Feminisme

volgens mij gaat Furedi ervanuit dat geen enkele vrouw een levensvatbaar kind zal laten weghalen. En ik ga ervanuit dat ze gelijk heeft. En dat dit dus ook een zinloze discussie is. Vrouwen zijn heel goed zelf in staat deze beslissing te nemen.

3 likes

Wat vinden jullie hiervan? Zijn jullie het hier mee eens?

Ja mee eens, ik vond het ook wel kloppen. Toch hoor je zoveel mensen zeggen ik doe het voor mezelf. Maar die denken dat dus ook echt, dat ze dat voor zichzelf doen? De meeste dan.

1 like

Ik denk dat mensen dan bedoelen dat ze niet expliciet verteld wordt “ik vind het lelijk dat jij cup B hebt dus je moet naar cup J” (ik zeg maar wat), maar dat zij het zelf mooier vinden. In principe zou waarschijnlijk niemand het doen als je in je eentje op een onbewoond eiland leeft. Ten eerste omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt en ten tweede omdat er niemand is die het kan zien/bewonderen. Ik ben het wel eens met haar.

Verder zag ik dit, niet gerelateerd :fire:
image

13 likes

Deze video is niet beschikbaar bij mij :frowning:

Ik wist zonder het artikel te lezen dat het over Mark van Ostaijen moest gaan. Hij zegt altijd dingen waar ik het mee eens ben :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Wat een man hè

“Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat je in Nederland eerst langs Sander Schimmelpenninck moet als je je uitspreekt over emancipatie. Dat zegt wel iets over het intellectuele klimaat rond dit thema.”

34 likes

Hij is zo overtuigd van zijn eigen gelijk en brengt het ook op zo’n manier dat er niet tegenin valt te gaan. Althans, niemand lijkt het aan te durven om in discussie te gaan met de grote, alwetende Sander Schimmelpenninck. Het lijkt een soort knappe-witte-slimme-rijke-mannen-syndroom: hij lijkt zich niet bewust te zijn van al die privileges.

Overigens ben ik het sociaal-economisch vaak wel met hem eens, vooral als het gaat over vermogen belasten.

Edit: ik krijg overigens echt een error in mijn hoofd dat ik het op één vlak zo met hem eens ben (vermogen) en op een ander vlak zo ontzettend niet (fulltime werken = norm en oplossing voor alles). Maar het kan naast elkaar bestaan blijkbaar, als je gelooft in een economie die volledig gestoeld is eigen verdiend inkomen, erg neoliberaal perspectief.

2 likes

Daar heb je zeker gelijk in! Vind het idee ‘Sander Schimmelpenninck wierp zich op als grote denker’ treffend, dat is inderdaad precies wat het is. Hij heeft een gat gevonden waar vanuit hij zogenaamd nieuwe, radicale ideeën kan verkondigen als een soort Nederlandse Piketty.

En zijn tactiek werkt als een malle. Dat blijkt maar weer uit Ostaijens “Ik vind het overigens wel opmerkelijk dat je in Nederland eerst langs Sander Schimmelpenninck moet als je je uitspreekt over emancipatie. Dat zegt wel iets over het intellectuele klimaat rond dit thema.”

1 like

Nee, echt totaal niet! Maar ik heb wel met een jongen gedate en die wilde dus nooit een banaan afbijten, dat vond ik toch zo een aansteller :flushed::flushed:

12 likes

Nee, dacht eigenlijk dat je dit deelde om aan te geven dat dit zo’n coolgirl post was

5 likes

godsamme I hate it here

4 likes

Word er ook gewoon zo moe van dat het enige “positieve” nieuws rond feminisme dit soort shit lijkt te zijn. Boeit me eerlijk gezegd heel weinig of er meer of minder vrouwen een topinkomen hebben nu, zegt zo weinig met de gigantische inkomensongelijkheid. Maar goed lekker dat er een vrouw 14 millie gemaakt heeft hoor!!! ga zo door Nederland!

16 likes

Weet je wat pas goed nieuws zou zijn? Als het aandeel mensen (m/v/x) met een topinkomen eens zou verminderen ipv vermeerderen

11 likes

Ja, eat the rich

10 likes

Ja toch fijn dat vrouwen met lage inkomens nu ook door vrouwen uitgebuit kunnen worden in plaats van alleen maar door mannen!! Yay for gender equality!!!

18 likes

Ik krijg net de aanslag waterschapsbelasting. Die is gericht aan mijn vriend, terwijl ik hoofdhuurder ben en ook alfabetisch eerder kom. Dus ik wind me al helemaal op. Ik zoeken naar wie het waterschap ziet als de belastingplichtige. Het gaat dus om de oudste in leeftijd… Beleidsregel van het dagelijks bestuur van het openbaar lichaam GBLT houdende regels omtrent aanwijzing belastingplichtige (Besluit aanwijzing belastingplichtige)

5 likes

Oh huh ik (jonger dan mijn vriend) kreeg juist laatst de aanslag toegestuurd terwijl we allebei mede hoofdhuurder zijn. Ik was al blij verrast daarom haha

1 like

Interessant idee ja! Snap alleen het doel niet zo goed: waarom is het boeiend om te weten hoe lang we koorts of hoofdpijn hebben na vaccinatie? Lijkt me toch vooral interessant om de ernstige bijwerkingen zoals die trombosegevallen goed in beeld te krijgen. Of denkt ze dat die twee soorten gegevens aan elkaar gerelateerd zijn?

Die laatste zin trouwens. Daar gaan de viruswappies weer over vallen hoor. “Zie je wel, ook Rosanne Hertzberger zegt dat het een experiment is!”

Ja is ook zo. Zou helemaal boeiend zijn als er een relatie uit zou komen met de menstruatiecyclus. Bijv minste kans op bijwerkingen als je het vaccin neemt in de 2e week van je cyclus of zo.

Mijn reactie was ook ingegeven door het feit dat er medicijnen zijn die ernstigere bijwerkingen hebben en veelal door vrouwen geslikt worden en dat die daarom meer prioriteit zouden moeten hebben. Maar dit vaccin is natuurlijk wel een unieke kans om heel veel data te verzamelen. Uiteraard zou ik het liefst zien dat het verzamelen van data van menstruerende mensen standaard is voor alle medicijnen.

Als zo’n website er komt, hit me up!

1 like