Escaperooms

Ik ga van de week eindeljjk de meisjeskamer doen! Zin in, ook een beetje bang. En denken shiiiiit het is zo kang geleden

3 likes

Ohh leuk :grin:

1 like

Vanavond na een maand weer eens ge-escaped :stuck_out_tongue:

Rebecca gedaan, in Leiden! Echt leuk. Stond al lang op mijn wishlist en vandaag eindelijk gespeeld. Met 2 personen behaald binnen het uur met weinig hints dus de flow zat er goed in.

(Was overigens mijn 25e kamer!)

3 likes

love dat elke x dat dit topic naar boven komt ik jouw profielfoto zie hahaha. ik vind het ook echt leuk dat je zo toegewijd bent aan je escaperoom hobby

3 likes

Eehm een 2? Ik vond hem echt niet eng haha :joy: zat eén spannend momentje in vond ik maar nog steeds niet eng. Was heel leuk! Maar ik moet zeggen ik heb sowieso bijna alleen maar topkamers gedaan.

@Vuile_bitch ik vind het echt verslavend :sob: over 2/3 weken ga ik kamer 237 en lost & found spelen, ook echt zin in.

Ik heb nu ik 25 kamers heb gespeeld ook een ranking gemaakt:

Samenvatting

Maarr 1 tm 6 hebben allemaal een 10.0 gekregen en 7 tot en met 14 allemaal een 9.5 dus ze zijn allemaal echt top. Alleen de laatste 6 kamers op de lijst zou ik als geen topkamer beschouwen. De rest vind ik echt aanraders.

1. Jason’s legacy
  2. Harbor hotel (België)
  3. Here I am
  4. Soup du Jour
  5. Poppet
  6. Slaughterhouse (Parijs)
  7. Stay in the dark
  8. Honeymoon hotel
  9. The orphanage
  10. The end
  11. De conciërge
  12. Rebecca
  13. Bella ciao
  14. Catch me if you can
  15. De meisjeskamer
  16. Corpse inc
  17. Triplicate institute
  18. Abandoned
  19. The contamination
  20. The basement (Portugal)
  21. Pain killer
  22. The conductor
  23. The gym
  24. Forbidden temple of montezuma
  25. Profesor x
4 likes

in Rotterdam heb je Dr Watsons die is wel leuk (mijn enige ervaring haha) want het is in een kerk dus je hebt ook allemaal lore van die kerk wat echt gebeurd is. maar wij waren met te veel mensen eigenlijk dus dat was kut haha

1 like

Die staat zekerr nog op mijn wishlist! Lijkt me een hele leuke :grin:.

The Dome wil ik ook nog doen, The Non Believers, Molly’s Game, The Execution, de Morfinekluis, Inferno, Anna’s Dollhouse en de Expeditie, The Mission, Hannah, The Clinic… etc.
En in België nog The Movies, de Wraak van Han, Toy Factory, Chernobyl, het Testament, le Prince, Demice of the Gricers enzovoorts…

Ben nog wel even zoet :joy:

Weet alleen niet helemaal of ik bovenstaande durf. Lijkt me heel gaaf, maar doodeng. Meerdere acteurs en als je niet snel genoeg wegrent of je verstopt, wordt je gewoon vastgegrepen en meegesleurd door de ‘gricers’ zeg maar.

7 likes

We hadden hem trouwens gehaald, vond hem heel gaaf!

1 like

Slaughterhouse in Parijs, en Stay in the Dark. Beide met acteurs die achter je aan zitten. Sommigen vinden The End (ook acteur) ook eng, vond ikzelf niet behalve op 1 moment voor 1 persoon.
Demise of the Gricers schijnt dus nog veell enger te zijn, deze is met meerdere acteurs.

Enge kamers zonder acteurs bestaan naar mijn mening niet echt, maar denk dat kamers met een spannend thema bv Honeymoon Hotel, The Orphanage, Poppet, Soup du Jour, de Meisjeskamer en Rebecca zijn.

2 likes

Hebben jullie wel eens een VR kamer gedaan? Zoja welke en wat vonden jullie ervan?

Lijkt me ook wel geinig eens te proberem

Ja ik vind het ook fantastisch. In duitsland heb je ook goeie zitten schijnt (zelf niet gedaan); the dark forest en lost asylum.

En die demise of the gricers in BE wil ik heeel graag doen maar is met minimaal 3p en mijn man en ik doen veel samen, niemand is zo gek om voor een horror beleving ‘escape room’ naar maaseik te gaan :joy:. Mocht jij wel mensen zo ver krijgen zou ik die echt doen! En Stay in the Dark :heart_eyes:

2 likes

Jaa stay in the dark was echt vet. Wel het leukste en engste als het buiten ook donker is moet ik zeggen!

1 like

Ik wil wel mee :stuck_out_tongue_winking_eye:
Had met mijn ex een vaste groep waarmee we gingen en meer dan 70 rooms hebben gedaan. Maar daarna nog maar sporadisch gedaan want mijn huidige vriend vindt er geen bal aan en vriendinnen ook niet echt

1 like

Nou ik wens der veel sterkte dan :sweat_smile: haha

3 likes

@monkeyslut wat leuk!! Misschien is the Orphanage of Honeymoon Hotel ook leuk voor jullie dan. Het is niet éng maar wel een spannend thema (net zoals de meisjeskamer). Zijn echt 2 toppers dus als het je zusje bevalt moet je zeker die twee nog spelen!

Ik ga 3 september mijn volgende kamers spelen. Kamer 237 met twee personen en Lost & Found direct erna met vier personen. Ben benieuwd! Kamer 237 is al iets ouder maar is gebaseerd op the Shining dus dat vind ik wel gaaf, en Lost & Found is volgens mij een jaar open nu.

En dan 16 september ga ik naar BE om er 3 te doen op een dag (met twee personen en schijnen wel moeilijke kamers te zijn dus wish us luck) :joy: Het Testament, Le Prince & Til Death Do Us Part.

En dan 28 oktober Chernobyl! Ook in BE en deze met vier personen. Is een spannende met acteur.

En 4 november met mijn moeder en een vriendin van me The Non Believers. Een twee uur durende kamer die momenteel op nummer 2 van beste kamers in NL staat (met gemiddeld een 10.0) dus hier ben ik heeeell benieuwd naar!

Dus jullie kunnen een hoop reviews van mij verwachten de komende maanden hahaha.

5 likes

Nou als je een bange schijterd ben (zoals ik) is de meisjeskamer zeker wel eng hoor hahah​:joy::joy:. Ben uiteindelijk gewoon soort van verstijfd waardoor ik niks meer durfde te doen en amper durfde te bewegen/dingen aan te raken.

1 like

Die volgende kamers in BE zijn wel 80-85 in totaal ipv 170. Het verscheelt nogal per kamer welke prijs er aan vast zit. Maar het is sowieso een dure hobby ja, gelukkig betaal ik maar een klein deel ervan.

1 like

Ooohh dat is wel zonde van de ervaring dan toch als je het zo eng vond! :slightly_frowning_face: ik denk dat die andere 2 die ik noemde dan misschien wat minder eng zijn, vooral in the orphanage zitten helemaal geen jumpscares enzo.

1 like

Jaa, maar ik ben ook echt een hele grote angsthaas en als ik eenmaal die spanning in mijn lijf heb krijg ik dat moeilijk weg als ik nog in de situatie zit zeg maar. The Dome en de laboratorium kamer vond ik dan wel weer heel leuk, vooral The Dome!

1 like

Kamer 237 is leuk!

Wij willen als volgende ook de meisjeskamer doen maar ik ben de groepsschijterd dus als ik dit lees hoeft het voor mij al niet meer :upside_down_face:

3 likes