EGF Boulevard

Yesss tnx!!! Had ik noooit kunnen raden, maar dit ga ik uiteraard aan mn dagelijkse vocabulaire toevoegen

2 likes

Dat is echt een heel, heel begrijpelijke fout. Die massa beige ‘boss babes’ is alleen door de echte kenner van elkaar te onderscheiden.

6 likes

Misschien is Hella geinspireerd geraakt voor de Zweedse prinses Sofia
 deed ook mee aan temptation e.d. maar trouwde toch maar even met de knappe Zweedse prins Carl Philip :heart_eyes:

74 likes

Bih is inderdaad bitch haha.

1 like

Hoe spreek je het eigenlijk uit? Bih klinkt niet zo lekker als bitch.

Zoals je het leest haha bih. Zo klinkt het idd heel raar maar met een hele straattaal zin erom heen klinkt het wel weer lekker haha. Kan even geen voorbeeld bedenken.

Wauw. Ik snap ongeveer wat hier staat maar van huts a niffauw kan ik niets maken. Help.

2 likes

Ik heb weer even onderzoek gedaan:

5 likes

Ajax is een bih

14 likes

Ik ben meer van deze

39 likes

B: B’vo

Afkorting voor bravo, uit te spreken als ‘voo’. Wordt ook gespeld als ‘vo. Wil je iets prijzen, dan gebruik je deze term. ’B’vo voor de vereniging.’

Alhoewel Flamoes volgens mij bij het corps zit/heeft gezeten dus het vast beter kan uitleggen.

8 likes

Ik voel me even jong en hip. Door m’n ironische slechte muzieksmaak en m’n jonge achternichtjes wist ik als 26-jarige wat dit betekende.

67 likes

Nee niet bij t corps. Maar volg die insta wel met een soort mengeling van herkenning en schaamte.

2 likes

'‘vo hoog koning’ ook wel.

Ik ben laatst ook achter dit nummer gekomen omdat ik het overal zwg staan maar echt géén idee had wat het was
 Maar echt alles aan dat nummer is raar; de tekst, de clip, de stijl en vooral die dieren. Echt wtf

Edit:
Whaha wat de artiest er zelf over zegt: “het heeft niet echt een betekenis, maar je kunt het gewoon in allerlei situaties gebruiken wanneer je zelf wilt” Voegt ie er nog aan toe: “bijvoorbeeld wanneer je over een slootje springt en het lukt net. Of als je een potje FIFA wint. Dan kun je gewoon zeggen ‘huts’”

Uhhhm oké :rofl:

2 likes

Ah sorry - ik wist dat je ergens lid was geweest maar wist het niet meer precies!
Ach, ik denk dat je altijd wel met een mix van schaamte en zelfspot terugkijkt naar je studententijd, of je nou bij een vereniging hebt gezeten of niet


1 like

Nee geen sorry! Haha.

Hahha als ik had gezegd dat je bij AHC had gezeten en je had bij het corps gezeten had ik waarschijnlijk wel sorry moeten zeggen :joy:

1 like

Is er geen topic waar we op de hoogte gehouden kunnen worden van de meest recente ontwikkelingen in straattaal en waar we kunnen vragen wat shit betekent? Zodat deze oma wat minder voor lul staat als er heel overduidelijk van mn gezicht is af te lezen dat ik voor 90% niet snap waar men het tegenwoordig over heeft?

zoiets als @Polska zegt, ik ben 27 maar voel me hoogbejaard op dit moment

16 likes

at your service

4 likes