Een huis vol

Klopt ze hebben het ook meer dan prima maar 3000e per maand aan boodschappen kan ik me gewoon niet voorstellen😂Dan zou ik ieeets ruimer gaan wonen&voor 2000e boodschappen proberen te doen.

2 likes

Jawel je hoort op een gegeven moment een van de kinderen zeggen “per maand?” En dan zegt zij ja. Ik vind het bijzonder weinig!

1 like

Ze eten geen vlees en ook geen zuivel dus dat scheelt natuurlijk veel in de kosten. Daarnaast vind ik dat ze best kleine portie eten. Dan gaan ze iets vieren en dan hebben ze een klein taartje voor 10 mensen. Als zij aan tafel zitten zie je ook vaak maar een of twee gewone pannen terwijl bij de Jelies de voedertrog nog net niet op tafel staat, haha.

14 likes

dubbel

2 likes

Ik denk dat dit in Amsterdam haast onmogelijk is. En ze vinden hun woning volgens mij prima zo!

De voice over zei dat ze vegetariër waren maar ik meende dat ze thuis veganistisch waren?

Vind dat nieuwe gezin ook beetje cringe haha. Die namen allemaal met een J. Haarbandje van moeder :grimacing:. Maar volgens mij wel een liefdevol gezin en die puberdochter haha heerlijk!

2 likes

Ja klopt je hebt gelijk. Per maand!

2 likes

Maar het lijkt alsof iedereen het hier over een ander gezin heeft?

Qua eten zegt dus jellies, 200 euro per week, soms wat meer, ligt aan het inkomen van johan.
Buddenbruckjes hebben gezegd 450 euro per week
En cudogham dacht ik ook 200 per week.

Ik heb nooit een groot gezin gerund, en ik ga liever nu dood dan dat ik dat moet doen maar 200+ euro per week vind ik dus weer niet heel weinig?

@mikselke i love dat haarbandje van die moeder hahaha zo cringe. Maar ik vind, van wat ik tot nu toe heb gezien gewoon een leuk gezin! Extreem degelijk.

Volgens mij is de verbazing bij de Cudoghams meer over dat ze bij vrij dure plekken shoppen en specifieke dingen kopen (Crisp, luxe brood etc) en dat voor zoveel mensen ih gezin, voor “maar” 200 euro per week. Dan is het best weinig toch?

1 like

Zij kopen geen vlees, dat scheelt al gigantisch qua prijs. Plus zij hebben 7 kinderen, dat is al weer een enorm verschil met het hebben van 11 of 9. Ja ik weetniet, ik vind het dus niet bijzonder weinig. Ze maken volgens mij heel bewuste keuzes en verspillen niks qua eten. En cudogham heeft geen auto, geen huisdieren. Scheelt ook weer extreem in kosten. Zij geven dat misschien liever uit aan speciale kleding.

2 likes

Misschien tellen ze Crisp niet mee, doe ik ook niet :yum: Crisp is een leuk extraatje en de wekelijkse boodschappen van de Appie tellen mee in mijn boodschappenkosten.

Aanvulling: sommige mensen tellen kattenvoer en grit enz ook mee met de boodschappen kosten, dat doe ik ook niet. Omdat ik die namelijk apart laat bezorgen. Schoonmaakmiddelen vaak ook :sweat_smile: Wasmiddel en scheermessen worden ook apart bezorgd, luiers ook. Dus op die manier zou het ook lijken alsof ik “weinig” uitgeef aan boodschappen, terwijl mijn boodschappen dus echt vooral groenten en fruit enz zijn.

5 likes

Tja ik ben best veel geld kwijt voor 1 persoon als ik hele lekkere brood en andere peoducten haal (fruit/groente is daar ook niet heel goedkoop denk ik). Ik vergelijk het meer met de Ap.
Voor 9 man is ook niet weinig?dus het all in bedrag viel mij nog mee (anderen hierboven dachten dat het over een weekbedrag ging (600-800 euro per week)).
@KatMaxi geen idee ze waren de bezorgde boodschappen ah uitladen en toen maakte ze deze rekensom.

Ze maken wel weer hun eigen wasmiddel liet ze vorig seizoen zien

2 likes

Hahaha ik doe precies hetzelfde. Crisp is voor lekkere dingen, niet de wekelijkse boodschappen. Heb na de afl van gister meteen besteld :flushed:

1 like

Hahaha Ja Ik ben nu een beetje gaan nadenken over alle dingen die eigenlijk onder boodschappen vallen voor veel mensen, maar ik niet meereken (en mijn vrienden sowieso ook niet). Zoals alle skincare :rofl:, je kan ook gewoon dagcrĂšme bij de supermarkt halen, ipv bij de Skins dus ja zou je het dan eigenlijk ook moeten laten vallen onder boodschappen? (In je kasboek). Edit; volgens het Nibud wel, mijn kasboek is een grote leugen.

Ben trouwens zo blij dat dit programma weer is begonnen, het is echt zo rustgevend om te kijken en ben heel benieuwd naar het nieuwe gezin. Ik heb helaas geen npo start dus moet wachten tot morgen geloof ik.

2 likes

Jaaa, ik vind het ook zo’n heerlijk programma om mee te ontspannen. Ik heb wel NPO plus, maar kijk niet vooruit zodat ik elke avond lekker op de bank kan kijken :nerd_face:

1 like

Hahaha echt vreselijk en ze heeft m echt de hele tijd in (ja heb alles al gezien blame corona)
Maar vind haar wel een leuke moeder, komt relaxed over

3 likes

Wat voor zieke zelfbeheersing heb jij! :scream:

Ondertussen zit ik te kijken naar NPO-plus abo’s speciaal voor dit programma.

2 likes

Haha wow alles al! Maar ja die haarbeugel lijkt wel haar signature lol. Maar ze wilde dus voor haar 30e 4 kinderen, en dat was dan gelukt. Ik dacht echt, wat IS dit voor “goal” haha. En toen zat ik te rekenen, ze heeft haar eerste kind dus op haar 25e gekregen, en dan 4 kinderen binnen 5 jaar. Nou toen ik het later wat uitgebreider hoorde van die man hebben ze zowat elk jaar een baby gekregen. :exploding_head:

Inzoomen op de hoeveelheid boter :sweat_smile:

2 likes

Haha omg dat medium. Ik kan dit al niet serieus nemen, maar ze lijkt ook nog eens op juf Ank :’)

6 likes

Een christelijke escape room :rofl: wtf. En weten zij dat ze hun jongste kind vagina genoemd hebben

8 likes