EGF Boulevard

Juist het feit dat er in dit soort zaken heel vaak geen of gebrek aan bewijs is maakt het allemaal zo lastig. En natuurlijk ook omdat het een heel kwetsbaar onderwerp/gebeurtenis is

1 like

Vind het heel lastig wat betreft MJ, ik geloof pas dat iemand schuldig is als diegene schuldig bevonden wordt. Dus bewijs etc. Deze mannen staan er om bekend dat ze ‘liegen’, ze hebben tijdens de rechtszaken destijds gezegd dat MJ ze met geen haar heeft aangeraakt. Toen weer wel, toen weer niet. En nu opeens weer dit
 ik weet het niet hoor.

2 likes

Maar dit is toch niet altijd waar? Sommigen zoeken ook aandacht. Of in minder bekende situaties zijn er ook zat gevallen bekend dat iemand zijn of haar partner in een kwaad daglicht wilt stellen.

Ik ben wel geneigd om zoveel mogelijk het slachtoffer te geloven, omdat ik niet vind dat de slachtoffers benadeeld moeten worden door een paar zieke geesten die wel dingen verzinnen. Alleen ja, diegene heeft toch altijd recht op een eerlijk proces. Alleen daartegenover staat weer: gelijk hebben, betekent niet altijd gelijk krijgen. Bewijs in dit soort zaken, vooral als het gaat over jaren terug is ook heel lastig. Plus, machtige mannen met veel geld kunnen ook van alles naar hun hand zetten. Heb het in Amerika altijd al frappant gevonden dat een jonge, donkere jongen zonder geld jaren van zijn leven kwijt is als er een jointje onder zijn stoel wordt gevonden. Maar een rijke celeb elke week gepakt kan worden met harddrugs en af en toe mss even een wc moet schrobben of een boete moet betalen (die ze toch niet voelen in hun portemonnee).

Voegt ook helemaal niks toe deze post, maar zijn meer de dilemma’s waar ik zelf mee worstel.

8 likes

Maar nogmaals: er zijn zo veel redenen om te liegen dat het je niet is overkomen maar wat is de reden om te liegen dat het je wel is overkomen?

1 like

Ja lastige! Ik denk zelf dat het toch om geld gaat, zoals eerder gebeurd is. Maar is lastig te zeggen. Zowel voor schuldig als onschuldig is bewijs wel handig. Zelfs de FBI is jaren betrokken geweest en 0 bewijs of wat dan ook. Zie ook: https://youtu.be/rgSbSotJgUY

Ook interessant om te lezen: de tweets van z’n neven, en dan vooral die van Taj (die zelf misbruikt is door iemand in de familie).

2 likes

Soms zijn er ook redenen die je niet eens kan bedenken, dat je dat achteraf hoort en denkt: waarom in godsnaam?

En ik heb begrepen dat ze dus geen geld krijgen voor deze docu, wat hun geloofwaardigheid denk ik alleen maar groter maakt.

Maar ik weet niet of je er vanuit kan gaan dat iemand daar niet over zou liegen omdat je zelf niet kan voorstellen of verzinnen waarom iemand dat zou doen.

2 likes

Macaulay Culkin zegt zelf dat dat niet zo is overigens.

3 likes

Ik zal het eens doorlezen.
Het is ook een gevoelig onderwerp natuurlijk. Ik zeg ook absoluut niet dat deze mannen liegen hoor. Het lijkt me verschrikkelijk om misbruikt te zijn en niemand gelooft je
Ik kan me alleen ergens ook voorstellen dat mensen ziek genoeg zijn om dit te bedenken, voor aandacht of geld oid. En sommige mensen hier kwamen zo overtuigd over dat ik dacht dat ik bepaald bewijs(mja welk bewijs) gemist had.

1 like

Als ik het me goed herinner heeft hij zelfs voor MJ gepleit in zijn rechtszaak

2 likes

Nee, de rechtzaak is net begonnen of begint in maart? Het verschil met Spacey is natuurlijk zijn statement. iit met R kelly die beweert onschuldig te zijn.

Ik snap het heel goed dat je (zeker met een rechtenachtergrond) terughoudend bent iemand te veroordelen, maar in zaken met seksueel misbruik/geweld en aanranding etc is het vaak woord tegen woord tenzij je bij wijze van spreke met sperma nadruppelend naar de politie gaat. Dat is simpelweg bij heel veel slachtoffers makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik keek heb vandaag toevallig een aflevering #metoo trial by media terug op human. Daar gaat het dus over de rol van media in dergelijke zaken. Heel interessant was het.
Heb het even teruggezocht: https://www.human.nl/medialogica/kijk/afleveringen/2018/aflevering-7.html

2 likes

Klopt!

9 likes

Ik ben het echt totaal met je eens hoor en ik denk nog steeds: waarom zo iemand liegen dat het hem of haar wel is overkomen. Ik heb er echter het een en ander over opgezocht en het gebeurt wel. Het is gewoon zo lastig. Je wilt het slachtoffer op zijn of haar woord geloven omdat het zo, zo erg is als het je is overkomen en je niet wordt gelooft, maar blijkbaar zijn er ook mensen zo ziek (letterlijk of figuurlijk) om zoiets te verzinnen.
Maar goed bij de gevallen die nu in de media zijn is niemand ontslagen om een enkele beschuldiging natuurlijk.

Ik heb gister die docu gezien en ik kan hem echt aanraden!
Die hysterische kinderen die alles filmen, ze beginnen bv. ineens die matrassen die er wel zijn te hoarden? Ik snapte helemaal niet waarom na zo’n korte tijd al gelijk zo’n paniek uitbrak en waarom je dan 20 matrassen je tent in zou willen slepen als je weet dat er mensen zonder matras zijn

6 likes

O ja en ja rule is overal bij en hij noemt zichzelf een hiphop mogul.
Ik heb daadwerkelijk gegoogled of hij nog dingen had gedaan na zijn 2001 ashanti periode

download
En deze tweet van hem over dit festival

8 likes

Moet ook wel een beetje lachen om al die memes.

46 likes

Jongens breaking news

11 likes

Gelukkig maar ik vind ze lief samen. Alleen dat gejank op instastories is wel beetje red flag maar goed, you live and you learn laten we maar hopen

1 like

Man scheldt vriendin openlijk uit voor bitch en dergelijke. Man stuurt vervolgens bloemen om het goed te maken Ă©n beide partijen volgen elkaar op een ‘social media platform’. iS DiT WaRe LiEFdE?Âż? * insert spongebob*
Alsjeblieft zeg, in wat voor tijd leven we.

94 likes

Maar het is zo romantisch van hem om die bloemen te sturen!!!

2 likes