Wat ik wel altijd een beetje bijzonder vind is dat bijvoorbeeld Willemijn dan inderdaad van 0x sporten naar 3x week sporten gaat, waarvan ook vaak nog overdag. Dan doet ze dan blijkbaar op de tijden dat de kinderen naar de opvang zijn (wat denk ik niet anders kan ivm werk van Djurre), maar dat kost je toch enorm veel werktijd? Daarnaast heeft ze de afgelopen maanden ook heel veel gewerkt met de jongste thuis, wat me ook echt niet bevorderlijk lijkt voor je productiviteit. En dat valt me meer op met de influencers: ze hebben relatief korte werkdagen (geen 7.30-17.00) waarin ook nog eens afspraken zoals sporten, nagels, kapper, facials, etc zitten. En daar is niets mis mee, maar dan vind ik het niet gek dat je op een gegeven moment achter de feiten aan gaat lopen wat werk betreft en dat je dan veel stress ervaart. En dat werkt dan weer overal in door: helemaal als je ook nog eens drie kinderen hebt (blijkbaar op 3 verschillende locaties), de zomervakantie er aan komt en je man soms wekenlang voor werk weg is. Je loopt achter op je werk, je moet dat waarschijnlijk inhalen als er geen opvang is, dus doe je dat als de kinderen er zijn (stress), minder tijd voor huishouden in je vrije tijd, etc etc…
Dat heeft dan toch weinig te maken met dat de rolverdeling thuis niet goed zou zijn of anders zou moeten, maar volgens mij zorg je zo zelf voor heel veel onnodige stress.