Escaperooms

Is dit nog een ding? Ik ga op vriendinnenweekend in de buurt van Gouda, weet iemand daar een goede?
Liefst een niet zo eng (haha) en 1 die pregnantproof is…

Wij hebben vandaag School of Magic gedaan im Roosendaal, met Harry Potter thema. Was erg leuk! We hadden het idee dat we in het begin een beetje sloom waren, maar he het was ook al 2 jaar geleden dat we voor het laatst een gedaan hadden door corona. :joy: Maar de medewerkers zeiden dat we het goed gedaan hadden. Uiteindelijk waren we eruit met 11.47 op de klok.

1 like

Ik ben in zandvoort geweest een tijd terug. Daar hadden ze verschillende. Wij hebben er toen 1 gedaan in een mijn ofzo, maar er was er ook 1 van de formule 1.

2 likes

https://www.escape010.nl/index.php

Ik vind de kamers van escape010 echt heel goed! Hoe groot is je groep? Want ik zou eigk nooit een kamer met meer dan 6 doen. Ik vind 4 mensen qua aantal ideaal en dan op elkaar wachten of 2 kamers boeken.

https://www.breakoutrotterdam.nl/

Deze vond ik ook leuk! Weet niet meer welke ik toen gedaan heb.

En deze in delft heeft wel een paar schrikeffecten maar echt niet eng en heeeel vet ook!

1 like

The Dome in Bunschoten! Echt heel tof!
Ik hou ook niet van enge dingen en deze vond ik goed te doen qua engheid.
Het is een beetje futuristisch en zeker geen geesten/spoken etc.

2 likes

Heeft iemand eens een digitale escaperoom gemaakt? Heb veel gegoogld alleen beetje inspiratieloos qua ‘spelletjes’

Ja! Camping hogenood is heel leuk.

Oh dankje! Goede tip.
Ik moet dus voor de bovenbouw basisschool een escape room maken met puzzels enz die kinderen in 1 uur op moeten kunnen lossen.
Heb de tutorials op YT bekeken maar echt lastig zo zelf te beginnen

Ooh lol ik las je vraag niet goed, ik heb deze niet gemaakt, enkel gespeeld.
Moet die digitaal zijn?

Nee vind het juist een goeie om inspiratie uit te halen haha!
Ja digitaal in het programma thinglink. Daar kun je 3d fotos inzetten en dat worden dan de kamers/levels. Dat digitale lukt wel alleen moet ook verschillende spelletjes hebben.
Heb al kruiswoordpuzzel (woord dat overblijft is de sleutel) en tekstje lezen en dan goede antwoord is de sleutel maar heb er nog 6 minimaal nodig :joy: Maar ik ga morgen gewoon gratis escaperooms zoeken voor inspiratie

Ooh geweldig dankje!!

Vrijdag naar Soup du Jour in amersfoort!

Ben benieuwd, klinkt goed en heeft goede beoordelingen. Wordt mijn 3e room, partners 5e of 6e en ik neem mijn moeder en stiefvader mee voor het eerst!

2 likes

Wow deze was zo goed!! Nie normaal. Wat een techniek. Ook wel spannend.

Wellicht een tip als je van escaperooms houdt: het NK! https://nk-escaperooms.nl

Wij hebben alle edities meegedaan tot nu toe en vinden het steeds goed in elkaar zitten, doordat er meerdere rondes zijn op verschillende momenten wordt de ervaring ook een beetje uitgespreid.

1 like

Gisteren naar Stay In The Dark! Geweest van Darkpark. Pfoeh wat heb ik een hartkloppingen gehad! Eén vriendin die liep al na een paar minuten naar de nooduitgang omdat ze niet verder durfde, uiteindelijk toch doorgegaan en na een tijdje ‘went’ de spanning wel. wel heel gaaf om mee te maken zeg!

In december heb ik nog ‘the Contamination’ in deventer op de planning staan en ‘here I am’ in Katwijk. Iemand ervaring met die 2?

2 likes

Pas naar Bloody Mary geweest in Amersfoort, heel gaaf! Echt een aanrader. Helaas is het ons niet gelukt om te ontsnappen, maar we zijn ook niet bepaald gevorderde escape roomers

1 like

De andere kamer daar is echt mijn #1 (pas 6 gedaan ook mr oke)

Iemand ervaring met Catch me if you can of met the Execution?

Jaa ik! Die in Eindhoven bedoel je?
Ik vond het de leukste die ik ooit gedaan heb!! Echt een grote tip :smiley: Je staat echt versteld van de effecten enzo.

1 like

Leuk! Heb ‘m geboekt met 3 vriendinnen (die allemaal 1 of 2 kamers gespeeld hebben) voor 10 februari! Ben benieuwd.

21 januari Honeymoon Hotel & The End en 4 februari de nieuwe van Rock City Escape: The Poppet.

Leeeuk.

1 like