EGF Boulevard

Je mag prima zeggen wat je wil. Ik geloof niet dat ik je ergens de mond snoer, hoewel je dit wel twee keer zegt.

Maar je eigen perspectief of ervaring als waarheid neerzetten vind ik jammer. Ik zeg dit zó vaak en nu nog maar een keer: omdat jij iets niet zo ervaart wil niet zeggen dat anderen het ook niet zo ervaren.

4 likes

bij Het ‘je mag ook niks meer tegenwoordig’ argument zie ik ook altijd volwassen mensen voor me die met hun armen over elkaar, stampvoetend staan te mokken over het feit dat er een andere kijk wordt gegeven op een bepaald onderwerp. Oké dit was een beetje een lange zin haha.

36 likes

Huh, ik beweer toch ook nergens dat dit de waarheid is. Ik stuit op deze discussie en deel mijn persoonlijke ervaring en kan me voorstellen dat meerderen dat zo ervaren. Maar misschien dus ook niet.

En @Flamoes ben het ermee eens dat het een positieve ontwikkeling is dat er (tegenwoordig) vraagtekens gezet worden bij bepaalde beweringen maar ik vind de manier waarop dit vaak gebeurt wel jammer. Iemand doet in dit geval een simpele uitspraak en meteen komen er meerdere mensen politieagentje spelen. Vandaar ook mijn ietwat dramatische eerste post, ik vind dat oneerlijk voelen en juist niet uitnodigen tot een goede discussie

5 likes

Haha jeetje wat een discussie nav mijn post. Ik zei alleen dat ik denk dat het een knappe baby is omdat ik zowel Bibi als Waylon knappe mensen vind. Nergens beoordeel ik het kind. Of het er toe doet? Nee. Maar mag ik het dan niet zeggen? Als hier een foto van het gezicht van het kind was geplaatst, was er toch ook sowieso gereageerd: wat schattig, wat een leuk kindje etc. Is dat dan anders?

Nogmaals. Wilde helemaal geen oordelen/verwachtingen uitspreken, maar zei gewoon wat ik dacht. Ik zeg nergens dat het daarom draait in het leven. En wilde al helemaal geen discussie hierover beginnen.

7 likes

Ik wilde tikken: “O NEE NIET WEER DEZE DISCUSSIE”, maar: ik heb zelf niks met hoe baby’s eruit zien (als in: ik vind baby’s echt bizar schattig en het maakt me niks uit dat ze eruit zien als een kruising tussen een aardappel en een mol) en TOCH staat het me bij dat volgens het internet kind van influencer X niet zo knap is als zij en ze het lekker voor haar vinden, Zara-Lizzy praaachtig is, baby van influencer Y lelijk is en te veel op z’n vader lijkt en nog veel meer geaccepteerde meningen over het uiterlijk van wezens die niet eens bewust zijn van hoe ze er zelf uitzien. Ik vraag me af welke impact dat kan hebben op wie het wél belangrijk vindt? Want als ik, die het totaal niet boeiend vindt, er toch zo bewust van ben, kan het toch niet anders dan wie een baby heeft of misschien zelfs over zijn of haar eigen baby leest er heel veel waarde aan gaat hechten?
Dat wil toch niemand?

12 likes

Om mezelf maar even te nuanceren: ik had het nog niet bekeken vanuit de invalshoek van ouders. Kan me inderdaad voorstellen dat het voor hen kwetsend kan zijn om het internet op te gaan en wildvreemden te zien beweren dat hun baby lelijk is

1 like

Sorry als ik te veel als een politieagent overkwam! Ik ben altijd in voor een goede discussie en zeker ook bereid om te luisteren naar tegenargumenten en mijn mening bij te stellen!

Misschien had ik mijn eerste reactie anders moeten verwoorden, maar ik vind juist die momenten waarop mensen een heel simpele uitspraak doen de uitgelezen kans om deze discussie (of kan ik het beter een gesprek noemen?) aan te gaan. Het komt op mij dan namelijk over alsof mensen het inderdaad als iets heel onschuldigs zien, terwijl het dat volgens mij helemaal niet is. Als er dan niemand tegenin gaat normaliseer je datgene wat gezegd wordt en verklein je de kans dat er kritisch naar zulk soort uitspraken gekeken zal worden.

Vandaar dat ik bij een onschuldig bedoelde uitspraak over een baby toch - zij het ietwat fel - reageer.

2 likes

Laat het inderdaad vooral duidelijk zijn dat ik het onschuldig bedoelde. Vind absoluut niet dat het om mooi/niet mooi draait in het leven. Besef wel dat zo’n uitspraak impact kan hebben op mensen, maar ik ben (was?) me van geen kwaad bewust

2 likes

Nee, dit is niet waar.
Er zijn wel ‘regels’ over wat/wie wij over het algemeen aantrekkelijker vinden.
En nee, dat gaat niet over haarkleur, maar het is te makkelijk om te zeggen dat het voor iedereen anders is.

3 likes

Wat ziet Amanda Bynes er goed uit zeg!

24 likes

Lijkt er wel op.

2 likes

Ach bij ons in het dorp zeggen ze: lelijk in de luier, is mooi in de sluier :woman_shrugging:

Afgaande op het feit dat ik echt een trollenbaby was en nu ik bijna ga trouwen niet een echt model ben, maar wel minstens trol af, laatbik het aan jullie zelf over hoe serieus te nemen :wink:

10 likes

Ik vind haar net een robot/pop lijken

8 likes

In het kader van de babydiscussie: ik snap dat er met opmerkingen als ‘Wat een knap kind’ de nadruk wordt gelegd op het uiterlijk, maar je kan over een baby ook weinig anders zeggen denk ik? Je zegt niet als iemand zn baby laat zien: o ja hij heeft 2 benen en armen goed gedaan.

Lang verhaal om te zeggen dat ik het met hectometer eens ben haha

20 likes

Haha shit ik dacht dat er wat spannend gebeurd was aan de posts te zien. Maar het merendeel gaat over baby’s.

Wow Amanda Bynes! Die was een hele tijd terug toen ineens heel erg dik geworden en leek er vrij slecht aan toe. Even lezen…

1 like

Ik zeg het eigenlijk altijd maar uit beleefdheid, het voelt alsof dat een beetje van me verwacht wordt. Soms probeer ik het te ontwijken door te benoemen dat het kind op vader/moeder lijkt, maar inderdaad zoals jij zegt: wat anders?

1 like

Maar je zou je natuurlijk af kunnen vragen of je uberhaupt een oordeel moet vellen. Waarom is dat beleefd? Je kunt toch ook zoiets zeggen als: ‘leuk voor je dat je een baby hebt gekregen.’

Ik vind overigens ook wel dat er een verschil zit tussen de baby van een vriendin knap noemen (omdat je het bijv super leuk vind dat je vriendin een baby heeft en je van haar houd en ze de leukste baby van de wereld heeft, omdat je enthousiast bent of omdat je iets leuks wil zeggen over hun verse aardappel) of een kind op internet (waarvan je de ouders niet kent en dus echt enkel een oordeel velt op basis van uiterlijk.)
Misschien is dit heel raar maar als ik mijn beste vriendin knap noem voelt dat minder als een ‘oordeel over uiterlijk’ dan wanneer ik een BNer knap noem.

4 likes

Dit is sowieso waar! Een goede vriendin van mij heeft laatst een baby gekregen en hij is zooooo cute maar dat is denk ik ook omdat je er echt wat bij voelt ofzo. Dat is heel anders dan op insta een comment zetten met welke kardashianbaby het mooist is

2 likes

Ik vind die vriendin van lil kleine heel anders overkomen dan dat ik had verwacht.

13 likes

wow ze leek echt op Monica in dat shot van de zijkant! dacht eerst dat 't een oud filmpje was haha. maar ze komt leuk over vind ik, nuchter ook.

7 likes