Een huis vol

Ik wil dat deze gezinnen ook meedoen aan Waar doen ze het van. Zo benieuwd naar de kasboekjes.

7 likes

Fam Wildeman: 500 euro per maand aan drinken

2 likes

Oh ik hoop dat dit programma ook weer terugkomt!

1 like

Ben wel echt benieuwd waar zij van rondkomen. 7 kinderen, 1 baan (?), paaseieren vol geld, vrachtladingen eten en 14 spelcomputers. Loop ik te hannesen met 2 kinderen en 2 inkomens :joy:

1 like

Misschien lage woonlasten, wij wonen in een vrij ruim huis en hebben 1 inkomen. Mensen vragen zich af hoe we dat doen maar we hebben gewoon geluk dat we in de juiste tijd ons eerste huis kochten en goed konden verkopen en tweede huis nog net voor de grote prijsstijging en met nog geen 1% rente gekocht. We zouden nu niet eens een flat kunnen betalen volgens mij haha

1 like

Bedenk ook even wat zij aan kinderbijslag binnenkrijgen, en misschien ook nog wel kindgebondenbudget. En met zoveel kinderen kan je kleren enz. allemaal doorgeven. Op vakantie gaan ze volgens mij ook niet.

1 like

1000 toch?

Hm ik denk dat kinderbijslag wel overschat wordt.
Maar idd kleding doorgeven enzo. Idd geen vakantie, maar wel meerdere jaarkaarten voor verschillende parken.

Ik denk overigens dat ze ook niet voor niets meedoen en inmiddels ook wel wat met hun socials bijverdienen.

Serieus??? Aan drinken?! Ik maakte een grapje, overdrijven, ik zou zelf nooit een kar vol drinken kopen voor een normale week.

Je kunt dan zooooveel geld besparen door ranja te maken, je hebt zoveel verschillende smaken ook tegenwoordig, en Wildeman vader was toch zo van hwt budgetteren?

2 likes

Nouja dat kan echt oplopen hoor kindgebonden budget… Vanaf 3 kinderen en een relatief laag loon krijg je duizenden euro’s per jaar extra. Weet ik van mijn clienten haha wat zij krijgen.

1 like

Rond de 1000 euro aan boodschappen per maand, dus eten en drinken ed.

Oh ja ik had het over drinken. Vind dat zo’n geldverspilling en mega ongezond ook nog. Ze hadden een hele kar vol volgens mij

2 likes

Ja dit is een grote Lifehack denk ik

Ja, denk dat ze ook gewoon creatief zijn, lage lasten hebben etc. Lijkt me gewoon mega uitdagend om zoveel kinderen te voeden/kleden/hobbies etc.

1 like

Nou ja de oudste kinderen zijn ook van een broer/zus van een van de ouders. Ze wonen ook in dat huis. Dus wellicht dat daar (hoe cru ook) ook financieel voordeel in zit als lage woonlasten en misschien nog een financiële bijdrage omdat de kinderen wees zijn.
Tel daar kinderbijslag bij op en geen kosten voor opvang, want 1 kostwinner, al met al kan dat flink schelen.

Of heb je t over de Wildemannen? Die doen gewoon nooit echt luxe dingen. Qua vakanties en uit eten en kleding etc.

Verder vraag ik het me vaak af hoor. Niet uit zuurheid of jaloezie, puur uit interesse. Wij komen prima rond met 1 kind en allebei een goed salaris en zijn ook vrij makkelijk met geld uitgeven. Maar als wij bijvoorbeeld 3 kinderen zouden hebben, zou dat wel lukken maar wel lastig denk ik. Vooral in opvangkosten en woonlasten.
En dan vraag ik me bij ouders op school van m’n zoontje soms ook wel af hoe ze het doen. Sommigen hebben een heel goede baan, maar ook genoeg modale tweeverdieners met drie kinderen.

1 like

Ja heb het over de Wildemannen! Bij de familie Bal kan ik me voorstellen dat je nog pleegzorg vergoeding ed hebt.

Nou ja, pure projectie omdat ik het met twee kinderen en een niet hele bijzondere levensstijl soms al puzzelen vindt. Maar blijft lastig beoordelen van de buitenkant.

2 likes

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe ze het doen! Ook bijvoorbeeld de fam Cudogham heeft het niet slecht.
De familie Blom, qua kleding gaan ze wel naar de kringloop of een kledingbank. Al doen zij ook nog best wat uitjes en ook op vakantie. Zij was toch psycholoog?

1 like

Dat zijn wel gezinnen waarin beide ouders werken en best oke salarissen hebben bijv de moeder van familie Blom verdient goed denk ik, pastoor salaris is ook niet weinig. Ze wonen in een eensgezinswoning, geen dure aankopen / spullen in huis lijkt het en gaan altijd kamperen met de auto.

Gerdien die gewoon een huis koopt zonder dat maarten het gezien heeft haha. Moeten die kinderen dan weer allemaal naar een andere school? Lijkt me zo’n gedoe.

1 like

2 likes