Escaperooms

Oh jeetje, wat vervelend dan voor jullie. Heb je iets van een vergoeding of goedmakertje gekregen? Ik zal het laten weten!!

2 likes

Ja we zouden de 20e gratis opnieuw mogen maar mijn partner heeft er geen zin meer in hahaha en het is ook totaal niet om de hoek. Dus denk dat we het niet gaan doen. Maar wel een heel klantgericht voorstel van ze!

1 like

Hoe vond je het?

Ik heb gisteren Chernobyl gespeeld in België! Superleuke kamer, best realistisch qua decor en puzzels etc en de acteur (bestraald persoon waardoor die verward en besmettelijk is) maakte het spannend maar vond het lang niet zo eng als Stay in the dark.

Volgend weekend ga ik the Non Believers doen dus ben dan weer terug met een review, is de huidige nr 1 van NL dus ben heeel benieuwd.

Edit want kan niet meer berichten plaatsen:

Wauw the dome net gespeeld, was zoooooo fucking vet niet normaal. Doe dit! (Als je al wat ervaring hebt).

4 likes

Nou vandaag de Ramkraak in Nijmegen gedaan. Echt leuke kamer maar een deel van het concept vind ik een beetje mwah en onvoldaan gevoel geven. Maar echt leuke aspectjes wel!
En laatst ook Timescape in Utrecht gedaan die kan je overslaan wat mij betreft.

3 likes

Ik heb vandaag the Non Believers gedaan (120 minuten durende kamer) en wauw dit is zeker #1 of #2 op mijn lijstje (na 40 kamers). Wat een ontzettend technische kamer, leipe dingen gebeuren er, bijna Efteling-achtig. Heel erg verhalende kamer ook, alle puzzels, ruimtes en decor vertellen je precies wat het verhaal is en wat er heeft plaatsgevonden.
Ik kwam gewoon een beetje flabbergasted de kamer uit!

Een hele leipe start, goede stemacteurs, prachtig decor, goede techniek… ik zou deze zeker niet als een van je eerste kamers doen want hier kan bijna niks tegenop boksen.

16 likes

Het lijkt mij wel grappig om eens een escape room met m’n vriend te doen. Heeft iemand een aanrader voor een escape room met z’n tweeën? Geen horrorachtig thema, ik ben echt een schijterd.

Omgeving Utrecht Amsterdam en daartussenin/omheen is een pré maar geen vereiste

1 like

Deze heeft wel een klein beetje horror erin, vond hem nog best spannend op het einde.
Wel een goeie kamer…

Vond in eindhoven catch me if you can ook heel leuk!

Die laatste moet met minimaal 4 personen.
Concierge is niet echt horror, hooguit spanning, beetje actie.
Here I Am en Bella Ciao zou je kunnen proberen @boonie verder nog Inferno of Escape from Wonderland. Die heb ik beide nog niet gespeeld maar schijnen goed te zijn en geen spannend thema.

Je kunt ook the Contamination in Deventer doen, is een speciale tweepersoonskamer en wat makkelijker dan de Conciërge (ook minder goed, maar nog steeds erg leuk en vooral als eerste kamer wel geschikt).

1 like

Aah dan is dat veranderd, heb hem gedaan over een schrijver, 8 jaar geleden ofzo. Die nooit heeft uitgechecked uit het hotel (zonder spoilers te geven).
Vond er wel hele gave special effects in zitten.

Jij hebt kamer 237 gedaan! Die heeft inderdaad een spannend thema, gebaseerd op the shining (een van mijn favoriete kamers dit).
Zelfde locatie is de conciërge, die is specifiek voor 2 personen en minder spannend!

2 likes

Vorige maand hebben we Es Ist Züruck in Dusseldorf gespeeld. Superleuk! Met acteur. En is gebaseerd op de film ‘It’. Zeker wel spannend :grin:

Long shot denk ik, maar iemand toevallig deze gespeeld: https://silenttown.nl/
Is een nieuwe, ook met acteur, nog niet zoveel reviews maar wordt de beste/engste horror ervaring van NL genoemd, vergelijkbaar met het niveau in Athene. Dat is hét toppunt van horror escaperooms.
Lijkt me wel gaaf, maar ben altijd bang als ik niet zo goed weet wat ik kan verwachten.

1 like

Maar hoe eng kan dit nou echt zijn? Wat gebeurt er zegmaar? Ik kan me daar niks bij voorstellen

1 like

Jaa geen idee wat er precies gebeurt bij deze, maar in andere escape rooms die ik heb gedaan is er gewoon heel goed samenspel tussen licht, geluid en de scares van de acteur. Je wordt achtervolgd. Er zijn scares. Je moet wegrennen. Of verstoppen. Superleuk.
Er zijn ook kamers (athene veel, en eentje in belgie) waarbij je letterlijk wordt vastgepakt en meegesleurd als ze je te pakken krijgen.

1 like

Op het instagram account van darkpark staat een lange reel met uitleg hoe Stay in de Dark verliep! Dat was een 2,5 uur durende immersive escape room, vond het interessant om te zien maar is echt niet mijn ding😂

1 like

O leuk, die ga ik ff kijken

@Nysmn het klinkt een beetje als een spookhuis ofzo

2 likes

Ja deels. Maar sommige (zoals stay in the dark) kamers zijn wel echt meer dan alleen die scares, de kamer en puzzels/opdrachten vertellen een verhaal. Is meer alsof je de hoofdpersoon uit een spannende film bent oid!

2 likes

Ik heb laatst Pray in Katwijk aan Zee gespeeld. Ook een enorme aanrader! Heel mooi in elkaar gezet en orgineel decor. Vooral leuk hoe de eigenaar vol passie alles uitlegt aan het einde van het spel.

@Nysmn leuk om al jouw recensies te lezen! Haal er wel veel uit voor mijn to do lijstje.

Het liefst had ik een groep fanatieke vrienden gehad die elke maand wel een escape room willen doen, maar tot nu toe ben ik de enige die het steeds initieert. Gelukkig wel laatst wat mensen over kunnen halen voor enkele van de toppers, zoals Stay in the dark, Pray en binnenkort Molly’s game. Dus dat to do lijstje wordt langzaam afgewerkt, maar er zit gelukkig wel voortgang in. :sweat_smile:

1 like

Ahh die heb ik ook gedaan ja 🥹 zo goed. Volgens escapetalk ook de nieuwe #1 van Nederland. Heb je met acteur gespeeld?
En idd superaardige eigenaar!

We hadden vrij snel na opening geboekt, maar er waren technische problemen waardoor we (terwijl we er bijna waren) te horen kregen dat het niet meer lukte. We kregen ons geld terug en mochten hem gratis spelen. Echt geweldige klantenservice.