Een huis vol

Yes

1 like

Dit is heeeeel gevaarlijk haha! Maar verleidelijk, aangezien ik al elke avond Slimste mens kijk. Begint het maandag?

Begint maandag ja!

1 like

Zit er klaar voor hoor!
Klaar om me lekker te ergeren aan die Linda

5 likes

Ik ben al bijna klaar :joy::sob: Vind dit seizoen de Kraantjes vreselijk.

‘maar hij kan er ook niks aan doen’
volgens mij zei ze dat?? maar misschien heb ik de context gemist

1 like

Heb op de peuterspeelzaal ook wel eens iemand gebeten. Ben toch relatief normaal nu :woman_shrugging:

4 likes

Ja same, ik zou als ik dit hoor denken van hmmm is dat zo??
Maar ik heb geen kinderen, dus is dat vast makkelijk praten haha.
Ze zei dat hij dus wel vaker slaat, knijpt en krabt, dat lijkt me idd best heftig en moeilijk idd.

1 like

Ik ben benieuwd of dit een soort foreshadowing is dat ze weer zwanger wordt.

ik ook :joy: ga straks in een spoiler even al mijn bevindingen schrijven haha

1 like

Ja he

Miguel is ook veel meer betrokken dan ik had gedacht en de andere kinderen gedragen zich ook beter lijkt het.

Vind het bij de Jellies altijd zo vreemd dat het het ene moment 1950 lijkt qua standpunten over man/vrouw en daarna komt Johan ineens met “tegenwoordig maakt het niet uit, jongens kunnen meisjeskleren dragen en jij jongenskleren”

Ik word het meest stressed out door Linda en haar man hoor. De buddenbruckjes zijn goeie chaos en de ouders wel lief tegen elkaar, maar bij Kraan is het echt knorrige chaos en de ouders zelf reageren soms ook echt super onaardig op elkaar en op de kinderen. Linda is ook permanent enorm gestressed, snap niet dta zij zoveel kinderen wil. Ze is constant in paniek. De jellies en buddenbruckjes rommelen gewoon rustig verder.

18 likes

Ik vind de jelies zo leuk, echt een warm gezin en allemaal heel lief voor elkaar.

10 likes

Ik vind niet dat je dit kunt zeggen over een tweejarige?? Genoeg kinderen die heel primair reageren als ze heel jong zijn (uittesten, dit is ook nog een groot gezin dus veel aandacht moeten delen). Hij heeft geen woorden op die leeftijd om zich uit te drukken dus doet dat kennelijk in het fysieke. Die ouders moeten duidelijk maken dat het niet ok is en dan leert 99,5% van de peuters dit echt wel af hoor? Hoe vaak slaan kleine kinderen elkaar ook wel niet, concept delen is op die leeftijd ook nog moeilijk en abstract.

4 likes

Hahaah ik vind het weer helemaal leuk

Harry met de rolmaat
Quinten die een azalia een conifoor noemt (ik dacht dat ie het over de klimop had, dat was leuker geweest)

5 likes

mijn bevinden: niet lezen als je nog niet bij aflevering 7 bent! spoiler alert

Samenvatting

de jelies:
vind ze dit seizoen zoveel leuker! harrie en de rolmaat, zo leuk. “en dan heb je een heel lief jongetje!” echt heel lief. en dan de vakantie naar oostenrijk, met twee bussen. moet je nagaan wat dat aan benzine kost :woozy_face: bizar. wel respect dat ze allemaal nog zo vrolijk waren na 15u in de auto haha.
oja en wat is janneke afgevallen he! kan je zo goed zien. ook met dat kleren uitzoeken, ze paste zowat samen met die dochter in die oude broek! echt knap gedaan vind ik.

de buddenbruckjes:
vallen me tot nu toe echt 1000% mee! minder chaos en ellende vind ik. vond het zo lief hoe thalia bij haar moeder ging uithuilen en dat die moeder zo lief tegen haar was. en ik krijg rammelende eierstokken van baby d.jeva.ina. wat een dotje! vond miguel ook heel lief bij die bevalcursus. weeën? paniek? wat komt er bij je op dan? en die meid zat maar een beetje voor zich uit te kijken en te lachen? zij wist echt niet wat haar te wachten stond gewoon. maar volgens mij gaat nu wel alles goed met ze. die hele zwangerschap en bevalling gaf ook wel een nieuwe impuls aan de serie, anders was het weer veel van hetzelfde geruzie geweest denk ik.

de kraantjes:
tja waar moet ik beginnen :joy: de chaotische verhuizing, de chaotische vakantie, een chaotische linda. die vrouw is echt niet te doen gewoon. word er gewoon moe van door naar haar te kijken, pff. en zo emotioneel ook. volgens mij heeft ze tot nu toe in elke aflevering wel een keer gehuild? zelfs op vakantie op de parkeerplaats haha. intens. en die ‘kamer’ van marlynn, jeetje wat een treurige bende. en zij zo: ah ja gezellig!!! ik dacht eh het gemiddelde bejaardenhuis is nog gezelliger :joy: lijkt ook wel alsof er nog niemand anders woont ofzo. maargoed. hoop dat ze het naar haar zin gaat hebben daar.

2 likes

Is cheyenna (of hoe ze ook heet) nou voor de tweede keer zwanger of heb ik te veel op insta gekeken dat ik al vooruitloop?

Net zoals vorig jaar seizoen zou ik met liefde bij de jelies gaan wonen

nee 1 kindje hebben ze nu!

1 like

Ach die Harrie :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Vonden jullie ook niet dat Ivan/Ivor (?, naam kwijt, vader familie Kraan), dat kindje Olaf nogal hardhandig de trap af trok aan zijn ene armpje?

1 like

Nee. Leert hij er tenminste van. Als ie pijn had zou hij het wel uitschreeuwen.

1 like