Een huis vol

Ook echt drie wasbakken. Hoeveel mensen denkt ze tegelijk te gaan knippen?

1 like

Ze is dat uit een vorig kapsalon gaan halen voor een spotprijs (of gratis?), dus ik snap dat je dan alle wasbakken meeneemt want het is een wonder dat dat gerief de verhuis heeft overleeft.

Dat was vorig seizoen een heel chaotische onderneming. Rob en zijn broer ging dat ergens ophalen, maar vertrokken al een uur te laat terwijl het best ver rijden was
Volgens mij vonden die mensen van het oude kapsalon dat allemaal niet prettig, maar bleven vriendelijk voor de camera.

Ik krijg echt stress als de fam. Buddenbruck in beeld is. Afgelopen seizoen en dit jaar valt het nog mee, maar de jaren ervoor moest ik gewoon doorspoelen.

Totaal het omgekeerde bij de fam. Zeldenrust: hoe rustig er daar aan toe kan gaan met 8 kinderen!

Idem voor fam. Jelies. Die lijken alles zo op orde te hebben en slagen erin om met 9 (of 8?) kinderen toch nog momentjes van persoonlijke aandacht te kunnen geven.
Paar afleveringen geleden was Va Jelies trots dat zijn kleinste kind bijna zelfstandig kon zitten. Hij zegt dat vol trots tegen Moe Jelies die ondertussen het haar van Harry in model aan het brengen is. Haar antwoord: ja, ik weet het, maar ik kan nu niet kijken want ik ben met iets heel belangrijks bezig.
Dat zinnetje vond ik zooo mooi. Ze is dan gewoon gel in het haar van haar oudere zoon aan het doen, maar geeft dat kind toch 30 seconden de volle aandacht met die handeling.

27 likes

Die familie is echt mijn voorbeeld hoe bewust en lief ze bezig zijn met hun kinderen. Mooie leerzame gesprekken en aandacht.

8 likes

Oh ja ik moet ook altijd zo lachen om die vaders van de buddenbruckjes. Midden in de chaos staat ie dan een beetje stom te kijken of staren met een bakje koffie zo van ja ik geef het op.

27 likes

Ik wil een reality soap van enkel de Jelies

9 likes

Kon ook wel huilen bij het stukje dat Harry z’n zwemdiploma haalde en dat z’n ouders zo bewust zonder kinderen daar waren zodat alle aandacht even naar hem ging. Echt fantastisch lief :heart:

28 likes

Ja zo lief was dat. Vind t echt bijzonder wel hoe vrij ze de oudste dochters laten. En dat die echt wel zichzelf mogen zijn.

2 likes

Jaa het lijkt zo’n lief gezin en vind het zo aandoenlijk dat ze hun ouders aanspreken met moeder en vader.

Tot bepaalde hoogte vrij natuurlijk, er wordt bijv heel explieit gezegd ‘later zoveel schoonzonen en kleinkinderen’ dat ik me wel soms afvraag hoe vrij ze zijn om lesbisch te zijn, geen kinderen te willen of iets anders.

4 likes

Verbaasde me wel dat Jennie zo een scooter kreeg voor haar verjaardag. Dat ze er zelf helemaal niks aan hoefde te betalen? Straks Aida en Jantine ook allemaal een scooter? Ben zelf enig kind en had het nooit zomaar gekregen en mijn ouders hadden geld zat :stuck_out_tongue:

5 likes

Klopt dat (vooral de vader) zich heel conservatief uitlaat over maatschappelijke onderwerpen, maar ik denk toch dat als hij er in zijn directe kring mee geconfronteerd wordt, hij er wel voor open staat.

Maar hij zal zich in eerste plaats uitlaten in man/vrouw patronen.
Vorig seizoen werd het eens heel snel aangehaald dat een schoondochter ook ok was voor zijn dochters.

Ik denk dat daar veel bespreekbaar is.
Die oudste dochters mogen een vriendje, make up, tienerkledij, brommer, bijbaantjes,
 Er zit vaak een grote saus geloof over heen, maar als je ziet hoe een liefdevol en warm nest dat is, kan ik daar alleen maar jaloers op zijn.
Van alle gezinnen toch het gezin waar ik zou willen opgroeien of bij de Adema’s (met die 4-ling).

12 likes

Ik vermoed dat die scooter gewoon doorgegeven wordt haha

2 likes

Poeh wat is moeder Zeldenrust ouwelijk gekleed. Leek wel alsof ze naar een begrafenis ging ipv de verjaardag van haar zoon :sweat_smile:

6 likes

Hahaha ‘wat is hij enthousiast ik krijg er de kriebels van’ ik weet niet of het over die man van de kartbaan ging maar same

9 likes

Haha omg wat toetie allemaal te eten krijgt :joy: die zal wel misselijk zijn als haar ouders weer thuis komen

1 like

Het valt me op dat bijna elke aflevering iemand iets met ankers aangeeft. Echt verschrikkelijk maar past wel bij hun huis, ook zo’n truttig xenos huis

6 likes

Heerlijk die pubers

2 likes

Dat haarbandje was toch 15 jaar geleden een ding :skull:

Stel we waren maar met vier, ja dan zaten we nu in een hotel hahaha awh

4 likes

Maar er wordt wel heel duidelijk gemaakt dat het nog niet de bedoeling is dat er gezoend en meer wordt. Vind dat gezin echt eng conservatief hoor, hoe lief ze ook zijn tegen hun kinderen

4 likes