Een huis vol

denk dat heel veel mensen in NL uit pakjes en zakjes eten! weet niet of die gaatjes daarvan komen. zowel in dit als vorig seizoen geben vader en moeder jelies toe het niet zo nauw te nemen met (helpen) tandenpoetsen. en als je ook nog erfelijk belast bent heb je dubbel pech natuurlijk

3 likes

Oeps had je berichtje niet gezien.

Samenvatting

Klopt hoor, ik vond alleen dat Thaila wel heftig reageerde. Kan ook de stress zijn maar lijkt me voor danique niet echt leuk om terug te zien. Maar ja who am I😋

1 like

:joy::joy: same

1 like

Jennie is echt een typische puber, ik vind het wel grappig om te zien.

Wat mij ook op viel is dat ze gingen helpen met metselen en dat die vrouw vertelde dat ze dit vroeger samen deed met haar man. Maar dit is toch typisch iets voor mannen? Hoezo kan dit wel? En die meiden kunnen niet helpen met klussen, want dat is echt iets voor mannen?

2 likes

Ik denk dat Johan zulke uitspraken wel doet, maar in het echt niet zo nauw neemt. Net als met geen vriendjes voor je…20e of wat was het, en de oudste 2 hebben nu al een vriendje.

Spoiler misschien ik heb alles in 1 dag gekeken of toen hij de woonkamer binnenkwam en er 4-5 jongens zaten haha terwijl hij eerst over 1 jongen ging doorvragen, wie dat precies was enz en daarna is t helemaal leuk doen met de boys en meteen met rust laten, hij vertrok naar Jannekes voetbal

11 likes

Ik verbaas me over de manier waarop moeder Jelies haar kipfilet bereidt haha. Snijden met een smeermes (?) op een bord?

12 likes

ja hier heb ik ook met verbazing naar gekeken :joy: bizar toch hahaha. mijn vriend is kok en die zat mee te kijken en zei echt what the fuck doet zij joh :flushed: hahaha

3 likes

Ik vond het wel heftig dat de kinderen in Duitsland om half 10 nog steeds niet gegeten hadden en dat er dan pizza besteld wordt. Ik zie ze daar echt nooit op normale tijdstippen eten en ook niet echt gezond. En al dat gekrijs daar binnen ook. Echt vreselijk

17 likes

Haha het zal je denk ik verbazen hoeveel mensen zo kip snijden. Ik herinner mij wel dit soort taferelen uit mijn studententijd. Dan is het ook wel normaler. Maar ook gewoon bij oudere mensen thuis hoor. Die geen zin hebben om te investeren / zich te verdiepen in welk mes je voor wat gebruikt.

1 like
7 likes

Altijd dat geklaag over het gekregen geld. Zou het echt zo vervelend zijn? (Het irriteert me omdat ik toendertijd ook een tientje heb overgemaakt)

1 like

Ik vind het niet zo gek eigenlijk. Ik kan me voorstellen dat opeens veel geld hebben nieuwe problemen met zich meebrengt. Zeker als half Nederland weet hoeveel je op je rekening hebt staan.
Er zijn ook onderzoeken die een verband leggen tussen het winnen van een groot bedrag en suïcide. Wat verklaard zou kunnen worden door oa de sociale druk die opeens ontstaat, precies wat Jay in dit artikel ook beschrijft.
Ik vind het ook niet helemaal juist om te denken dat je recht hebt op dankbaarheid wanneer je iets geeft, ik denk dat je dat voor jezelf moet doen en niet omdat je een bepaald effect verwacht.

6 likes

Oh goh nooit zo bekeken! Ik dacht juist, mooi bedrag, kun je van alles mee doen voor de kinderen bijv. Bedankt voor de uitleg, ik heb weer iets geleerd

1 like

Krijg helemaal plaatsvervangende stress door die chaos voor de bruiloft bij de Buddenbrucks

13 likes

Ff opzoeken dacht ik.

Hoeveel bedraagt de Duitse kinderbijslag?

Voor uw eerste 2 kinderen is de Duitse kinderbijslag € 204,00 per maand per kind. Voor uw derde kind is dat € 210,00 per maand. Vanaf uw vierde kind is dat € 235,00 per maand.

Dat loopt wel op voor al die kinderen ja. Geen wonder dat ze liever in Duitsland wonen als ze toch al dichtbij dat land woonden. Wel slim bedacht. En dat huis waar ze eerst in woonden barste uit zijn voegen.

4 likes

Hoe kun je zo’n vlijtige huisvrouw zijn, maar niet beschikken over een fatsoenlijke snijplank en messenset? Looking at you, Janneke Jelies!

Dat je niet weet hoe je zonder stroganoff kruidenzakjes kookt zie ik dan nog door de vingers.

19 likes

Omg dat eten van de Jelies was zo vies :nauseated_face:
Én gehakt én smac en dan 2 soorten kruiden zakjes erdoor brrrr

11 likes

Haha jaaa en dan ook gewoon de chili con carne kruiden. Er moet toch een belletje gaan rinkelen als het voor de smaak (zout) geen reet uitmaakt welk naampje er op het honig pakje staat?

3 likes

Ook zo raar want honig heeft gewoon macaroni pakjes… Beviel die zo slecht dan dat ze gewoon maar andere pakjes gingen proberen omdat alles beter was dan die? Maakten ze een keer het verkeerde pakje open en dachten ze fuck it? :woman_shrugging:

Volgens mij hadden die meiden het pakje vergeten en had ze nog Chili con carne liggen dus hebben ze dat er maar doorheen gegooid :joy: