Een huis vol

Ah dat zou best kunnen! Had dat niet meegekregen. Thanks! :heart:

Ik was ook teleurgesteld dat er alleen schaatsen was :sweat_smile:

1 like

Ja ik ben elk jaar weer in verwarring welke dagen het nou wel en welke dagen het nou niet wordt uitgezonden.

Ik vind die twee oudste jongens van de buddenbrucks wel echt tof. Doen volgens mij ook wel veel voor hun jongere broertjes en zusjes

7 likes

Yes vanavond komt het weer! Is wel de laatste week alweer, echt jammer :frowning:

Zijn dit allemaal nederlandse gezinnen? Ik kijk altijd met grote interesse (en verbazing en op momenten ook zeker walging) op youtube naar supergelovige fundamentalistische families in Amerika zoals de Bates en Duggars met hun 19 kinderen. Ik vraag me af of het in Nederland ook vooral erg gelovige gezinnen zijn die zoveel kids hebben? In die Amerikaanse programma’s vind ik het altijd triest om te zien dat de oudste kinderen/dochters ingezet worden om de jongere zusjes en broertjes op te voeden en dan op hun 18e zsm moeten trouwen en zelf als broedmachine aan de slag. Al ga ik er vanuit dat het al snel anders is als er ‘maar’ (haha, in deze context) 10 kidneren zijn vanwege dichter op elkaar zitten in de leeftijd. Ik ga vanavond in elk geval eens kijken of de eerdere seizoenen van dit programma ook terug te kijken zijn!

Het zijn inderdaad alleen Nederlandse gezinnen. Alle seizoenen zijn terug te zien!

Volgens mij is er bij geen van de gezinnen sprake van strenge gelovigheid. De enige beweegredenen die ik heb gehoord waren dingen als ‘ik voel me sexy als ik zwanger ben’ en ‘je krijgt zoveel liefde van een groot gezin’.

Wow die familie Nagelkerke geeft zoveel snoep aan die kinderen! Verbaas me er elke keer weer over

4 likes

Ah, dit gedicht. Zo lief en ongemakkelijk tegelijk.

1 like

Lijkt me echt lastig met zo’n groot gezin om oppas te regelen als oma niet altijd kan lichamelijk. Snap best dat je je dan bezwaard voelt als ouder zijnde en niet snel samen met N tweeën weggaat.

Ik wil de aflevering terug kijken, maar hij staat nog niet op uitzending gemist :slightly_frowning_face:

Ook zo gek dat ze geen zakgeld/kleedgeld krijgen maar als ze iets willen dan krijgen ze het vaak gewoon. Dat vond ik best wel verwend klinken haha volgens mij was dat bij alle families

1 like

Haha, dat sexy voelen vind ik ook wel een interessante beweegreden. Na die 9 maanden zit je toch nog wel ieeeeetje langer (voor altijd) aan de kindjes vast. Maargoed, als het liefdevolle gezinnen zijn waarin elk kind ook genoeg ruimte krijgt om een individuele zelf te ontwikkelen en niet als soort hulpmoeder wordt ingezet dan maakt de uiteindelijke beweegreden om kinderen te blijven maken ook niet uit eigenlijk.

Ik volg dit programma sinds 2 weken, maar het is me njet helemaal duidelijk waarom Jay alles alleen moet doen. Wat is het verhaal van zijn ex?

Oh jeetje. Dat is heftig.

Wat je zegt; ieder verhaal heeft twee kanten, dus we weten de ins & outs niet, maar het klinkt wel heel verdrietig

Wow die zondag @ de Nagelkerkjes, hoezo suikeroverschot :dizzy_face:

4 likes

En vandaag is de aflevering dat ze naar de tandarts moeten. Ben benieuwd hoeveel gaatjes die kinderen hebben haha

1 like

Nou ben benieuwd :joy:

Vind het jammer dat er zo weinig afleveringen zijn!

jaa dit zijn de laatste alweer toch? echt jammer :frowning: Vanavond lekker terugkijken!

1 like

Aaaah Felice zo schattig bij de modeshow

1 like