Etsy

Haha ja als ik ooit een x een eigen plek heb ga ik die soieso vullen met jouw planten!

1 like

Tot nu toe alleen nog oorbellen maar ben nog dingen aan het toevoegen.

Hoezo staat er etsy finland😂

3 likes

Leuk ik ben je gaan volgen.

2 likes

Even schaamteloze zelfpromotie hier (dus als dat tegen de regels is, verwijder het maar gerust) Ik ben sinds woensdag een Etsy winkel begonnen. Er staan al wat dingen in, maar er komen nog gedrukte A3 posters en totebags.

3 likes

Succes! Ben je gaan volgen.

Moet ook echt ff weer wat listings maken.

1 like

Ik wil via Etsy verkopen, maar voor zover ik kan zien kun je alleen rechtstreeks naar je bankrekening betaald worden. Ik wil graag dat de opbrengsten op paypal gestort worden. Weet iemand of dat toch mogelijk is of dat het echt niet kan?

2 likes

Zoals ik t lees kan dat inderdaad niet. Waarom wil je het niet via je bankrekening?

Ja, weet ik eigenlijk niet, hou dat toch liever gescheiden van mn hobby ofzo. En daarnaast denk ik wat als Etsy gehackt wordt ofzo of m’n gegevens op straat komen te liggen.

Hoe doen jullie dan met vakantie? Vakantiemodus schijnt dodelijk te zijn voor je vindbaarheid. Maar ben bang dat mensen over de langere levertijd heen lezen.

Alsof ik in die 2 weken en bestelling krijg, maar je weet t nooit.

1 like

Alles even deactiveren en een bericht in je mededelingen. Maar ik maak me nooit zo druk om de vindbaarheid. Ik word toch wel gevonden.

Valt reuze mee met de vindbaarheid volgens mij. Als je sowieso al weinig bestellingen hebt maakt het weinig uit en als je een hele goedlopende shop hebt word je wel weer gevonden. Volgens mij is het een beetje een broodje aap verhaal!

Nee het is wel echt zo. Als je je shop van vakantiemodus haalt, staan je listings onderaan de gevonden resultaten. Als je dan bv. sieraden verkoopt en een kleine shop bent, ben je wel fucked. Want dat duurt een eeuwigheid totdat je weer bovenaan staat.

Ja ik bedoel meer broodje aap in de zin dat het voor iedereen hele grote consequenties heeft. Dat dat altijd standaard wordt geroepen. Want het hangt in mijn ogen heel erg af van wat voor type producten je verkoopt!

2 likes

Ik heb de vorige keer geen verschil gemerkt maar toen had ik het minder druk met mijn shop, dus zal zien of het nu wel zo is! Heb hem net op holiday mode gezet.

Even een onnodige zeik:
Etsy app laat altijd als header verkoop op Etsy. Dus ik open verlekkerd de app.
Nee, iemand heeft het als favoriet aangemerkt :smiling_face_with_tear:

Boe, koop mijn meuk

Haha echt he, blij met een dode mus :joy:

1 like

Hoe maken jullie foto’s van je producten? Het liefst maak ik gewoon foto’s tegen een witte achtergrond, maar het ziet er allemaal zo knullig en raar belicht uit. Zou zo’n lichtbox werken?

Ik heb een ondergrondje en fotografeer het met mijn mobiel. Daarna rag ik het door Photoshop.

Verder gebruik ik pexel foto’s en Photoshop ik mijn producten erin.

1 like

Ik heb een witte muur als achtergrond. Dat werkt in principe altijd wel prima. Bewerk alles toch na in Lightroom.

1 like

Denk dat het ook wel uitmaakt wat je verkoopt. 10x oorbellen met een witte achtegrond word ik niet vrolijk van. Zeker niet als je op etsy wel meerdere foto’s wil gebruiken.

Ik vind t ook lastig maar denk ook dat ik er zelf vaak te moeilijk over doe.

Als je geen witte muur hebt kan je ook zo’n groot vel karton gebruiken

1 like