EGF Boulevard

Mooi is per definitie een oordeel. Niet te vergelijken met dun of dik.

6 likes

Ik ben echt een ouwe oma denk ik want ik snap echt niet wat ‘thic’ is en ook niet of het positief of negatief is. Het klinkt als dick en ik vind het best een goor woord.

1 like

Lekker boeiend. Je mag ook echt niks meer zeggen tegenwoordig. Ik was een stront lelijke baby, m’n opa en oma hebben foto’s van mij toen ik pasgeboren was niet eens aan vrienden laten zien omdat ik er zo slecht uitzag. Ik heb er 21 jaar later totaal geen moeite mee als mensen daar wat over zeggen, kan er wel om lachen. Andersom had het me ook niet geboeid als ze me de hemel in hadden geprezen. Het is idd maar een constatering.

1 like

Ik zeg toch niks over de definitie van dik of dun?

:roll_eyes:

6 likes

Wat probeer je te bewijzen? Het is een persoonlijk verhaal dus verwijs vaak naar mezelf. Mag dat ook al niet meer?

8 likes

Haha waarom doe je zo dramatisch, je zegt tot twee keer toe dat je / er niks meer mag (tegenwoordig). Niemand heeft gezegd dat je iets niet mag. Er zijn alleen een paar mensen die vraagtekens plaatsen bij het steeds benoemen van knapheid bij baby’s en mensen in het algemeen. We zeggen waarom we daar onze bedenkingen bij hebben en vervolgens ga je een beetje zitten mokken dat er niks meer mag.

6 likes

Ik vind ‘je mag ook niks meer zeggen tegenwoordig’ echt zo’n dooddoener. Volgens mij gaat het er juist om dat je meer mag zeggen dan ooit, maar dat je met de kennis en het bewustzijn van tegenwoordig niet meer alles wil/hoeft te zeggen.
(Heftig wel dit op de maandagavond.)

41 likes

Je mag prima zeggen wat je wil. Ik geloof niet dat ik je ergens de mond snoer, hoewel je dit wel twee keer zegt.

Maar je eigen perspectief of ervaring als waarheid neerzetten vind ik jammer. Ik zeg dit zĂł vaak en nu nog maar een keer: omdat jij iets niet zo ervaart wil niet zeggen dat anderen het ook niet zo ervaren.

4 likes

bij Het ‘je mag ook niks meer tegenwoordig’ argument zie ik ook altijd volwassen mensen voor me die met hun armen over elkaar, stampvoetend staan te mokken over het feit dat er een andere kijk wordt gegeven op een bepaald onderwerp. OkĂ© dit was een beetje een lange zin haha.

36 likes

Huh, ik beweer toch ook nergens dat dit de waarheid is. Ik stuit op deze discussie en deel mijn persoonlijke ervaring en kan me voorstellen dat meerderen dat zo ervaren. Maar misschien dus ook niet.

En @Flamoes ben het ermee eens dat het een positieve ontwikkeling is dat er (tegenwoordig) vraagtekens gezet worden bij bepaalde beweringen maar ik vind de manier waarop dit vaak gebeurt wel jammer. Iemand doet in dit geval een simpele uitspraak en meteen komen er meerdere mensen politieagentje spelen. Vandaar ook mijn ietwat dramatische eerste post, ik vind dat oneerlijk voelen en juist niet uitnodigen tot een goede discussie

5 likes

Haha jeetje wat een discussie nav mijn post. Ik zei alleen dat ik denk dat het een knappe baby is omdat ik zowel Bibi als Waylon knappe mensen vind. Nergens beoordeel ik het kind. Of het er toe doet? Nee. Maar mag ik het dan niet zeggen? Als hier een foto van het gezicht van het kind was geplaatst, was er toch ook sowieso gereageerd: wat schattig, wat een leuk kindje etc. Is dat dan anders?

Nogmaals. Wilde helemaal geen oordelen/verwachtingen uitspreken, maar zei gewoon wat ik dacht. Ik zeg nergens dat het daarom draait in het leven. En wilde al helemaal geen discussie hierover beginnen.

7 likes

Ik wilde tikken: “O NEE NIET WEER DEZE DISCUSSIE”, maar: ik heb zelf niks met hoe baby’s eruit zien (als in: ik vind baby’s echt bizar schattig en het maakt me niks uit dat ze eruit zien als een kruising tussen een aardappel en een mol) en TOCH staat het me bij dat volgens het internet kind van influencer X niet zo knap is als zij en ze het lekker voor haar vinden, Zara-Lizzy praaachtig is, baby van influencer Y lelijk is en te veel op z’n vader lijkt en nog veel meer geaccepteerde meningen over het uiterlijk van wezens die niet eens bewust zijn van hoe ze er zelf uitzien. Ik vraag me af welke impact dat kan hebben op wie het wĂ©l belangrijk vindt? Want als ik, die het totaal niet boeiend vindt, er toch zo bewust van ben, kan het toch niet anders dan wie een baby heeft of misschien zelfs over zijn of haar eigen baby leest er heel veel waarde aan gaat hechten?
Dat wil toch niemand?

12 likes

Om mezelf maar even te nuanceren: ik had het nog niet bekeken vanuit de invalshoek van ouders. Kan me inderdaad voorstellen dat het voor hen kwetsend kan zijn om het internet op te gaan en wildvreemden te zien beweren dat hun baby lelijk is

1 like

Sorry als ik te veel als een politieagent overkwam! Ik ben altijd in voor een goede discussie en zeker ook bereid om te luisteren naar tegenargumenten en mijn mening bij te stellen!

Misschien had ik mijn eerste reactie anders moeten verwoorden, maar ik vind juist die momenten waarop mensen een heel simpele uitspraak doen de uitgelezen kans om deze discussie (of kan ik het beter een gesprek noemen?) aan te gaan. Het komt op mij dan namelijk over alsof mensen het inderdaad als iets heel onschuldigs zien, terwijl het dat volgens mij helemaal niet is. Als er dan niemand tegenin gaat normaliseer je datgene wat gezegd wordt en verklein je de kans dat er kritisch naar zulk soort uitspraken gekeken zal worden.

Vandaar dat ik bij een onschuldig bedoelde uitspraak over een baby toch - zij het ietwat fel - reageer.

2 likes

Laat het inderdaad vooral duidelijk zijn dat ik het onschuldig bedoelde. Vind absoluut niet dat het om mooi/niet mooi draait in het leven. Besef wel dat zo’n uitspraak impact kan hebben op mensen, maar ik ben (was?) me van geen kwaad bewust

2 likes

Nee, dit is niet waar.
Er zijn wel ‘regels’ over wat/wie wij over het algemeen aantrekkelijker vinden.
En nee, dat gaat niet over haarkleur, maar het is te makkelijk om te zeggen dat het voor iedereen anders is.

3 likes

Wat ziet Amanda Bynes er goed uit zeg!

24 likes

Lijkt er wel op.

2 likes

Ach bij ons in het dorp zeggen ze: lelijk in de luier, is mooi in de sluier :woman_shrugging:

Afgaande op het feit dat ik echt een trollenbaby was en nu ik bijna ga trouwen niet een echt model ben, maar wel minstens trol af, laatbik het aan jullie zelf over hoe serieus te nemen :wink:

10 likes