Escaperooms

Ooohh dat is wel zonde van de ervaring dan toch als je het zo eng vond! :slightly_frowning_face: ik denk dat die andere 2 die ik noemde dan misschien wat minder eng zijn, vooral in the orphanage zitten helemaal geen jumpscares enzo.

1 like

Jaa, maar ik ben ook echt een hele grote angsthaas en als ik eenmaal die spanning in mijn lijf heb krijg ik dat moeilijk weg als ik nog in de situatie zit zeg maar. The Dome en de laboratorium kamer vond ik dan wel weer heel leuk, vooral The Dome!

1 like

Kamer 237 is leuk!

Wij willen als volgende ook de meisjeskamer doen maar ik ben de groepsschijterd dus als ik dit lees hoeft het voor mij al niet meer :upside_down_face:

3 likes

Jij hebt stay in the dark gedaan toch?

Dan is de meisjeskamer echt niks meer hahha qua engheid

Ja en dat haatte ik echt extreem intens. Dus ik denk toch dat ik skip

1 like

@Nysmn die heb ik indd ook gedaan. Vind hem een heel gaaf special effect hebben!

Mijn man had gisteren een hele dag gepland voor ons anniversary. Een escape room is alleen wel het laatste wat ik had verwacht gezien we er morgen 2 spelen :joy:. Maar goed, ik had in mijn hoofd dat we gingen minigolfen en toen stonden we opeens voor de deur van horror experience ‘Crazy Mr Hunter’ met acteur (losgeslagen tandarts).

Nahhh, ik houd van spannend maar omdat we maar met zijn tweeën waren en ik me totaaal niet mentaal had kunnen voorbereiden was ik echt doodsbang hahah. Achteraf bleek nog dat ze elementen hebben weggelaten omdat ze zagen dat ik best bang was, dus daar hebben ze wel goed op ingespeeld! Maar goed spannend deze!!

7 likes

Kamer 237 en Lost & Found vandaag gespeeld.
Kamer 237 echt 10/10 geweldig deze komt sowieso in mijn top 5 gespeelde kamers te staan, we gingen met zijn tweeën er ook echt als een speer doorheen.

Lost & Found prachtig gemaakt! Wauw. Puzzels lagen ons wat minder goed, waren best pittig! 9.5/10

4 likes

Nou ik heb gister de meisjeskamer gedaan met m’n zus, zusje, de vriend van zusje en een vriend van m’n zus

Qua verhaal en thema vond ik het heel vet, ook leuk dat je veel verschillende kamers hebt. Ik ben heel vaak geschrokken en was erna helemaal schor van het gillen :smiling_face_with_tear: we zijn er net op tijd uitgekomen. Aan het einde had je maar 1 zaklamp met z’n vijven, ik was er toen een beetje klaar mee. Iedereen was door elkaar aan het roepen en ik had echt een error waardoor ik niet meer kon nadenken. Op een gegeven moment stond ik ook zo stijf van de adrenaline dat ik de naam van die vriend van m’n zus was vergeten haha. En het duurde best lang voordat de spanning was gezakt na afloop. Heel leuk dat je camerabeelden terug kan kijken, heb me echt rot gelachen.
Maaaar ik vond wel de spelelementen en de puzzels niet super, vooral weinig ofzo. Heb ook het idee dat ik weinig bijgedragen heb. Maar al met al wel een vette ervaring. En ben nu heel benieuwd naar the dome!

3 likes

Zou ik wel doen ja!

—-

Weet iemand een leuke, niet te moeilijke, escaperoom die niet te fysiek is? Of die in ieder geval ook leuk is voor iemand die niet zo goed ter been is?

Bij voorkeur Gelderland/Overijssel/ergens midden Nederland!

3 likes

Soup du Jour in Amersfoort heeft een vriendin van mij gespeeld met haar oma van 90 dus wellicht is die een goed idee? Hij is ook echt fantastisch goed namelijk.

1 like

Kom ik weer met 3 reviews :joy: sorry. Vind het gewoon leuk en hoop dat iemand er wat aan heeft!

We zijn een dagje omgeving Antwerpen geweest en hebben 3 kamers gedaan! Vond ik wel echt de max op een dag, waren enorm moe erna. Onbegrijpelijk hoe sommigen er 10 op een dag doen.

Het Testament, Baron Beeckman in Diest.
Mijn favoriet van de dag. Wat een leuke kamer. Je moet hier het testament van de overleden tuinman van de baron ontrafelen, want er zou iets van onschatbare waarde moeten zijn in het tuinhuisje. Deze kamer werkt met weinig techniek, eigenlijk volledig mechanisch. Zo uniek om zo’n topkamer te kunnen neerzetten dan. Het voelde oprecht alsof ik op zoek was naar een schat in dit tuinhuisje en niet alsof ik een escape room aan het doen was. 10/10

Le Prince, Escaping Belgium in Retie
Ik heb denk ik nog nooit zó’n mooie kamer gezien.
Echt prachtig decor. Dit gaat over diegene die de film heeft ontworpen. De puzzels hier zijn lastig, maar super origineel. 9.5/10

Til Death do us Part, the Missing Link in Geel
We eindigen met de spannendste kamer van de dag. Hij was leuk! Erg originele en verrassende aspecten in. Ben je echt bang voor enge kamers, moet je deze niet doen, maar ik vond hem persoonlijk wel meevallen. Sfeer is goed neergezet, verhaal komt goed terug, maar de afwerking was niet top (loskomende meubels, bedrading zichtbaar etc). Normaal valt me dat niet zo op en stoort het me niet, maar hier wel. Nog steeds een leuke kamer maar ik verkies soortgelijke kamers zoals Honeymoon Hotel hier wel boven. 9/10

9 likes

Zo leuk om te lezen hoe je zo geniet van het doen van escape rooms! Echt een leuke hobby (wel prijzig hahah).

Heb jij, of andere, een tip voor een escape room die niet eng/spannend is. Tuurlijk je hebt tijdsdruk, maar geen schrikeffecten etc.
Zou het zo graag vaker willen doen, maar ik verstijf compleet bij/na schrikmomenten of enge aspecten. De meisjeskamer bijvoorbeeld is voor mij eigenlijk to much. The Dome (volgens mij had je die nog niet gedaan?) die kan wel.

1 like

Jaa zeker! Als ik echt denk aan 0.0 eng denk ik aan Catch me if you can in Eindhoven, Bella Ciao in Katwijk, de Conciërge en Lost & Found in Volkel. Testament was ook 0.0 eng. Zelf niet gedaan maar Escape from Wonderland schijnt ook superleuk te zijn.

Welke ik ook Ă©cht kan aanraden is Here I Am in Katwijk, maar als je echt bang bent is het misschien beter die met minimaal 4 te doen. Lichte spoiler over het begin en de teamsamenstelling: anders begin je in aparte ruimtes. Deze kamer staat in mijn top 3 (na 31 kamers) en ik denk de minst spannende uit mijn top tien naast het Testament. Ik kan me niet herinneren dat er schrikeffecten inzaten, hij is niet eng maar je hebt wel een soort gevoel van ‘suspense’. Moet je maar even opzoeken en kijken of je denkt dat je die aankan want deze is Ă©cht fantastisch.

1 like

Had een tijdje geleden gepost dat ik naar the Purge game zou gaan, soort horror experience met game elementen
 nou wat een tegenvaller :sob: behoorlijk amateuristisch. Was hun eerste dag wel dus hoop dat ze het nog verbeteren.

Ja echt? Was het wel leuk? Mag je zelf ook dingen doen? Sorry ben heel benieuwd want ik ga volgende week!

1 like

Ja we hebben het wel leuk gemaakt met zijn tweetjes door een beetje de interactie op te zoeken met de acteurs maar het was gewoon super amateuristisch. Ik hoopp dat ze veel oplossen in de komende week maar acteurs gingen uit hun rol, techniek werkte niet, missies waren vaag en onduidelijk. Sloeg gewoon nergens op eigenlijk :joy: vooral voor €50 was het belabberd slecht.

Hoop echt voor je dat het volgende week beter is.

1 like

Oh wat jammer! Ik wilde ook graag, maar we konden uiteindelijk geen van de data. Ik hoop dat het nog veel beter wordt!

3 likes

Ik wou je even laten weten dat ik een mail van de organisatie heb gekregen, dat het 7 oktober verkeerd liep en niet zo had mogen gaan, dit niet hun gebruikelijke kwaliteit is en het spel helemaal is aangepast.

Dus ik hoop dat het jou inderdaad beter vergaat! Laat je het weten? Ben wel heel benieuwd