (rara wat het wel moeten zijn)

3 likes

Ahhh ja ik heb ook echt 15 jaar geleden examen gedaan dus wat weet ik

Maar denk dat het mijn ego keihard had gekilled als ik twee keer havo zou falen, dat zag ik toch eigenlijk wel als het minste wat ik zou moeten kunnen halen.

5 likes

Even wat anders; ik snap het huis van de Bakhcha familie echt niet. Beneden slapen de dochters, trap omhoog is de keuken en woonkamer volgens mij. Maar dan waren er beelden van een woonkamer vast aan een tuin??? Misschien dan twee ‘woonkamers’???

Keuken en woonkamer zijn begane grond en zitten aan de tuin, je ziet ook dat ze gewoon door de voordeur de gang doorkomen en de keuken in stappen. Dochters slapen in de kelder inderdaad en de rest boven.

2 likes

Waarschijnlijk een hoge smalle woning met meerdere verdiepingen? Dat ken ik ook wel van vrienden. Die hebben 5 woonlagen geloof ik.

5 likes

Dit is wel heel heftig nieuws! Hoop dat het goed met hem blijft gaan.

5 likes