Een huis vol

Ja hij is zo onaardig, met die lampjes tegen Sam. Over zijn monotone irritante stem ofzo?? Wtf

6 likes

Inderdaad, dan is er eens een soort van rustig moment in die familie.
Ik krijg echt heel veel plaatsvervangende stress van de Buddenbrucks.

Ze zijn dit seizoen wel beter in beeld gezet, maar ik heb helemaal niet gevoel dat daar nu zoveel meer rust heerst dan eerder.
Al is die zoon met zijn dochtertje wel anders geworden, denk ik. Vorig jaar werden die 2 zonen heel erg lui neergezet, dat valt precies toch iets beter mee nu.

1 like

Dit zag ik ook, wat een eikel. Zeg je toch niet tegen je zoon. Ook niet 1 keer maar vaker.

5 likes

Ivan is echt een kwal. Blij dat jullie het ook zienšŸ˜‚

3 likes

ā€œIk zag op WhatsApp dat je nog laat online wasā€ mama Kraan tegen Marlynn. De reden waarom ik ook mijn timestamp altijd uit zet

18 likes

Mijn moeder. Ik ben bijna 30. Ze gaat zelf elke nacht na 2 u naar bed :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Ja ik vind marlynn altijd als een hele lieve meid overkomen. En het lijkt me echt niet makkelijk in dat gezin. En de wasmachine deed het niet dus ze moest wel daar wassen? Linda zat in het vorige seizoen zo in mijn allergie maar het valt nu mee. En Ivan is echt mega chagrijnig wooow. Dat hij ook tegen Sam zegt ā€˜wat ben jij een vreselijke vent geworden zeg.’ Nou kijk naar jezelf ouwe lul, dat kind is een puber van 16. Doe ff normaal.

Ik ben trouwens echt verbaasd dat Janneke 37 is, niet dat ze er heel oud uitziet maar ik dacht sowieso 40 +. Ik denk wel dat het echt krap wordt met een 9e kind want de ouders slapen al beneden in de woonkamer? Of nouja, wat eerst een woonkamer was.

11 likes

Oh en dat van Quinten dat hij iets ging kopen voor Sarah leek heel gescript. Dat is waarschijnlijk ook zo, maar ik vind totaal niet dat hij een excuses aan z’n moeder verontschuldigd was. Als je als 15 of 16? jarige puber hoort dat er weeeeeer een baby komt in al een overvol huis kan ik begrijpen dat je misschien geen gat in de lucht springt.

13 likes

Ja dat vind ik idd een logischer reactie dan zoals de Jelies reageerden op nr 9 :sweat_smile:

4 likes

Janneke Jelies is voetbalfan, die wil natuurlijk een 11-tal.

12 likes

Daar kan ik me helemaal in vinden. Ik had echt met Marlynn te doen. Als je opgroeit in een huishouden waarbij je het altijd meteen goed moet doen en bij enige tegenslag al gehuild of geroepen of je onder wordt gevit, is het heel lastig om concrete stappenplannen te bedenken. Als je al weet dat je alleen maar negatieve geluiden gaat krijgen omdat je iets niet hebt overzien, dan sla je toch bijna in een paniekmodus. Het was al heel anders geweest als ze gewoon hadden gereageerd met: oke, je bent je borg vergeten over te maken omdat je dacht dat dat erbij hoorde. Laten we eerst die borg betalen - zullen we voorschieten, en de sleutel halen en dan praten we later op een rustig moment eens over hoe het allemaal gelopen is. Alles komt goed.

De moeder van de Jelies vind ik wel heel aardig, lijkt me echt een heel warm gezin. In wat er gefilmd wordt komen er wel dingen naar boven zoals geen vriendjes voor x leeftijd, maar volgens mij is dat gewoon iets wat door ouders wordt gezegd en bij de feiten wordt aangepast. Beetje zoals jonge ouders die zeggen dat ze hun kind maximaal 30 min schermtijd geven, maar dan door begrijpelijke omstandigheden toch tweemaal Frozen afspelen. Ik vind de Jelies heel fijn in de omgang naar hun kinderen, ze praten met hen, zijn heel positief ingesteld en zeggen het wanneer hun kinderen iets goed doen. Ze zeggen het ook wanneer een kind minder goed is in iets, maar zonder dat dat betekent dat hun kind beperkt of dat de ene dan beter is dan de andere in zijn of haar geheel. Ieder heeft zijn kracht.

25 likes

Ja en gelukkig zei Linda ook (terecht!!) ā€œnet zijn vaderā€ Dus eigenlijk vind je je eigen stem kut?

1 like

Haha Ivan die wat over Sam zijn stem en houding zei! Zo is hijzelf zowat de hele tijd, wat een zak. Sam lijkt veel minder vrolijk dan vorige seizoenen, maar dat snap ik wel. Uiteindelijk werd zelfs hij in die negativiteit meegesleept :frowning:

Ook Marlynns reacties waren heel begrijpelijk. Ze hoeft niet alleen met de fouten dealen, maar ook 5x de boze reacties van iedereen. En de moeder die heel emotioneel van streek raakt. Iemand hier zei ook, je weet nooit of ze gaat lachen of huilen.

Quinten zit niet op een ideale plek met zijn adhd. Eigenlijk heb ik best medelijden met iedereen van het gezin, want het zijn denk ik wel gewoon lieve mensen.

Miguel lijkt echt bij gedraaid, leuk om te zien. Iemand zei dat ze Chay niet veel met de baby zien, maar nu op insta post ze best veel met de baby. Had niet verwacht dat ze zouden proberen een eigen plekje te krijgen, maar wel goed natuurlijk. Thalia is zo lief voor Chay.

Rob’s hopeloze blik soms… :grin: hilarisch

De Jellie kindjes hebben zulke lieve stemmetjes. En zo streng zijn ze eigenlijk niet. Ik wil Janneke wel zijn.

De ā€˜onschuldige/kinderlijke’ manier van puberen van de oudste 2 is heel raar om te zien (maar wel positief natuurlijk). Dat gaat gewoon heel anders aan toe dan waar ik woon (randstad). Maar ook met de Kraan pubers, hier zou je de pispaal van de klas zijn als je familie op tv komt lol.

2 likes

Ik vond dat ook inderdaad!
Hij was toen boos omdat Linda had beloofd dat ze het met hem zou bespreken als ze weer zwanger zou worden (als ik het me goed kan herinneren), en dat had ze niet gedaan.
Als je dat hebt afgesproken dan mag je best boos zijn vind ik.

En logisch dat Sam minder vrolijk is dan vroeger als je altijd zo negatief doet Ivan.
Vond het ook sneu dat hij niet even leuk kon doen, of tenminste bedankt kon zeggen toen Marilynn dat cadeautje langs kwam brengen voor de deur.

3 likes

Typisch ook inderdaad dat Linda zei ā€˜zodra Ivan vakantie heeft is hij altijd ziek’ of iets in die trant. Lijkt ook wel op een vorm van overspannen zijn, naast dat hij een ontzettend kort lontje heeft. En Linda maar willen doorfokken :sweat_smile: ik vraag me eigenlijk af waarom ze toch steeds weer die drang hebben om nieuwe kinderen te maken terwijl ze allebei slecht om kunnen gaan met stressvolle situaties en drukte lijkt het. Al waren er natuurlijk ook wel weer leuke momenten (ik vond het ook heel lief dat Linda boodschapjes gedaan had voor Marlynn en dat ze dingen had gelabeld die in de koelkast moeten, ze denkt dan wel weer heel lief mee). Ik krijg al met al een beetje een dubbel gevoel bij de familie Kraan en als ik Sam en Quinten was zou ik ook zo snel mogelijk het huis uit gaan, ik denk dat dat best veel rust zou geven aan beide partijen :grimacing: waardoor de relatie dan misschien juist beter wordt. Maar ze zijn daar nu misschien nog wat te jong voor.

2 likes

Ik dacht echt alleen maar: LOSLATEN MOEDERS. Zij kan toch zelf wel bedenken wat er in de koelkast kan haha! Zo houd je ze klein.

4 likes

Haha ging het er niet vooral om dat er een gemeenschappelijke koelkast is en daarom labels staan op de boodschappen die van Marlynn zijn? :stuck_out_tongue: misschien verkeerd begrepen hoor haha, ik herken het iig wel van studentenhuizen waar met meerdere mensen een koelkast wordt gedeeld

2 likes

Oh kan ook, haha! Ik heb alles in 2 dagen gekeken dus misschien verkeer gezien… ik dacht dat ze labeltjes had geplakt op de items die gekoeld moesten staan :joy:

Ik denk dat haar kamer een eigen badkamertje en WC had, maar wel gemeenschappelijke keuken/living.
Je ziet Marlynn een kast in een gemeenschappelijke keuken inladen.

Ik interpreteerde de labels ook als voor in de ijskast te zetten met haar naam erop. Niet hoe ze moesten bewaard worden.

1 like

Ik vind het eerder heel gek dat ze een wasmachine wel in haar eigen kamer heeft maar geen koelkast? Dat is zo niks voor zo’n groot studentengebouw, meestal deel je de wasmachines en heb je je eigen koelkast…

1 like