Een huis vol

Bij een spiraal heb je ook ongeplande zwangerschappen. En daar kan je niks aan doen, want hij zit dan gewoon niet meer goed op zijn plek zonder dat jij het door hebt. Zelf meerdere keren gehad met koperspiraal én mirena spiraaltjes. En ja ook zwanger geworden dwars door de koperspiraal heen. Had echt geen mensen moeten hebben gehad die mij de schuld gaven en dat ik beter mijn best had moeten doen, je voelt je al heel rot dat zoiets jou moet overkomen terwijl je denkt dat het wel goed zit.
Bij de gyn vertelden ze mij dat ze best wat zwangerschappen zien hoor door de spiraal heen.

De moeder wildeman zegt toch dat ze door de pil, prikpil en spiraaltjes zwanger is geworden. Dan heeft ze dus steeds wat anders geprobeerd nadat er 1 faalde, wat moest ze nog meer doen dan? En dat is onze zaak toch niet wat die mensen doen, jij lijkt je echt druk te maken maar zij zijn er blij mee en de arts zegt dat het kan, laat ze lekker?

2 likes

Uhm… ooit gehoord van CONDOOMS? :sweat_smile:

6 likes

Volgens mj bedoelt ze dat ze éérder (voor BJ) vaak zwanger is geworden door de pil/spiraal heen maar dat ze nu 2 jaar op BJ hebben moeten wachten dus dat ze daarom dachten dat t zo’n vaart niet zou lopen. Wat best dom is want na een bevalling ben je doorgaans een stuk vruchtbaarder, zou je toch moeten weten na 8/9/10 idk kinderen

1 like

Mijn god zeg. Klinkt voor mij als een boel ellende. En ik vraag me ook al hoe ze dat financieel allemaal doen want krijg niet het idee dat ze het breed hebben. Gelukkig hebben ze nog wel allemaal recent babyspul.

3 likes

Mijn opmerking ging inderdaad over “Dan heeft ze dus steeds wat anders geprobeerd nadat er 1 faalde, wat moest ze nog meer doen dan?”

Lijkt me dat als het aan haar ligt en zijn door de pil/spiraal zwanger raakt, het ook wel heel toevallig allemaal zou zijn als het condoom bij hen ook regelmatig zou scheuren? Met m’n ex had ik een tijdje geen anticonceptie en gebruikten we condooms en als het condoom scheurde (1x gebeurd overigens) dan voelde hij dat ook.

Is natuurlijk voor iedereen anders maar als je echt graag geen kinderen meer wil, dan lijkt me de pil + condoom erbij een hele kleine moeite (of laat die man lekker een knip zetten zou ik zeggen).

3 likes

Maar het is toch overduidelijk dat dat hier niet aan de orde is? Ongelukje is niet hetzelfde als echt graag geen kinderen meer willen. Verder denk ik hier echt: waar bemoeien jullie je mee?

Ga zelf vooral stuk om: “Van de zeven zeiden er vijf unaniem ja”.

9 likes

Ze hebben in het programma gezegd dat billie jean waarschijnlijk wel de laatste was maar zoals bijna al die moeders in dat programma was het “zeg nooit nooit” en het zou ook welkom zijn. Snap ook echt niet waarom hier zo gepraat wordt alsof ze een onverstandig kind is die per ongeluk zwanger is geraakt en dat het dom een onverantwoord is. Echt zo overdreven, ze heeft al 8 kinderen hè dus ze weet denk ik wel waar ze aan begint.

Dit zegt ze nergens. Misschien bedoelt ze wel dat het 2 jaar duurde en daarom het nu zo’n bijzonder onverwacht cadeautje is ofzo. Ze zegt nergens dat ze daarom dachten maar onvoorzichtig te kunnen zijn.

1 like

Ja ik denk dat ik me er lastig in kan verplaatsen dat je wel anticonceptie gebruikt en het tegelijkertijd niet zo’n issue vindt als je toch wel zwanger raakt. Vooral als dat meerdere keren gebeurt. Zelf zou ik daar echt panisch van worden, maar zij heeft idd al acht kinderen dus staat er misschien logischerwijs wat nonchalanter in.

Dus idd niet aan mij om vraagtekens bij te hebben!

5 likes

Daarom zeg ik ook: volgens mij bedoelt ze. Mijn interpretatie.

Achja, heb nooit de indruk gekregen dat die kinderen, ondanks de hoeveelheid broertjes en zusjes echt tekort gedaan worden. Dus zal wel goedkomen. Ze zijn volwassen en kunnen prima zelf keuzes maken op basis van de risicos die erbij komen, daar zijn ze zich heus wel van bewust.

Ja en daarna gelijk een sneer dat het dom is en ze beter moeten weten.

1 like

Klopt, wat wil je nou zeggen?

Dat je iets zegt waarvan je niet eens weet of het waar is en daarna zegt dat het dom is van haar. Klopt toch van geen kanten, hoe kan iets dom zijn van haar dat je zelf zo bedacht hebt. Wat is dit hier met al die aanvallen op die vrouw?

Ik bedoel ik heb hier echt geen oordeel over en ze moet helemaal zelf weten wat ze doet.

Maar ik kan me zelf wel echt totaal niet in de situatie verplaatsen dat je dit nog een keer doet / laat gebeuren / wat het ook is.
Ik bedoel, er is door haar situatie een groot risico voor het ongeboren kind, en ook voor haar eigen gezondheid, en daarmee heeft het dus ook impact op de rest van het gezin en de kinderen. Ik denk dat het daar omgaat, niet dat ze per se een negende kind wil.

Maar natuurlijk moet zij dat verder echt zelf weten. Mij lijkt het loeizwaar en vreselijk eng.

2 likes

Ik wil hier ook niet non stop die vrouw verdedigen ofzo, maar waarom maakt men hier zich zo’n zorgen om van alles terwijl ze zelf zegt dat “ze gelijk een gesprek met de gyn heeft gehad of het nog verantwoord was en hij leeft nog gelukkig geen hartverzakking gehad” letterlijk gequote. Dan hebben wij er verder toch niks mee te maken of ze dom of onverantwoord bezig is voor haar kind of zichzelf. Mensen vinden het erg makkelijk om maar te doen of het ze zelf nooit kan overkomen en ze allemaal driedubbele anticonceptie gebruiken, en ze zelf in de wildeman situatie dit nooooit hadden laten gebeuren, maar het is nu wel gebeurd en we weten niet of het echt per ongeluk dwars door iets heen gegaan is of dat ze ietwat onvoorzichtig waren, who cares? Is toch hun leven en laat ze.

7 likes

Ik denk dat het niet zo simpel is als kan wel/kan niet. Het is vast veel complexer en er komst vast veel bij kijken, medisch gezien. En het sluit toch ook geen risico uit dat iemand zegt dat het wel kan.

Nogmaals ik vind echt helemaal zelf weten. Ik vind het mega leuke mensen op tv, super lieve ouders en hoop dat alles goed gaat. Dus ik heb er echt geen oordeel over.

Meer gewoon dat ik me echt nul hierin kan verplaatsen dat je dit risico wil nemen. Want natuurlijk is er risico toch. Dat is er altijd.

3 likes

Ze krijgt op social media eigenlijk alleen maar negatieve reacties. Al zal dat vast niet als een verrassing komen voor haar lijkt me dat toch wel rot.

2 likes

Ach wat erg voor de familie wildeman :sob:

6 likes

Ja wat super verdrietig zeg :pleading_face: dat gun je niemand.

2 likes

Een huis vol herinneringen staat erop! Vraag me wel af waarom de moeder van Deijs er niet bij is. En bij de Jelies zit Jenny er als enige niet bij. Die zal dus wel in Nederland zijn lijkt me.

1 like