Een huis vol

Nou ja de oudste kinderen zijn ook van een broer/zus van een van de ouders. Ze wonen ook in dat huis. Dus wellicht dat daar (hoe cru ook) ook financieel voordeel in zit als lage woonlasten en misschien nog een financiële bijdrage omdat de kinderen wees zijn.
Tel daar kinderbijslag bij op en geen kosten voor opvang, want 1 kostwinner, al met al kan dat flink schelen.

Of heb je t over de Wildemannen? Die doen gewoon nooit echt luxe dingen. Qua vakanties en uit eten en kleding etc.

Verder vraag ik het me vaak af hoor. Niet uit zuurheid of jaloezie, puur uit interesse. Wij komen prima rond met 1 kind en allebei een goed salaris en zijn ook vrij makkelijk met geld uitgeven. Maar als wij bijvoorbeeld 3 kinderen zouden hebben, zou dat wel lukken maar wel lastig denk ik. Vooral in opvangkosten en woonlasten.
En dan vraag ik me bij ouders op school van m’n zoontje soms ook wel af hoe ze het doen. Sommigen hebben een heel goede baan, maar ook genoeg modale tweeverdieners met drie kinderen.

3 likes

Ja heb het over de Wildemannen! Bij de familie Bal kan ik me voorstellen dat je nog pleegzorg vergoeding ed hebt.

Nou ja, pure projectie omdat ik het met twee kinderen en een niet hele bijzondere levensstijl soms al puzzelen vindt. Maar blijft lastig beoordelen van de buitenkant.

3 likes

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe ze het doen! Ook bijvoorbeeld de fam Cudogham heeft het niet slecht.
De familie Blom, qua kleding gaan ze wel naar de kringloop of een kledingbank. Al doen zij ook nog best wat uitjes en ook op vakantie. Zij was toch psycholoog?

1 like

Dat zijn wel gezinnen waarin beide ouders werken en best oke salarissen hebben bijv de moeder van familie Blom verdient goed denk ik, pastoor salaris is ook niet weinig. Ze wonen in een eensgezinswoning, geen dure aankopen / spullen in huis lijkt het en gaan altijd kamperen met de auto.

Gerdien die gewoon een huis koopt zonder dat maarten het gezien heeft haha. Moeten die kinderen dan weer allemaal naar een andere school? Lijkt me zo’n gedoe.

2 likes

3 likes

En in hun situatie zit de kans er in dat het huis ‘vrij’ is (indien koopwoning). En dat is uiteraard van de meiden in dat geval maar scheelt wel als je weinig/geen huur of hypotheek hebt.

1 like

Dat zeiden ze toch ook in een van de afleveringen?

1 like

Ja dit zei ze ook! Huis is eigendom van de meiden, zij zijn erbij ingetrokken.

1 like

Echt wat zijn dit voor vragen? Waarom wil je dit weten?

6 likes

Nieuwsgierig oke maar kritisch, waarom?! Wat creepy zeg.

6 likes

Die familie Bal, wat een superlieve mensen zijn dat :heart: Zo’n lief idee ook om 1 op 1 uit eten te gaan met die meiden als er iemand jarig is

12 likes

Ben echt geshockeerd dat de Blommetjes op 104m2 wonen met zijn tienen

6 likes

Ik word altijd zo claustrofobisch van dat huis

2 likes

Ze keken in een van de afleveringen naar 130 of 140 en dat was boven budget😬

2 likes

Vinden jullie het aso naar die kinderen toe om maar kinderen te blijven nemen terwijl er geen ruimte of budget voor meer ruimte voor is?

• Ja is aso
  • Nee is niet aso

0 stemmers

Vind die Maarten echt zo’n totaal waardeloze lul, wat een slapjanus is dat zeg.

4 likes

Ik vond het ook wel vrij veel zeggen dat ze een bod op een huis hadden ingetrokken omdat ze de nieuwe buren kenden. En die hadden gezegd dat ze hen liever niet als buren wilden omdat ze zoveel lawaai maakten. Moet er ook niet aan denken om 10 kinderen in het huis naast me te hebben.

5 likes

Maar het meest aso vind ik nog dat je kinderen blijft nemen terwijl de kinderen die je al hebt aangeven dat ze te weinig aandacht krijgen, dat kwam in het vorige seizoen naar voren en dat zou je al ouder echt wel serieus moeten nemen

30 likes

Ik vond het ook echt heftig hoe makkelijk ze zeiden dat ze een kind ook met ernstige beperkingen sowieso houden. Vind dat normaal best een mooie gedachte, maar je hebt er al negen en ze vechten om gezien te worden. Die reactie van die kids op die zwangerschap was ook echt veelzeggend.

@Loretje een van die kids slaapt op de kamer met het orgel van zijn vader en is daar echt niet happy om

9 likes

Ik vind een eigen kamer wel het minimum persoonlijk. Desnoods 2 op een grote kamer maar daarboven wordt het gewoon stapelen.

1 like