Een huis vol

Inmiddels gewoon al 30.000 euro hè… zou me gewoon bezwaard voelen dat aan te nemen?

2 likes

Ik vind dat eerlijk gezegd best veel geld voor één familie. Zullen een hoop families zijn die dat ook nodig hebben terwijl zij niet op tv komen, maar wel fijn voor ze.

Ja ik gun hun echt alles, maar vind het ook scheef ergens. Voor een single moeder in die situatie was niet zo snel een actie opgezet denk ik?

1 like

Ik vind veel reacties hier best jammer eigenlijk. Ik snap best dat sommigen het misschien oneerlijk vinden tegenover andere gezinnen die dit niet krijgen. Maar alle mensen die een bedrag aan Jay en zijn gezin schenken doen dit omdat ze dit graag voor hen willen doen, dus dan hoort het toch niet uit of zijn kinderen allemaal op een sport zitten of niet?
Er zijn echt superveel dingen nog oneerlijker verdeeld in het leven. En als je een beetje hulp kan krijgen dan is dat toch alleen maar mooi denk ik dan. Vooral omdat iedereen die een donatie doet dit graag wil doen.
Ik hoop in ieder geval dat hij flink wat kan sparen voor de kids.

7 likes

Ik hoop dat ze het wel goed regelen. Want ineens zo’n bedrag hebben heeft wel invloed op subsidies etc!
Ik denk dat het wel een hele fijne pot is om je kinderen te geven wat ze nodig hebben. Sport, school, schoolreisje, nieuwe boeken.
Ik weet van mijn ouders dat dat vroeger best veel stress gaf al die extra kosten

1 like

Ah wat fijn!

Papa Jay kan het bijna niet geloven. Vijfendertigduizend euro, hij is er stil van. “God is in beweging”, reageert hij. En dan: “Als ik honderd euro had gekregen, was ik ook dankbaar geweest.”

Het geld gaat hij verdelen onder de vijf kinderen. Opgetogen: “Talitha is de oudste. Zij kan nu in elk geval gaan studeren.”

8 likes

Oh jeetje, ik had daar helemaal niet uit opgemaakt dat het om kronen ging. :sweat_smile:

1 like

wooow het is nu boven de 50.000,00 euro! :smiley:

Ik ken dit gezin niet (van een eerder seizoen), maar zag dit voorbij komen:

Wat erg :disappointed_relieved:

Wat triest zeg… Toen ik de foto zag dacht ik eerlijk gezegd wel dat hij veel ouder was.

1 like

Ja ik ook! Wat erg zeg…
Vond die man er ook altijd best wel slecht uit zien.

Was dat die man waarvan zijn moeder over de vrouw zei. “Ze heeft het werken niet uitgevonden?”
Rare zin, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven?

Ja, maar volgens mij dat ze ook in huis niks deed. Maar ik weet niet zeker of het dit gezin was.

Wow, heftig zeg. Ik dacht trouwens ook dat hij veel ouder was.

Jeetje. Stopt dit ooit?

Dit inderdaad. Niet dat ik het hem niet gun hoor, maar denk dat hij hiermee de opvang en dergelijke toch al kan betalen. En dan zou ik het eerder aan een ander doel op het platform geven, die het gevraagde bedrag nog niet hebben gehaald.

1 like

Ja maar mensen hebben er toch voor gekozen hém het geld te geven.
Dan ga jij eigenlijk bepalen wat je met het geld van anderen doet? Mensen kiezen er voor een klein stukje van hun eigen geld aan hem te doneren, niet aan een ander goed doel.

Ik snap jouw punt overigens ook hoor, daar niet van.

1 like

Ik gun het die Jay wel hoor. Leuk gezin en lieve vader. Toch denk ik ergens wel dat het niet zou gebeuren als het om een vrouw zou gaan die er alleen voor staat. Men vindt alleenstaande vaders die ook gewoon voor hun kinderen zorgen toch wel heel bijzonder.

2 likes

Nee hoor,moeten ze allemaal zelf weten. Zoals ik al zei, IK zou het aan een ander doel geven. Wat anderen doen, daar heb ik niks over te zeggen. En nogmaals, ik gun het ze, vind het zeker ook niet onterecht.