Dit herken ik zo. Ik heb geen psych nodig om “de pijn een plekje te leren geven” maar om van de pijn af te komen. Of destijds nog heel erg een verklaring zoekende ervoor. Dus dat jij het zo opvat snap ik volkomen want zo heb ik het ook altijd opgevat.
Bekkenbodemfysio zoek ik zelf nog nu na mijn operatie @desecretaris dus dat is niet een heel abnormale suggestie want endo kan daar ook flink voor zorgen dat je daar onnodig te gespannen bent. Zelf heb ik nooit van jouw arts gehoord dus ik zou vooral zoveel mogelijk vragen stellen met hoe wilt ze de endo aanpakken met weghalen? Wat als ik weer pijn krijg? etc. want je moet een arts echt wel voor de volle 100% vertrouwen en niet een gevalletje nou ja, moet maar qua ingreep weer. Ze kan heel goed in haar vak zijn en duidelijk open om meer te leren maar endo chirurgie is toch wel bijzonder complex.
Strippen is bij mij gedaan vanwege mijn buikvlies elke keer vol zat. Geen idee of dat nu ook gedaan was want weet nog vrij weinig met hoe en wat. Normaal kreeg ik een heel uitgebreid verslag mee + foto’s en nu is het heel karig.
Zelf eens bij een seksuoloog gezeten juist nog in het begin van mijn diagnosetraject maar zou vooral ook hier vragen wat het doel ervan is. Heb je misschien aangegeven, indien van toepassing, dat geslachtsgemeenschap pijnlijk is? Want ook daar kan bekkenbodem fysio bij helpen.