Oeh, sinds mijn sterilisatie en novasure behandeling pijn. Begonnen met lage rugpijn, en pijnlijke steken in vagijn, pijn tussen schouderbladen, en nu vooral lage rugpijn en pijn in mijn bekken ten hoogte van heupbot en lies, vooral links, chronisch. Rechts iets minder last van. Cyclisch tintelend linkerbeen en soort van krachtverlies in voet.
Dat is sinds die ingreep.
Qua menstruatie altijd veel bloedverlies gehad, heel veel pijn en altijd iets van diarree en/of verstopping, cyclisch. Ook veel onregelmatige menstruaties toen ik niet aan de pil was, dat gaf met zwanger worden wat problemen, maar is wel 2 maal gelukt. Hormonaal ben ik een zacht ei want daar kan ik niet zo goed tegen.
Ik heb vorige week een inwendige echo gehad ivm hormoon therapie en ik vloog bijna van de bank af, zo pijnlijk, het trok vanuit mn rug naar mn linkerbeen. Ze kon de rechter eierstok niet zo goed vinden en bewoog de probe heen en weer. Ze vond het een rode vlag en noemde (ook) endometriose.
Zelf had ik al met m’n huisarts overlegd voor de verwijzing naar de endo poli, om het uit te sluiten, maar dit erbij van dus die andere gynaecoloog maakt het wel heel spannend.
Waar ik ook nog aan zit te denken zijn verklevingen na de sterilisatie/novasure.
Want het voelt alsof mijn ingewanden vastgelijmd zitten, de bewegingsvrijheid is zeer beperkt en heel pijnlijk.