Een huis vol

@marley ja inderdaad, en maar lachen om de kinderen die de hele teringzooi afbreken en de boel bij elkaar schreeuwen. Maar de ouders zijn ook grof richting kinderen en elkaar, dus het is wel duidelijk waar ze het van hebben. Net als die handtastelijkheid. Word al knettergek als ik er naar kijk, laat staan als je er familie/kennissen/buren van bent.

@Maestoso klopt, wie het hardst gilt krijgt de meeste aandacht en op een negatieve manier is het ook aandacht… Het is maar goed dat die kids weer naar school gaan want van thuisonderwijs komt daar niets terecht. En die Chariënne (of zo?) hangt er altijd maar bij… Goed, ze zullen vast veel van elkaar houden maar het lijkt me geen gezonde situatie.

Ik denk dat ik het dit jaar oversla. Ik als ex-pedagoog kan dit écht niet aanzien. Ik hou het wel bij Temptation Island​:joy::v:t3:

1 like

Het ergste vind ik dat Thaila tegen haar kind zei: ik hang je op aan de hoogste boom :flushed: Ik heb gewoon teruggespoeld haha dacht nee sorry wat??

3 likes

Naja ’ik hang je op aan de hoogste boom’ ken ik niet als spreekwoord? Ik ken echt niemand die dat onderling gebruikt laat staan naar z’n kinderen. Vind het niet zoiets als ik plak je achter het behang.

2 likes

Ik ken het ‘spreekwoord’ wel maar vind het inderdaad niet iets wat je zomaar tegen je kinderen zegt. Maar dat is met veel meer dingen die ze tegen elkaar zeggen :sweat_smile:, niet zo gek dat die kinderen dat overnemen.

1 like

Helemaal mee eens. Vind het echt verschrikkelijk dat mensen dat te pas en te onpas zeggen… Maar moet ook zeggen dat dit in mijn omgeving is gebeurd in het echt, dus dat maakt het extra gevoelig.

1 like

Ja vind het dus ook echt bijzonder vreemd??

Maar ja wel benieuwd naar dit seizoen verder haha.

Ik volg de Buddenbruckjes op insta en net was er een foto gepost van het OM wegens mishandeling, gericht aan de heer Buddenbruck (dus kunnen er wel een aantal zijn). Voorkomen aankomende januari. Ik zag al niks erover in het getypte stuk over de dag en nu is de foto ook weg. Sowieso een foutje. Maar past wel mooi bij de berichten hier over de familie :sweat_smile:

1 like

De brief was gericht naar de heer Buddenbruck. Dus geen idee naar wie van het gezin. Want er zijn er meerdere natuurlijk. Het ging om een mishandeling in Heerlen, dus kan inderdaad van alles zijn. Maar het valt gewoon wel samen met mijn beeld van de familie.

Er werden ook wat vragen over in de reacties geplaatst maar die zijn nu verwijderd.

1 like

Waarom de NPO zo’n familie dan zendtijd geeft is mij een raadsel.

1 like

Dat zal best maar ik denk dat het welzijn van de kinderen belangrijker is dan kijkcijfers.

1 like

Jeetje wat naar zeg! Vraag me wel echt af of het verstandig is om nog een kindje te nemen. Wil niet zeggen dat het goed is dat ze een miskraam gehad heeft, alles behalve. Ze is alleen al best ‘op leeftijd’ om nog zwanger te raken en geen complicaties te krijgen tijdens de zwangerschap en vraag me daarnaast af of ze wel tijd heeft voor een baby in dat gezin.

1 like

Niet. Dat zal niet gaan.

26 likes

Ik ook. Kan hier zo boos om worden. Hoe gaan ze een hond als dit ras opvoeden met al die gillende en rennende kinderen

4 likes

Oh god… is er dan niemand in hun omgeving die hen zegt van ‘joh, zou je dat nu wel doen?’ Wat ontzettend sneu voor die hondjes.

1 like

Tuurlijk niet. Ik kan me niet voorstellen dat zij vrienden en/of familie hebben met meer verstand. Soort zoekt soort.

Allebei. Pups hebben heeeeeel veel rust en stabiliteit nodig en als er iets niet is in dat huis… het ene ras is ook gevoeliger dan de andere. Daarnaast is een akita nooit het juiste ras voor ze, gok dat het weer een status dingetje is.
Maar goed zijn aannames

1 like

Volgens mij zat die vrouw van de Nagelkerkjes gister in Fred van Leer alles uit de kast voor een make-over…

Ja was ze idd https://youtu.be/c1sT1NBw3aY

3 likes

Je kunt het seizoen via npo start plus al helemaal kijken and I did

Spoilers

Bij de Jelies komt nummer 9

2 likes