Ik weet niet wat je dan krijgt aan kindgebonden budget en kinderbijslag of andere toeslagen nog? Dan kan ook wel oplopen volgens mij, per kind krijg je extra.
In Spanje niet, als ze nou naar Duitsland waren verhuisd…
Eigenlijk weet ik dit allemaal niet, dacht dat Melissa zei dat ze echt enkel van Pim zijn loon moeten leven.
En misschien hebben ze door het verkopen van hun in Nederland veel winst kunnen maken? Zo’n oud huis in the middle of nowhere in Spanje heeft vast niet veel gekost. Maar dan nog verbaas ik me er vaak over.
In Spanje is er geen kinderbijslag zoals in Nederland, wel is er een regeling waarbij je €100 per maand krijgt als je een kind onder de 3 jaar hebt en wat belastingvoordelen als je minimaal 3 kinderen hebt.
Omg dat is dus eigenlijk een enorme downgrade.
Haha ja in een van de laatste afleveringen kwam het inderdaad langs. Was nog niet zo ver.
Maar pfff wat een bijzondere keuzes allemaal….
Ze hadden zich ook wat vergist in hoe relatief duur bijv boodschappen zijn in Spanje. Zo leek het in ieder geval.
Echt slechte research. Ik kijk 2 vlogs van laura brijde en merk meteen dat boodschappen niet super goedkoop zijn daar.
De Jelles gingen toch ook oa omdat vrienden vertelde dat het zoveel scheelde met boodschappen
Ja het scheelt volgens mij nagenoeg niks. Plus het salaris ligt lager dus ja je gaat er niet op vooruit.
Maar ik vind pim en melissa dus wel ontzettend naief. Hij had dus ook van tevoren niet eens gesolliciteerd of iets voorbereid? Het komt echt over alsof ze als een kip zonder kop er naartoe zijn gegaan.
Ja en ook zo makkelijk gedacht van ach ja als dit niet bevalt, dan gaan we naar Duitsland.
Hadden die buddenbruckjes niet een royaal maandsalaris van de Duitse equivalent van kinderbijslag?
Ja maar het werk van Rob daar verdiende ook heel goed, blijkbaar hadden ze daar geen glasvezel in de omgeving. Ik hoop dat de buddenbruckjes nog ooit terugkomen!. Ik kan trouwens nergens echt een update vinden hoe het nu met de Jelies gaat en of Jenny nu wel of niet weer in Spanje woont? Ik denk nou steeds, meid, ga lekker op kamers in Nederland en de opleiding doen die je wilde (ff vergeten wat dat was). Want eigenlijk gooien ze met hun emigratie naar Spanje ook haar hele toekomst overhoop.
Ik zie wel eens iets van haar op tiktok en ze lijkt ergens in NL in de bediening/viswinkel te werken? Maar not sure of dat nu nog zo is
De Jelies hebben een insta account famjelies. Jennie lijkt nu periodes in Spanje af te wisselen met Nederland. Vorig zomer had ze gewerkt in de horeca op een toeristenboot. En deze winter ook zoiets. Die Aida was ook gestopt met school in Spanje, omdat het haar niet beviel? Die werkt nu in de schoonmaak.
Hoop dat ze gelukkig zijn. Je vraagt je idd ergens wel af of ze dezelfde keuzes gemaakt zouden hebben als ze in NL waren gebleven.
It’s a girl
Ja, het eerste wat ik dacht was. Ahh wat leuk yael! Terwijl ik natuurlijk helemaal niet weet of ze dat leuk vindt haha.
De familie Jelies is binnenkort te zien in een vergelijkbaar programma als Een huis vol emigreert, maar dan van SBS. Zullen ze wel meer geld voor krijgen dan bij de NPO
Ik kijk de aflv terug maar jeeeetje die familie Verleg. Ze maken zulke domme keuzes. En vind die man echt een lapzwans. Hij doet zo wijs maar een beetje gedroogde ham eten durft hij niet. Wow een varkenspoot… vlees komt toch ergens vandaan?hij houdt ook al niet van buiten eten en dan emigreer je naar Spanje.
De Jelies praten nu de hele tijd Urks, of iig ik denk dat het Urks is. En die andere familie ook.