EGF Boulevard

Kan nog interessant worden…

Even om me in te dekken, als er iemand de ander mishandelt heeft vind ik dat natuurlijk echt niet ok en mag hij/zij daar voor gestraft worden. Maar ik wordt wel een beetje moe van dit stel en hoe dat in de media komt.

Tanya Burr en Jim Chapman (broer van PixiWoos) zijn na 12 (!!!) jaar uit elkaar. Vind dat altijd zo’n gek idee dat je na zolang en 3,5 jr huwelijk nog uit elkaar gaat. :pensive:

3 likes

Hahaha dat is geen spoiler! Je kan het nog prima lezen (:

1 like

Felicity Huffman en Lori Laughlin zijn hierbij betrokken. Die laatste heeft 500.000 dollar betaald om haar kinderen aan te merken als leden van het roeiteam van de uni zodat ze sneller toegelaten zouden worden, maar die kinderen hebben nog nooit geroeid :dizzy_face:

5 likes

Ik was hier best verbaasd over. Vooral omdat ik dacht dat het vrij normaal was in Amerika om grote giften te doen (onder de rijken dan). Misschien ben ik gewoon verpest door gossip girl haha.

6 likes

Ja, maar kenmerk van een gift is dat er niks tegenover staat. Als je iets schenkt, maar er staat tegenover dat je kind in een sportteam komt, of nog erger, dat die op zijn/haar CV kan schrijven dat die in dat team zat terwijl dat niet zo is, dan is dat omkoping…

Maar als je zo’n grote gift doet zou ik er ook van uit gaan dat er iets tegenover staat. Vind het ook gek dat er nu koppen moeten rollen terwijl het hele systeem daar zo fucked up is

1 like

Ben het niet helemaal met je eens, misschien zou ik dan ook verwachten dat mijn kind hier en daar wat kleine voordelen en connecties heeft. Maar hier is oa gewoon betaald om andere studenten de toelatingstest te laten doen voor je kind zodat er een hogere score uitkomt
Het systeem is verder wel fucked up idd

Vind ik niet eigenlijk, een gift is een gift (los van hoe debiel dat hele systeem daar verder is). Dat zou wel erg zijn, als alleen kinderen van rijke ouders in clubs terecht kunnen komen waar je iets aan hebt op je CV.

1 like

Waar lees je dit?
Zij was toch ook vaak in Amerika om haar carrière als actrice op te starten?

Ja dat begrijp ik, maar dat vind ik dus niet ok

1 like

Op ig stories van allebei. Ja klopt idd

1 like

Nee natuurlijk is dat niet oké. Maar rijke kinderen hebben al een voorsprong vanaf de kleuterklas daar, dat is ook niet oké. Daarom vind ik het zo gek dat iedereen nu opeens heel verbaasd en boos is.

Klopt, maar dat is dus niet de eigenlijke bedoeling van een gift, want dat verkrijg je om niet. Als er aangetoond wordt dat het dus wel invloed heeft gehad dan is het gewoon een overeenkomst en dan koop je dus gewoon je toelating. En ik neem aan dat dat strafbaar is?
Alleen is het misschien lastig te bewijzen of je zo iemand dan wel/niet toegelaten had anders. Maar dat krijg je met privéinstellingen, blij dat dat hier voor een groot deel niet zo is :disappointed:

2 likes

Maar als je weet dat zulke dingen gebeuren (ik weet dat ook wel, ben ook niet verbaasd dat dit nu aan het licht komt), kun je er toch nog steeds wel boos over zijn? Vooral denk ik als je een bekend gezicht kunt koppelen aan iets waarvan het eerst gewoon ‘iets was wat gebeurde’ en dat er nu iemand met op zich een goede naam zich er ook schuldig aan heeft gemaakt.

Ik heb hier nog de hele avond over nagedacht, want het verbaast me dus echt dat mensen het ok vinden dat er iets tegenover een gift staat wat diegene alleen op basis van die gift een voorrangspositie geeft ten opzichte van iemand anders. Een naam op een gebouw, prima, heeft niemand last van. Maar betalen om iemand te laten liegen, alleen om er zelf op een makkelijke manier beter van te worden, ik vind het nogal wat.

Niet per se als reactie op jou trouwens @ParisDarling, maar jij had het laatste bericht in de discussie en wilde mn hersenspinsel nog even delen.

3 likes

Ik vind juist als je werkt met mensen waar geld is, je strikte regels moet hebben wat dat betreft. Als ik iets aanneem van een leerling of ouder en daar iets voor terugdoe wat niet helemaal klopt, word ik ontslagen. Dat zou ik hier ook niet ongepast vinden. Je kunt jezelf als instelling toch helemaal niet serieus nemen als diploma’s of cijfers of ander gesjoemel te koop is?!

1 like

Ik vind het niet ok maar ik vind het wel ‘passend’ in het Amerikaanse systeem waar je (in veel grotere mate dan hier) beter onderwijs kunt kopen als je meer geld hebt, uit een ‘betere familie’ komt, etc. Zelfs als je geen donaties doet kun je je kind namelijk al vanaf ongeveer de geboorte voorbereiden op een Ivy League school als je maar genoeg geld hebt.
Dat hele schoolsysteem is gewoon fucked up en dan vinden ze dit ineens heel shocking.

6 likes

Het is vrij niche, maar ik ben nog steeds een 1D fan en volg ook hun individuele carrières en zo. De moeder van Louis Tomlinson is drie jaar geleden aan kanker overleden en hij leek nu zijn carrière een beetje op te starten met een single en zo. Komt het nieuws dat zijn 18 jarige zusje Fizzy is overleden, waarschijnlijk aan hartfalen. What the fuck, ik ben echt een beetje in shock.

1 like