GroenLinks doet het wel goed hoor in het EP!
Oke toegeven ik ben mega Bas Eickhout fan maar hij heeft als parlementarier echt veel bereikt afgelopen jaren door gewoon slim het politiek spel te spelen en specifieke onderwerpen naar zich toe te trekken en hij heeft daarin echt gezorgd voor grote stappen op klimaatgebied, hij was bijv verantwoordelijk voor dit, niet bepaald sexy, dossier: https://www.nrc.nl/nieuws/2019/02/19/akkoord-over-eerste-co2-normen-in-eu-voor-trucks-a3654525 .
En ik vind Judith Sargentini tof met haar rapport over Hongarije (helaas stopt zij)
Wil daar trouwens aan toevoegen dat ik Volt ook wel echt een heel gaaf en sympathiek initiatief vind
Lief zo’n uitgebreide reactie
Maar ik heb de stemwijzer gedaan en kwam 90% met GroenLinks overeen en maar 62% met volt.
Toen heb ik bij hen alle toelichtingen gelezen en besloten dat ik me alsnog beter voel bij volt. Vind waar ze voor staan ook echt tof. En ze willen veel doen met digitalisering ipv referendum en dat vind ik heel boeiend.
Ik zit een beetje in niemandsland haha. Ik stem normaal altijd GroenLinks maar neig nu wat meer naar D66. Vind Volt ook een goed iniatief maar ik wil eigenlijk niet nóg een nieuwe partij erbij en ik heb ook een beetje het idee dat mijn stem verloren gaat als ze geen zetels krijgen.
Ik vind het bij D66 heel naar dat ze samenwerken met vvd, daar sta jij ook ver vandaan en ik zie een stem voor D66 wel als een stem voor vvd.
(en een stem voor pvdd ook als een stem voor sp)
Ik ga zelf volt stemmen
Even in het goede topic:
Ik merk dat ik op het gebied van milieu en op het gebied van implementatie van wetten, etc. wel echt een duidelijk beeld heb van wat ik vind, maar op sommige gebieden heb ik echt geen idee.
Vind ik dat er een Europees leger moet komen?
Vind ik dat wietteelt gelegaliseerd moet worden?
Vind ik dat marktwerking goed is voor de gezondheidszorg?
Ik heb daar echt geen eenduidig antwoord op. Ik heb daar eigenlijk gewoon niet genoeg kennis van om de gevolgen hiervan de overzien.
@Kusjessoldaat
Ik vind het heel raar dat D66 samenwerkt met de VVD want in mijn ogen is D66 in Europa linkser dan dat ze in bijv. de tweede kamer zijn.
Overigens denk ik dat ik op deze mevrouw ga stemmen:
Ik had deze post exact kunnen typen.
Mijn vader zegt “ja ik ga niet op volt stemmen want dan als ze geen zetel krijgen dan wordt m’n stem verdeeld over alle partijen”, maar dat klopt toch niet?
Kan ik ook in dezelfde provincie, maar dan wel een andere gemeente stemmen? Of kan het weer alleen in je eigen gemeente?
Hier staat dat je dan een kiezerspas moet aanvragen:
ooooh shit, ik vind dat altijd zo onhandig!! nouja ik ben zelf onhandig, dan had ik dat maar aan moeten vragen. ik dacht het even handig te combineren met mn tentamen op de VU maar helaas pindakaas!
tnx voor je reactie
Ik heb mijn stempas iets te hardhandig uit de envelop gehaald en nu zit er een scheurtje in. Weet iemand of mijn stempas nu ongeldig is?
Ik vind de onderwerpen van zo’n debat altijd voorspelbaar en de antwoorden helemaal
Tenenkrommend dit. Aaargh.
Oke ik kijk nu naar Rutte en Baudet. Zal de partij van Baudet weer veel stemmen krijgen?
Bedoel je dan de partij van Rutte of de partij van Baudet??
Oeps. Heb het aangepast. Partij van Baudet bedoel ik
Als de gegevens maar leesbaar zijn dan is het geen probleem! (Stembureaulid hier, er mogen zelfs vlekken op zitten, als het maar leesbaar is )
Ik mag hopen van niet… maar ben er wel bang voor…