Eetbui-topic

Ik heb de laatste tijd echt zo vaak last van eetbuien. Ook aan tafel blijf ik maar eten. Word er ook moedeloos van moet ik toegeven :frowning:

Hebben meer dat je na de eetbuien echt badend in het zweet wakker kunt worden? Ik voel me dan zó beroerd. Dagenlang brandend maagzuur ook, echt zo naar. De afgelopen tijd bijna dagelijkse eetbuien begint echt z’n tol op te eisen. Ik ben er zo spuug zat van…

Een lolly misschien? Is zoet, maar daar doe je lang mee waardoor je niet gelijk door kunt slaan.

1 like

Een bus pringles… non-stop eten :woman_shrugging:t3:

Ik ben zo blij met de kleine verpakkingen karamel/zeezout Tony’s bij de kassa van de ap, dat kan voor mij echt een mega vreetbui voorkomen omdat ik dan wel wat zoets heb gehad en dus niet 's avonds na het eten nog meer ga halen. Beter dan die grote repen. Sowieso zou ik het heel fijn vinden als meer snacks in 1 persoons verpakkingen kwamen, want heb zulke bodemdrift. Interessant topic dit!

4 likes

Helemaal eens. Ik vind het jammer dat in de supermarkt de kleinste zakken chips alsnog 100 gram bevatten. Ik eet alles op dus een bakje nemen kan niet en van die uitdeelzakjes kopen is ook gevaarlijk want ik vreet gerust 5 of meer zakjes leeg.
Ik heb 2 weken geleden voor het laatst een zak chips leeggegeten en heb sindsdien ben echte vreetbuien meer gehad maar kan soms eindeloos aan chips denken. :slightly_frowning_face:

2 likes

In sommige supermarkten heb je ook kleine een persoon zakjes! Volgens mij net iets groter dan die uitdeelzakjes maar scheelt niet veel. Zie ze wel eens bij de ah en zie dat jumbo ze ook heeft
https://www.jumbo.com/lay’s-naturel-zout-chips-45gr/817724ZK/

3 likes

Hee! Dit vind ik leuk! Dankjewel! :smile:

2 likes

Dit klinkt interessant. Ik heb even gekeken op bol, maar kon niets vinden. Weet je wie de auteur is? @sunflowers

https://www.bol.com/nl/p/brain-over-binge/9200000039460417/?Referrer=ADVNLGOO002008M-WYDLVXDRRFHSI-342888019564&gclid=Cj0KCQjwocPnBRDFARIsAJJcf96KfnIVxuvJKq7vf6ODBwxoLfZzViI9zfRSAVXS5hpJwh6bLpmrbFQaAsyfEALw_wcB Ik dacht dat ze deze bedoelde, maar weet het niet zeker! Deze is iig wel een van de bekendere!

1 like

Thanks!

Ja, dat is hem :slight_smile:

1 like

Ik heb jullie advies echt ter harte genomen en ben dagelijks bezig met het afzweren van dieten en de obsessie met afvallen. Het is super moeilijk eigenlijk, want het komt toch iedere keer weer terug, maar ben er nu echt wel mee bezig om er niet zo mee te zitten en me meer te focussen op goed eten omdat het gezond is. En het gaat echt goed vind ik zelf. Merk gelijk dat ik veeel minder eetbuien krijg, en dat ik de algehele obsessie met eten veel beter kan laten gaan. Ook heb ik een soort systeem qua wegen gevonden dat werkt, waar ik me een stuk minder weeg in de week, maar wel zo vaak dat ik er niet nerveus van word. Nu was het iedere keer zo dat als ik me een week niet woog ik zo ontzettend bang werd voor wat dat ding zou aangeven dat ik er een mental breakdown van kreeg, en dat is op deze manier gelukkig niet echt het geval.

10 likes

Kun je de taart niet als ochtendtussendoortje rekenen? Ik zou denk ik wel lunchen, omdat je anders de kans vergroot dat je bij je tussendoortje 's middags misschien een eetbui krijgt.

4 likes

Taart is normaal. Je kan het rekenen als tussendoortje en savonds dan geen koekje meer. Je kan ook af en toe zeggen nee ik hoef geen taart vandaag

4 likes

Of in de avond dan wat je normaal in de ochtend zou nemen als tussendoortje? Een stukje fruit ofzo?

Ik wou even kwijt dat ik gisteren op de weegschaal ging staan en ik ineens een gewicht zag dat ik al een jaar niet meer heb gezien. En dat terwijl ik alleen maar bezig ben met NIET met mijn gewicht bezig zijn. Natuurlijk triggerde dit weer een beetje die gevoelens, maar ben gisteren toch gewoon wat buiten de deur gaan eten, en heb toch gewoon gedaan waar ik zin in had. Nu ben ik vandaag weer een kilo zwaarder en ik geef er eigenlijk niet zoveel om. Echt nogmaals thanks naar iedereen die me even op het probleem gewezen heeft. Ik denk echt dat dit gewoon is hoe ik mijn leven moet indelen. Moet wel zeggen dat het een strijd blijft om er niet om te geven, maar het is wel zoveel beter dan dat obsessieve gedrag de hele tijd.

11 likes

Wat knap zeg!!! In een dag kan je niet een kilo aankomen, dus die toename zal met andere factoren samenhangen denk ik :relaxed: ga zo door :two_hearts:

1 like

Dank je wel! :blush: Ik schommel er nu weer een beetje boven, maar in het algemeen ben ik wel ietsje lichter omdat ik gewoon minder behoefte heb om te bingen. Maar alsnog probeer ik het niet mijn doel te maken haha

1 like

Wat goed en fijn. En wat Calathea zegt: je komt echt geen kilo aan van een avondje buiten de deur eten. Vaak is het eten zouter, je eet misschien net wat meer, dus geeft je weegschaal een kilo zwaarder aan. Dat houdt niet in dat je daadwerkelijk zwaarder bent. Vaak is de schade nihil,dus blijf van dat soort avonden lekker genieten! Die mogen er ook zijn

2 likes