Na al die jaren dat ik kijk kan ik nog steeds maar max 2 a 3 namen van de kinderen van de buddenbruckjes opnoemen. Xavier ehhh…dareau? Ik ben alweer in de war. En toetie wordt met 5 jaar nog toetie genoemd, geen idee hoe ze echt heet. Oja, wat ik ook zo’n hilarische opmerking van rob vond. Die zoon en vriendin vertelden hoe ze hun baby gingen noemen, en hij reageerde echt heel verbaasd en zei iets van “wat apart?” Zoiets. Terwijl het precies lijkt qua stijl op al de namen van hun eigen kinderen.
in eerder seizoen gaf ze wel aan echt op te letten met wat ze wel of niet koopt; weinig frisdrank e.d., seizoensproducten, aanbiedingen.
Ik heb veel afleveringen al gekeken maar dit is geen spoiler ofzo, janike zei geloof ik dat ze soms met 200 euro per week de boodschappen doen. Oke dan kopen zij wel compleet andere producten dan cudogham maar ik denk dat het dus wel per week is. 600 a 800 euro per week is wel weer bizar toch @Golden .Volgens mij zei Thaila dat het vaak 450 euro per week was bij hun gezin.
Nee ze vertelde ook een keer dat ze het niet zo heel breed hebben of althans veel geld willen betalen, maar voor boodschappen een uitzondering maken. Ze doen dan in 1x een bestelling, ook wat in de actie is, weekmenu samenstellen en grote XL zakken. Maar dat is eerder 1000 euro per maand dan 3500 lijkt me.
Weet nog wel dat het me opviel dat ze voor de baby cadeautjes toen naar een best dure zaak gingen
Maar ik kan me niet voorstellen dat de Cudoghams 2400 tot 3200e per maand aan enkel boodschappen uitgeven? Ze zei per maand volgens mij hoor. Dat zou anders ook wel bizar zijn, volgens mij hebben ze het helemaal niet zo breed (wel dikke prima, maar dan zou je écht heel rijk zijn als je dat kunt uitgeven). Ze geven in ieder geval vaak genoeg tussendoor aan dat ze bijna alleen maar 2e hands kleding kopen, de kinderen dat veel an elkaar dragen, ze nauwelijks geld uitgeven aan bijv. speelgoed e.d.
Ik vond het ook bizar om te horen, maar ze heeft het echt in dit nieuwe seizoen gezegd. Sowieso blijf ik me wel eens verbazen waar die grote gezinnen het geld vandaan halen en vooral de buddenbruckjes. Ze hebben ook nog eens 6 katten, 2 herdershonden, en nu een deense dog. Rijden enorm veel km om die kids naar school te brengen. Ondertussen bouwen ze een kapsalon en een wellness.
Ik weet trouwens niet jouw bedragen? Thaila zei 450 per week dan kom je niet aan 2400+ natuurlijk.
Ik meende ook dat ze zei per maand! En niet 600/800 per week
Idd, er wordt hier met bedragen gestrooid lol. Nee ok, volgens mij hebben de jellies gezegd rond de 200 euro per week aan boodschappen, dat lag aan het inkomen van VADER haha. Buddenbruckjes zeiden rond de 450 per week. En ik denk dat cudogham dan ook zo’n 200 euro per week hebben gezegd? Ik vind 200 euro ook best knap met een groot gezin per week. Maar aan de ene kant lijkt me dat ook wel weer haalbaar?
Ik vind het altijd interessant om te zien, omdat ik weet dat ik verwend ben opgegroeid. Maar die kinderen komen echt allemaal niks te kort in die zin qua eten.
Volgens mij hebben zij meer dan genoeg te besteden. Bestelling bij crisp is echt duur, óók als het in de aanbieding is. Daarnaast moeten er 9 monden worden gevoed en gekleed. Die kinderen dragen best wel duren kleding en zijn niet simpele h&m kleren. Zelfs als het tweedehands kleding is, dan is het als nog niet heel goedkoop omdat het bepaalde merken zijn. En als laatste: je ziet ze best vaak wat tussendoor kopen in de stad en als je bekend met in Amsterdam dan zie je ook dat dat niet de goedkoopste zaken zijn. Dus “ze hebben het niet breed” geloof ik echt niet. Maar goed, je kan nooit in iemands portemonnee kijken dus wie weet zit ik er naast
@VanderWoodsen Ik heb het stukje teruggekeken en ze zegt niets over maand/week!
Ze specificeert het niet…edit: dit gaat over Afl 1 toch?
Klopt ze hebben het ook meer dan prima maar 3000e per maand aan boodschappen kan ik me gewoon niet voorstellen😂Dan zou ik ieeets ruimer gaan wonen&voor 2000e boodschappen proberen te doen.
Jawel je hoort op een gegeven moment een van de kinderen zeggen “per maand?” En dan zegt zij ja. Ik vind het bijzonder weinig!
Ze eten geen vlees en ook geen zuivel dus dat scheelt natuurlijk veel in de kosten. Daarnaast vind ik dat ze best kleine portie eten. Dan gaan ze iets vieren en dan hebben ze een klein taartje voor 10 mensen. Als zij aan tafel zitten zie je ook vaak maar een of twee gewone pannen terwijl bij de Jelies de voedertrog nog net niet op tafel staat, haha.
dubbel
Ik denk dat dit in Amsterdam haast onmogelijk is. En ze vinden hun woning volgens mij prima zo!
De voice over zei dat ze vegetariër waren maar ik meende dat ze thuis veganistisch waren?
Vind dat nieuwe gezin ook beetje cringe haha. Die namen allemaal met een J. Haarbandje van moeder . Maar volgens mij wel een liefdevol gezin en die puberdochter haha heerlijk!
Ja klopt je hebt gelijk. Per maand!
Maar het lijkt alsof iedereen het hier over een ander gezin heeft?
Qua eten zegt dus jellies, 200 euro per week, soms wat meer, ligt aan het inkomen van johan.
Buddenbruckjes hebben gezegd 450 euro per week
En cudogham dacht ik ook 200 per week.
Ik heb nooit een groot gezin gerund, en ik ga liever nu dood dan dat ik dat moet doen maar 200+ euro per week vind ik dus weer niet heel weinig?
@mikselke i love dat haarbandje van die moeder hahaha zo cringe. Maar ik vind, van wat ik tot nu toe heb gezien gewoon een leuk gezin! Extreem degelijk.
Volgens mij is de verbazing bij de Cudoghams meer over dat ze bij vrij dure plekken shoppen en specifieke dingen kopen (Crisp, luxe brood etc) en dat voor zoveel mensen ih gezin, voor “maar” 200 euro per week. Dan is het best weinig toch?
Zij kopen geen vlees, dat scheelt al gigantisch qua prijs. Plus zij hebben 7 kinderen, dat is al weer een enorm verschil met het hebben van 11 of 9. Ja ik weetniet, ik vind het dus niet bijzonder weinig. Ze maken volgens mij heel bewuste keuzes en verspillen niks qua eten. En cudogham heeft geen auto, geen huisdieren. Scheelt ook weer extreem in kosten. Zij geven dat misschien liever uit aan speciale kleding.
Misschien tellen ze Crisp niet mee, doe ik ook niet Crisp is een leuk extraatje en de wekelijkse boodschappen van de Appie tellen mee in mijn boodschappenkosten.
Aanvulling: sommige mensen tellen kattenvoer en grit enz ook mee met de boodschappen kosten, dat doe ik ook niet. Omdat ik die namelijk apart laat bezorgen. Schoonmaakmiddelen vaak ook Wasmiddel en scheermessen worden ook apart bezorgd, luiers ook. Dus op die manier zou het ook lijken alsof ik “weinig” uitgeef aan boodschappen, terwijl mijn boodschappen dus echt vooral groenten en fruit enz zijn.