Hahaha wel
Waaaat een gast, hoe haalt hij het in zân hoofd om (foutieve) taalregels te gaan uitleggen tegen een native speaker. Hoe verheven moet je je dan wel niet voelen, als je niet eens de taal spreekt en dan al op deze manier met (vrouwelijke) native speakers omgaat
Echt goede reactie van jou
Dit is zo apart om te zien dat het gewoon lachwekkend is. Maar ik heb wel het idee, correct me if im wrong, dat Polen en Hongarije laten zien wat er gebeurd als het land steeds conservatiever word en wat dat doet met vrouwenrechten. Best een eng idee als je nagaat dat ze daar onder het communisme behoorlijk veel gelijkwaardigheid kenden en dit bleef na het vallen van de Sovjet-Unie. Het blijft best een dun koord
En wat volgt is zeker een realityprogramma slash spelshow waar zelfstandige vrouwen met een eigen bedrijf etc. en/of een stoerder uiterlijk worden veranderd in huisvrouwen waar alleen de SGP van zal dromen.
Roklengte op de knie, extensions zodat je lange blonde lokken hebt en uiteraard niet te dik.
Aaah zo scheetig die kindjes
@Marquez maar die keuken is wel goals
@anon42392789 oh net zoals What Not To Wear waar iedere vrouw op het einde als een huismoeke eruit zag.
Kan iemand me uitleggen waarom je dit zou doen? https://www.ad.nl/buitenland/turkije-trekt-zich-terug-uit-verdrag-vrouwenrechten~a46af9e6/
âTurkije houdt geen officiĂ«le cijfers bij van geweld dat gericht is tegen vrouwen. Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie krijgt 38 procent van de Turkse vrouwen in hun leven te maken met geweld van een partner. In Europa is dat ongeveer 25 procent.â En dan trekt hij zich terug uit dat verdrag? Snap er niks van.
Bizar hĂš. Heb me hier gister ook even over boos gemaakt. Erdogan is niet echt een stralend voorbeeld mbt vrouwenrechten en emancipatie. Past helaas heel goed bij het plaatje van wie hij is en hoe hij familie/sociale controle vs staatsinmenging voor zich ziet. Zou me verbaasd hebben als hij dit wel op de kaart zou willen zetten. Turkije knapt niet echt op onder zijn bewind! (Understatement)
Ik ga proberen vanuit dezelfde cultuur er antwoord op te geven, maar moet zeggen dat ik weinig nieuws volg en me er niet heel erg in heb verdiept⊠Turkije heeft zich destijds in 2011 geloof ik aangesloten bij dit verdrag. Voor beschermen van slachtoffers van huiselijk geweld (ondanks je afkomst/etniciteit/geslacht etc). Afgelopen paar jaar zie je dat de president meer macht naar zich heeft toe getrokken en dat hij vaker beslissingen kan nemen zonder toestemming vd regering. Hij focust zich op het kerngezin en de traditionele rolverdeling, dus man, vrouw en kinderen - Lhbti/homoseksuelen horen er niet bij. Ik denk dat hij wil voorkomen dat de 2e groep als normaal wordt gezien in Turkije en de focus wil houden op het traditionele gezin. Het komt erop neer dat hij de rechten afneemt van vooral vrouwen omdat zij het meest slachtoffer zijn van huiselijk geweld.
Regelmatig lees ik.over vrouwen die zijn vermoord.door hun (ex)-partner, familielid, broer etc. Ik geloof wel dat het rond de 300-400 ligt.
Erdogan zei iets in de trant van; we hebben deze verdragen niet nodig. We zullen onze eigen wetten toepassen. En tbh, je weet maar nooit wat er gebeurt, dus ik hoop heel erg dat Turkije op een andere manier de slachtoffers beschermt.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!
Dit kan ik me nog enigszins voorstellen vanuit de niet westerse normen en waarden en ook vanuit religie (ookal ben ik het er niet mee eens). Maar inderdaad belangrijk om dan op een andere manier ervoor te zorgen dat niet bijna 40% van de vrouwen in jouw land te maken krijgen met geweld door partner/familie, want van wat ik gelezen heb heeft hij zich daar totaal niet hard voor gemaakt. En dat is wel belangrijk als je je terugtrekt uit zoân verdrag.
Jaa precies! En of je nou uit een moderne familie komt of uit een conservatieve, het lijkt niet heel erg veel uit te maken als je kijkt naar de moorden⊠veel vrouwen werden vermoord door crazy ex-partners/vriend/verloofde, tijdens ruzies of na een scheiding.
En de mensen zeggen; ook al hield Turkije zich niet aan het verdrag, we hadden op zijn minst, iets waar we aan konden vasthouden en nu valt dat ook weg.
Lol @desecretaris lekker aan het bijlezen? Update over mijn zusjes destijds praktisch niet-bestaande feminisme: ik heb haar het afgelopen jaar flink geĂŻndoctrineerd, ze heeft Damn, Honey gelezen en volgt nu ook feministische accounts op instagram en heeft op een vrouw net beneden de peilingen gestemd dit jaar. Trotse zus hier
Dankjewel
Ik haat mannen.
Op mijn werk staan 3 dagen in de week stagiaires of vrijwilligers zelfstandig (met altijd axhtervang vanuit de professionals). Dit zijn dit jaar vrouwen tussen de 18 & 22 jaar.
En op mijn werk (Coffee to go gecombineerd met buurtwerk) komen helaas een hoop mannen die ongepaste opmerkingen naar hen maken.
Een hoop opmerkingen zijn met name gericht op seksuele avances richting hen, of over de kleding die ze dragen.
Ik ben zelf 28 en krijg deze opmerkingen ook als ik aan het werk ben, maar steeds minder want ik ga er eigenlijk altijd tegenin door te noemen dat ik het geen leuke opmerking vind, het ongepast vind, me er niet prettig bij voel, en niet wil dat er op zoân manier tegen mij, of welke vrouw dan ook, gesproken wordt.
Maar ik vind het dus zo rot dat zij die opmerkingen wel nog steeds krijgen. We zijn nu gelukkig wel op het punt dat ze achteraf altijd het team inlichten en dat wij dan weer de mensen die dat zeiden daarop aanspreken, maar het stopt gewoon niet.
Ik heb het er ook met mân vrijwilligers en stagiaires over gehad maar zij geven aan dat ze het niet nodig vinden om tegen die opmerkingen in te gaan, maar ook dat ze de opmerkingen niet prettig vinden. Nouja als ik terug denk aan mijn jongere zelf herken ik dit wel, ik lachte ook altijd alles weg om met een rotgevoel achter te blijven.
Maar ik vind het zo oneerlijk dat zij het keer op keer mee moeten maken.
Ik ben trouwens de enige vrouwelijke medewerker maar mijn collegaâs zijn gelukkig wel feministisch genoeg om dit zelf ook problematisch te vinden en de bezoekers er ook op aan te spreken.
Een oplossing die ik zelf bedenk is stagiaires en vrijwilligers niet alleen laten staan, maar dat willen ze helemaal niet want er zit een bepaalde trots in alleen mogen staan, ze groeien ook veel beter door afentoe alleen te staan. En daarbovenop gebeuren deze opmerkingen ook als de stagiaires met een collega staat, maar dan zodra de collega bijvoorbeeld even naar de prullenbak loopt.
Ik spreek hier dus wel met ze over en ook mân collegaâs spreken hier weer met mij over.
Maar ik zou zo graag willen dat mannen gewoon stoppen met dit gedrag en het lukt me gewoon niet dit te bereiken.
(als je tips hebt mag maar ik wilde het ook vooral van me afschrijven)
Dit is iets heel kleins in vergelijking met de andere issues die hier besproken worden, maar ik weet verder niet zo goed in welk topic het anders past? Ik heb sinds vorige zomer mân oksels niet meer geschoren/geĂ«pileerd. En dat bevalt me prima, maar nu het weer beter weer wordt en er minder truien gedragen worden, moet ik mezelf heel erg inhouden om het niet weer te gaan scheren. Ik vind het ook echt belachelijk van mezelf hoe erg het me nu bezig houdt . Ik vind het prima om mân haar weer weg te halen, als blijkt dat dat toch mijn voorkeur is of ik dat mooier vind of zo, maar niet puur omwille van andere veenmollen/de maatschappij. En dan vind ik dat ik het in principe al moet vol houden tot ik op het punt ben dat de mening van anderen hierover me niet meer kan schelen.
Heel herkenbaar, en past trouwens prima in dit topic.
Ik heb eenzelfde visie gehad met mân benen scheren. Ik vond dat ik ze pas mocht scheren zodra ik ook zorgeloos met mân beenhaar in een jurkje rond liep. Nouja, dat heb ik toen een zomer gedaan en daarna ben ik ze weer afentoe gaan scheren. Ik voel me nu bij allebei prima daardoor, soms wil ik gladde benen en soms niet, het maakt me daarbij niet uit wat ik draag aan kleding.
Dus ik snap je struggle maar ik zou je vooral aanraden erdoorheen te bijten omdat het voor mij persoonlijk toch wel âbevrijdendâ voelde.
Ik heb trouwens hetzelfde met bh dragen gedaan, maar ik draag nu toch meestal weer wel een bh omdat mijn borsten dan mooier staan.
Ik heb dit nog niet gekeken. Wel interessant, ga ik vanavond doen.
Die Younes heb ik wel vaker gezien, ontzettende hypocriet. Is ook veroordeeld voor seks met een minderjarige (15!!) terwijl hij 35 is. En dan andere meiden zwart lopen maken als ze zogenaamd âuitdagendeâ tiktoks maken.
Echt een vies walgelijk ventje bah.