Ja alleen is het nu zo dat sommige kinderen een advies krijgen dat ver onder hun niveau ligt wat ervoor zorgt dat ze in ieder geval een omweg moeten maken die niet nodig was geweest. Om nog maar niet te spreken over wat dit kan doen met het zelfvertrouwen van het kind en de daarmee samenhangende schoolprestaties. Een advies hoeft inderdaad niet je hele toekomst te bepalen, maar het kan zeker een grote rol spelen. Het is ook een privilege om een schooladvies ‘lichtzinnig’ op te kunnen vatten.
Hahaha, Rob die het heeft over rustgevende natuur op tv voor het slapengaan. Zie je een hertje grazen. En vervolgens wordt het opgegeten door een soort gigantische spin
Ik was stomverbaasd toen ik dat stukje keek haha. Ik kreeg gewoon op mn rapport het advies havo/vwo. En ik dacht er verder niks van. Maar moet zeggen, ik was dan ook een leerling die zich echt niet interesseerde voor wat dan ook qua stof en dat leek bij dat meisje wel zo. Maar het leek wel de examenuitslag na het middelbare waarin bijvoorbeeld iemand heel erg twijfelt of diegene wel of niet geslaagd is. Wtf.
Ik ben verliefd op Harry, omg " dit is het leven, dit is het leven." Zij hebben zulke lieve leuke tevreden kinderen. Zo mooi om te zien.
Heb echt een hekel aan hoe het allemaal gaat in het Limburgse gezin maar de opmerking van Rob: ‘het is maar school, we brengen haar niet naar de slager of zo’ vind ik nog steeds wel iconic✨
Rob is echt zo zo grappig, ik ga helemaal kapot om zn opmerkingen. Vooral omdat hij het er 9 v/d 10 keer juist niet om doet. Toen Thalia die toetie voor het eerst naar school had gebracht bijvoorbeeld “ah we hebben haar niet naar de slager gebracht” . I can’t, zo droog.
@marley haha bijna tegelijk! Maar hij heeft meerdere hele droge opmerkingen gehad. Ook iets toen hij wat moest opgraven en hij zei van " ja daar liggen dan botten enzo, sleutelbeentjes ". Zoiets ik gil.
Volgens mij was het ook veel ontlading & hing het ook samen met na de moeilijke periode van overlijden opa ed. Ze had er blijkbaar hard voor gewerkt & wilde schijnbaar graag naar een bepaalde school.
Krijgen ze eigenlijk nog zo’n citytoets in groep 8? Ik ben er helemaal uit. Dat vonden wij allemaal wel enorm spannend, want toen hing het eigenlijk vooral daaraan. Wat voor mij goed uitpakte want dan hoefde ik maar 3 dagen te focussen ff ipv een heel jaar.
Ja volgens mij op bestveel scholen wel! Bij ons was dat ook een enorm spannend moment ja, hing helemaal een serieuze sfeer omheen.
Citotoets ja. Die word in groep 7 en groep 8 meegenomen voor het advies. Maar het advies hangt absoluut niet van een citotoets af. Als een kind jaren lang havo scoort maar op cito ineens kader dan hoeft het kind niet ineens naar kader. Zou wat zijn als het op 1 toets zou afhangen haha.
Hahahahahaha die pa zo enthousiast over “de verkering van Aïda” hahaha en die arme jongen kijkt echt zo van HALP ME PLS
Oh groep 7 ben ik zelfs al vergeten. Ik weet dat ik toevallig goed scoorde op de cito (omg zeg ik dit echt op het ff forum haha) maar dacht eigenlijk dat mn advies daarop gebasseerd was. Maar dat meisje, weet ff haar naam niet meer, heeft dan dus haar cito online moeten doen? Sorry misschien een beetje off topic maar met die covid tijd vraag ik me af hoe dat zou zijn gegaan. want je ziet nu ook nog beelden van die kids van cudogham in de coronatijd.
Je word het hele jaar, elk jaar in de gaten gehouden qua scores en daar word het op gebasseerd. En als er getwijfeld word tussen 2 kan de cito toets soms doorslaggevend zijn. Maar het is zeker niet het allerbelangrijkste.
Mijn vriend gaf les in covid tijd aan groep 8 en nam dus cito af. Die kinderen mochten toen een paar dagen naar school komen om de toetsen fysiek te komen maken.
Dit inderdaad. Ik kreeg bij mijn schooladvies min of meer te horen dat ik te dom was om te poepen. Ik was alleen niet dom zoals de leraar dacht ik werd alleen mega gepest wat heel veel invloed had op mijn schoolresultaten. Door dit te lage advies heb ik via allerlei omwegen mijn hbo diploma moeten halen (en ga ik nu pas dankzij mijn werkgever een universitaire opleiding volgen). Maar niet alleen dat ik heb door die ene opmerking al jaren last van extreme faalangst een een mega studieschuld vanwege de lange weg om mijn diploma te halen. Was relatief oud is toen ik klaar was met school wat ook niet altijd in mijn voordeel heeft gewerkt op de arbeidsmarkt.
Dat ene schooladvies heeft heel gevolgen dus ik snap heel goed dat iemand heel blij kan zijn als
je het advies krijgt wat je hoopt (omdat het bij je past)
De Jelies en Cudogham ouders waren bij Renze gisteravond. Beide met hun 2 oudste kinderen, die waren ook heel vlot ah antwoorden en meedoen. Denk toch ook wel inmiddels gewend aan de camera’s en tv?
welke buitenlandse achtergrond hebben zij? zijn toch nederlanders?
Vind het knap dat de Cudoghams voor 600-800 per maand boodschappen doen met 7 kinderen en veel biologische producten, had het wel duurder verwacht!
Ja ik vond het ook ‘goedkoop’. Helemaal omdat ze altijd bij AH en crisp bestellen volgens mij
Zou het niet per week zijn? Ik kan me niet voorstellen dat ze 9 (toch?) monden voeden met duur eten voor Max 800 per maand. Dat is 200 per week, iets meer dan 20 per persoon per week.
Ik verstond echt per maand maar dat kan denk ik echt niet, of ik doe iets heel erg verkeerd hahaha
Ik heb het vermoeden dat ze alles buiten de deur niet hebben meegerekend en ik denk dat dat aandeel bij hen ook aanzienlijk is. Echt een leuk gezin!