@dombo ik heb net de eerste 2 hoofdstukken van “Men explain things to me” van Rebecca Solnit gelezen en dat gaat precies hierover. Of nouja, over dat bijna alle moorden op en verkrachtingen van vrouwen door mannen gepleegd worden. Terwijl bijvoorbeeld in Amerika zowel mannen als vrouwen een pistool mogen bezitten, dus daar ligt het bijvoorbeeld niet aan. Ik ben echt een beetje murw geslagen door de cijfers die ze benoemt en de talloze voorvallen die ze beschrijft, dus kom niet erg lekker uit mijn woorden.
Enkele citaten uit h2: “It’s not that I want to pick on men. I just think that if we noticed women are, on the whole, radically less violent, we might be able to theorize where violence comes from and what we can do about it a lot more productively. Clearly the readily availability of guns is a huge problem for the United States, but despite this availability to everyone, murder is still a crime committed by men 90 percent of the time.”
Daarnaast, een stukje verderop: “Nearly two-thirds of women killed by guns are killed by their partner or ex-partner”
“A woman is beaten every nine seconds in this country. Just to be clear: not nine minutes, nine seconds. It’s the number one cause of injury to American women; of the two million injured annually, more than half a million of those injuries require medical attention while about 145,000 require overnight hospitalizations, according to the Center for Disease Control.
En dan citeer ik nog niet eens over de verkrachtingen, de wetten rondom abortus en dat in 31 staten de verkrachter parental rights heeft (!!!). Anyway, zeg maar dat hij dit boek moet lezen.