Hebben jullie dat nos-artikel gezien waaruit blijkt dat meisjes nu een lager schooladvies krijgen omdat ze zich niet kunnen bewijzen met de citotoets ivm Corona? Echt te treurig voor woorden. Het boeit niemand blijkbaar want ik kan het nu al niet meer vinden. Waarom zijn dit soort systematische misstanden geen groter nieuws?
Ugh, voel me soms zoān slappe vaatdoek, ook al ben ik feminist ten top en niet bang de confrontatie aan te gaan waar nodig. Bij de ingang van de kringloopwinkel waar ik in de rij stond, kwam een man me vragen waar hij een afspraak kon maken (kan hier tot het moment zelf). Prima, dus ik kort zeggen hoe, en dacht dat daarmee de kous af was. Toen kwam ik hem in de winkel weer tegen, en begon hij een praatje. Dat mijn ogen mooi zijn (), vragen waarom ik hier woon want ik sprak met een āHollandsā accent, wat ik van de stad vond, etc. Ik had gewoon verder moeten gaan winkelen, maar ik vind dat op zoān moment dus enorm lastig, omdat ik helaas wel heb meegemaakt dat dat niet altijd wordt gewaardeerd. Dus antwoorde ik gewoon, en maakte ik ook duidelijk dat ik voor mijn relatie was verhuisd en hier samenwoon, leek me dus wel duidelijk. Toch bleef hij flirten en opmerkingen maken over mijn uiterlijk.
āKan ik je eens trakteren op wat te drinken, vanavond ofzo?ā Eigenlijk helemaal geen zin in, dus een beetje ongemakkelijk duidelijk proberen te maken aan hem. Vraagt hij mijn nummer, en geef ik die ook nog⦠Alleen maar uit angst dat hij iets doet als ik hem afwijs, geef ik een deel van mijn privacy weg. Uiteraard stuurde hij meteen appjes, en ik heb de chat maar gearchiveerd zonder te openen. Voel me er superongemakkelijk bij. Ik voel me nu een überbitch, ook al zou ik me niet gedwongen moeten voelen om te reageren of zelfs maar aandacht aan hem te besteden via de app.
Tips om hoe te handelen in zulke situaties in de toekomst zijn van harte welkom!
ik heb geen oplossingen, maar wel heel herkenbaar.
Ik merk dat ik soms heel argwanend reageer als mensen me de weg/het uur/info over whatever/ vragen, omwille van dit soort situaties. Duidelijke antwoorden zoals āik zou graag alleen zittenā, āik wil lezen/werken/ā¦ā (ik maak dat heel vaak mee op de trein) worden genegeerd, maar ik blijf ondertussen wel altijd beleefd. Ik probeer nooit persoonlijke info te geven, zeg altijd dat ik geen facebook-profiel heb of niemand toevoeg die ik niet al minstens een jaar ken (klopt ook wel). Als ze mijn nummer vragen zeg ik dat mijn vriend dat niet fijn zou vinden, maar daar ben ik achteraf ook zo boos over op mezelf, want IK vind het niet fijn en dat zou toch al ruim voldoende moeten zijn. Toch blijkt het zinnetje āmijn vriendā beter te werken.
Ik merk dat ik in het openbaar vervoer echt heel afwerend tegenover mensen sta, gewoon omdat ik echt al vaak van dit soort situaties heb meegemaakt. Ik loop bijna standaard met mijn hoofdtelefoon op en ogen naar de grond. Dat vind ik rot van mezelf, omdat ik eigenlijk wél graag mensen wil helpen. Onveilig voel ik me niet, omdat er meestal veel mensen in de buurt zijn, maar ik heb ook nog nooit meegemaakt dat mensen bvb tussen kwamen, terwijl ik echt heel duidelijk geïrriteerd was.
Ik heb al wel eens gedacht om misschien andere passagiers mee in het gesprek te betrekken, zo van 'meneer/mevrouw, wat denkt u? ik heb al drie keer gezegd dat ik wil lezen en deze man blijft maar praten?" Maar je weet natuurlijk ook niet wat die andere passagier denkt. In een winkel zou je dat misschien tegen iemand van het personeel kunnen zeggen?
Ik denk trouwens dat dit echt een gevalletje is van āeducate boysā, want ik denk dat de meeste van die mannen niet door hadden dat ze los over mijn grenzen gingen, maar gewoon mijn āneeā niet serieus namen. Onder het mom van āals een vrouw nee zegt bedoelt ze jaā of āik praat toch maar gewoon met je, mag dat nu ook al niet meer?ā
He, dat klinkt vervelend. Wat ik bij dit soort mannen doe, is vaak een beetje de onderdanige-vriendinnen-kaart spelen met een tekst als: āIk denk niet dat mijn vriend het goed zou vinden als ik je mijn nummer geef!!ā. Echt super kut om te moeten doen, maar ik merk dat dat soort gasten vaak wel respect hebben voor āde manā en het dan wat sneller laten zitten. Hoe concreter, hoe beter.
Heeft het succes van je afweerpogingen niet ook veel te maken met de toon die je zelf aanslaat? Ik zou zeggen, wees niet bang om een beetje bitchy te doen. Je hoeft echt niet vriendelijk over te blijven komen. Hoeft niet grof te worden ofzo maar je hoeft echt niet aardig te blijven.
Dit is niet erg helpend. Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat het niet handig is om haar nummer te geven.
@Amethista vervelend dat dit is gebeurd. Ik zou in ieder geval zijn nummer blokkeren. Hoe de volgende keer te handelen: misschien kun je een andere klant/winkelmedewerker aanspreken? In ieder geval nee blijven zeggen. Maar ik snap wel dat het lastig is om in het moment duidelijk te zijn. Ik hoop overigens dat het niet meer gebeurt natuurlijk
Ik reageer even algemeen, anders blijf ik taggen en wordt het onoverzichtelijk.
Wat sommigen al aanhalen, zeggen dat mijn vriend het niet ziet zitten, voelt zo averechts voor me. Wellicht handiger voor mijn veiligheid, maar ik ben niet iemand die āonder de plakā zit bij mijn vriend, en hij is er ook okĆ© mee als ik met mannen app. Ik denk dat ik wat dat betreft iets te eerlijk ben en het juist lastig zou vinden om te moeten liegen, haha!
En wat betreft bitchy doen: dat is altijd mijn aanpak geweest. Ik werd er alleen zo moe van, elke keer weer op die manier moeten reageren, zeker ook omdat ik wel heb gehad dat ik dan echt heel nare dingen naar mijn hoofd toe kreeg gesmeten (en tbh, dat zou ik momenteel niet goed kunnen handelen). Mijn toon nu was ook absoluut niet per se vriendelijk te noemen, vond ik, maar dat is waarschijnlijk mijn perceptie geweest.
Ik denk dat ik me vooral heel erg overdonderd voelde en daarom zo makkelijk mee ging in zijn gedoe. Laten we eerlijk zijn: in deze situatie nu is er een stuk minder contact met anderen, dus ben ik dit ook niet echt meer gewend. Wat mij betreft het grootste voordeel van de pandemie.
Goddamn
āWir sind echte Frauenversteherā aldus deze mannen.
Ik las dat ze in een statement hebben aangegeven het product opnieuw te bekijken. Ja lul je hier maar eens uitā¦
Aber sie willen das Leben einfacher machen! Thank you gods
Ik ben ook echt woest. #pinkygate is wel de moeite waard.
Ja, holy shit, dat statement is op zijn zacht gezegd nogal een mess. Gelukkig dat ze in ieder geval blij zijn dat het onderwerp menstruatie nu besproken wordt, want dat is inderdaad het grote probleem hier.
Hoezo bestaat dit?!
En het klinkt nog 10 keer beter in het Duits.
Ik denk het niet nee, anders hadden ze nooit durven beweren dat ze vrouwen echt begrijpen
Ook typisch dat de vrouwelijke commentator/ex-speelster dat overtuigend beaamt, terwijl de mannelijke commentator defensief en ontkennend antwoordt.
In combinatie met ontzettend jeukende tepels a.u.b.
Ja ze maakt inderdaad overal een probleem van en moet wat anders gaan doen, aldus de ontzettend nuchtere mannen die briesend nare berichten sturen over een enkel, niet kwetsend kaartspel tussen miljarden andere kaartspellen. Een spel dat zij nooit hoeven te kopen of te spelen
Hahahha
Nee want sperma is zo lekker!
Ik snap het ook niet⦠je was toch je handen of wat?
Jezus wat een irritant wijf. Mijn god. Waarom doet zij zo. Waarom die stelligheid over anderen vrouwen. Waarom die projectie van haar eigen onzekerheden op alle andere vrouwen. Waarom moeders verantwoordelijk houden voor zonen die verkrachters zijn. En echt jammer dat onze maagdelijkheid niet meer beschermd wordt door een iman of een priester. Ga ook niet verder lezen dan dat, wat een totaal irrelevant verhaal.