Een huis vol

Oh groep 7 ben ik zelfs al vergeten. Ik weet dat ik toevallig goed scoorde op de cito (omg zeg ik dit echt op het ff forum haha) maar dacht eigenlijk dat mn advies daarop gebasseerd was. Maar dat meisje, weet ff haar naam niet meer, heeft dan dus haar cito online moeten doen? Sorry misschien een beetje off topic maar met die covid tijd vraag ik me af hoe dat zou zijn gegaan. :thinking: want je ziet nu ook nog beelden van die kids van cudogham in de coronatijd.

1 like

Je word het hele jaar, elk jaar in de gaten gehouden qua scores en daar word het op gebasseerd. En als er getwijfeld word tussen 2 kan de cito toets soms doorslaggevend zijn. Maar het is zeker niet het allerbelangrijkste.

Mijn vriend gaf les in covid tijd aan groep 8 en nam dus cito af. Die kinderen mochten toen een paar dagen naar school komen om de toetsen fysiek te komen maken.

4 likes

Dit inderdaad. Ik kreeg bij mijn schooladvies min of meer te horen dat ik te dom was om te poepen. Ik was alleen niet dom zoals de leraar dacht ik werd alleen mega gepest wat heel veel invloed had op mijn schoolresultaten. Door dit te lage advies heb ik via allerlei omwegen mijn hbo diploma moeten halen (en ga ik nu pas dankzij mijn werkgever een universitaire opleiding volgen). Maar niet alleen dat ik heb door die ene opmerking al jaren last van extreme faalangst een een mega studieschuld vanwege de lange weg om mijn diploma te halen. Was relatief oud is toen ik klaar was met school wat ook niet altijd in mijn voordeel heeft gewerkt op de arbeidsmarkt.
Dat ene schooladvies heeft heel gevolgen dus ik snap heel goed dat iemand heel blij kan zijn als
je het advies krijgt wat je hoopt (omdat het bij je past)

10 likes

De Jelies en Cudogham ouders waren bij Renze gisteravond. Beide met hun 2 oudste kinderen, die waren ook heel vlot ah antwoorden en meedoen. Denk toch ook wel inmiddels gewend aan de camera’s en tv?

4 likes

welke buitenlandse achtergrond hebben zij? zijn toch nederlanders?

2 likes

Vind het knap dat de Cudoghams voor 600-800 per maand boodschappen doen met 7 kinderen en veel biologische producten, had het wel duurder verwacht!

7 likes

Ja ik vond het ook ‘goedkoop’. Helemaal omdat ze altijd bij AH en crisp bestellen volgens mij

2 likes

Zou het niet per week zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ze 9 (toch?) monden voeden met duur eten voor Max 800 per maand. Dat is 200 per week, iets meer dan 20 per persoon per week.

1 like

Ik verstond echt per maand maar dat kan denk ik echt niet, of ik doe iets heel erg verkeerd hahaha

3 likes

Ik heb het vermoeden dat ze alles buiten de deur niet hebben meegerekend en ik denk dat dat aandeel bij hen ook aanzienlijk is. Echt een leuk gezin!

4 likes

Na al die jaren dat ik kijk kan ik nog steeds maar max 2 a 3 namen van de kinderen van de buddenbruckjes opnoemen. Xavier ehhh…dareau? Ik ben alweer in de war. En toetie wordt met 5 jaar nog toetie genoemd, geen idee hoe ze echt heet. Oja, wat ik ook zo’n hilarische opmerking van rob vond. Die zoon en vriendin vertelden hoe ze hun baby gingen noemen, en hij reageerde echt heel verbaasd en zei iets van “wat apart?” Zoiets. Terwijl het precies lijkt qua stijl op al de namen van hun eigen kinderen.

14 likes

in eerder seizoen gaf ze wel aan echt op te letten met wat ze wel of niet koopt; weinig frisdrank e.d., seizoensproducten, aanbiedingen.

1 like

Ik heb veel afleveringen al gekeken maar dit is geen spoiler ofzo, janike zei geloof ik dat ze soms met 200 euro per week de boodschappen doen. Oke dan kopen zij wel compleet andere producten dan cudogham maar ik denk dat het dus wel per week is. 600 a 800 euro per week is wel weer bizar toch @Golden .Volgens mij zei Thaila dat het vaak 450 euro per week was bij hun gezin.

2 likes

Nee ze vertelde ook een keer dat ze het niet zo heel breed hebben of althans veel geld willen betalen, maar voor boodschappen een uitzondering maken. Ze doen dan in 1x een bestelling, ook wat in de actie is, weekmenu samenstellen en grote XL zakken. Maar dat is eerder 1000 euro per maand dan 3500 lijkt me.

Weet nog wel dat het me opviel dat ze voor de baby cadeautjes toen naar een best dure zaak gingen

2 likes

Maar ik kan me niet voorstellen dat de Cudoghams 2400 tot 3200e per maand aan enkel boodschappen uitgeven? Ze zei per maand volgens mij hoor. Dat zou anders ook wel bizar zijn, volgens mij hebben ze het helemaal niet zo breed (wel dikke prima, maar dan zou je écht heel rijk zijn als je dat kunt uitgeven). Ze geven in ieder geval vaak genoeg tussendoor aan dat ze bijna alleen maar 2e hands kleding kopen, de kinderen dat veel an elkaar dragen, ze nauwelijks geld uitgeven aan bijv. speelgoed e.d.

Ik vond het ook bizar om te horen, maar ze heeft het echt in dit nieuwe seizoen gezegd. Sowieso blijf ik me wel eens verbazen waar die grote gezinnen het geld vandaan halen en vooral de buddenbruckjes. Ze hebben ook nog eens 6 katten, 2 herdershonden, en nu een deense dog. Rijden enorm veel km om die kids naar school te brengen. Ondertussen bouwen ze een kapsalon en een wellness.

Ik weet trouwens niet jouw bedragen? Thaila zei 450 per week dan kom je niet aan 2400+ natuurlijk.

2 likes

Ik meende ook dat ze zei per maand! En niet 600/800 per week

1 like

Idd, er wordt hier met bedragen gestrooid lol. Nee ok, volgens mij hebben de jellies gezegd rond de 200 euro per week aan boodschappen, dat lag aan het inkomen van VADER haha. Buddenbruckjes zeiden rond de 450 per week. En ik denk dat cudogham dan ook zo’n 200 euro per week hebben gezegd? Ik vind 200 euro ook best knap met een groot gezin per week. Maar aan de ene kant lijkt me dat ook wel weer haalbaar?

Ik vind het altijd interessant om te zien, omdat ik weet dat ik verwend ben opgegroeid. Maar die kinderen komen echt allemaal niks te kort in die zin qua eten.

2 likes

Volgens mij hebben zij meer dan genoeg te besteden. Bestelling bij crisp is echt duur, óók als het in de aanbieding is. Daarnaast moeten er 9 monden worden gevoed en gekleed. Die kinderen dragen best wel duren kleding en zijn niet simpele h&m kleren. Zelfs als het tweedehands kleding is, dan is het als nog niet heel goedkoop omdat het bepaalde merken zijn. En als laatste: je ziet ze best vaak wat tussendoor kopen in de stad en als je bekend met in Amsterdam dan zie je ook dat dat niet de goedkoopste zaken zijn. Dus “ze hebben het niet breed” geloof ik echt niet. Maar goed, je kan nooit in iemands portemonnee kijken dus wie weet zit ik er naast

6 likes

@VanderWoodsen Ik heb het stukje teruggekeken en ze zegt niets over maand/week!
Ze specificeert het niet…edit: dit gaat over Afl 1 toch?

1 like