Denk wel dat het echt een mooie baby is
En daar draait het om in het leven!
Hahaha boeien? Een baby is een baby.
Ik zie niks? Komt waarschijnlijk door Mn trage internet. Wat staat er?
Dat zegt ze niet. Ze denkt gewoon dat het een mooie baby is.
Je hebt lelijke baby’s en mooie baby’s! Ik denk dat deze ook mooi is.
Maar waarom is het relevant?
Ik snap dat ze niet bedoelt dat het leven daar om draait, maar ergens is het toch wel sneu dat onze focus op knapheid zo groot is dat zelfs baby’s van nog geen dag oud al beoordeeld worden op of ze mooi zijn of niet?
Het is wel een beetje krom als er wel over de naam en papa’s zwerverslook gepraat mag worden. Mooi is toch geen oordeel verder? Net als dik en dun. Het is gewoon een constatering.
Ik zeg niet dat het niet mag, ik vraag me alleen serieus af waarom het blijkbaar zo belangrijk is om die constatering uit te spreken. Het voelt voor jou (jullie) misschien niet als een oordeel, maar we leven wel in een maatschappij waarin er ontzettend geoordeeld en veroordeeld wordt op basis van uiterlijk.
Ik vind het dan echt een beetje zorgwekkend om te zien dat mensen bij een pasgeboren al de behoefte voelen om te praten over de eventuele knapheid van het kind.
Ik ben het met je eens maar echt iedere keer als een beroemdheid een baby krijgt dan hebben we het hier opnieuw over. (Mag van mij maar weet niet of het helpt.)
Ik vind het niet perse een constatering, voor iedereen is het anders of hij iemand mooi vindt.
Dat is een goed punt hoor, ik weet het ook niet. Ik hoop het wel in ieder geval!
Mooi is per definitie een oordeel. Niet te vergelijken met dun of dik.
Ik ben echt een ouwe oma denk ik want ik snap echt niet wat ‘thic’ is en ook niet of het positief of negatief is. Het klinkt als dick en ik vind het best een goor woord.
Lekker boeiend. Je mag ook echt niks meer zeggen tegenwoordig. Ik was een stront lelijke baby, m’n opa en oma hebben foto’s van mij toen ik pasgeboren was niet eens aan vrienden laten zien omdat ik er zo slecht uitzag. Ik heb er 21 jaar later totaal geen moeite mee als mensen daar wat over zeggen, kan er wel om lachen. Andersom had het me ook niet geboeid als ze me de hemel in hadden geprezen. Het is idd maar een constatering.
Ik zeg toch niks over de definitie van dik of dun?
Wat probeer je te bewijzen? Het is een persoonlijk verhaal dus verwijs vaak naar mezelf. Mag dat ook al niet meer?
Haha waarom doe je zo dramatisch, je zegt tot twee keer toe dat je / er niks meer mag (tegenwoordig). Niemand heeft gezegd dat je iets niet mag. Er zijn alleen een paar mensen die vraagtekens plaatsen bij het steeds benoemen van knapheid bij baby’s en mensen in het algemeen. We zeggen waarom we daar onze bedenkingen bij hebben en vervolgens ga je een beetje zitten mokken dat er niks meer mag.
Ik vind ‘je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig’ echt zo’n dooddoener. Volgens mij gaat het er juist om dat je meer mag zeggen dan ooit, maar dat je met de kennis en het bewustzijn van tegenwoordig niet meer alles wil/hoeft te zeggen.
(Heftig wel dit op de maandagavond.)