Ik ben het wel eens met @itakepictures dat mannen nu wel heel erg als onbenullen neer worden gezet. Genoeg situaties in mijn omgeving waar de man wel wil of aan het begin wel wilde, maar het niet goed was/niet goed genoeg. Nou ik zou dan als man ook niet meer mijn best doen en het wel goed vinden zo. Controlfreak, vrij dominant tja tis graag of niet hoor.
Wat kinderen betreft, ik denk dat het voor mannen ook uitzoeken is hoe het dan moet/hoe ze het dan kunnen aanpakken. Zeker als ze zelf geen voorbeeld van hun vader echt hebben gehad, de omgeving nu niet echt meewerkt etc. Lijkt mij als man zijnde dan ook echt lastig.
Maar goed ik denk ook dat verwachtingen vaak niet goed zijn uitgesproken en het huishouden en alles wat er bij komt kijken niet zakelijk is bekeken en er niet tussentijds gepraat word of alles nog wel goed werkt zo. Daar valt wel winst te behalen ja.
Maar ik vraag mij echt af wat voor mannen dit dan zijn die zo tegen alle veranderingen zijn? Ik ben zelf absoluut niet zo opgevoed thuis, al was het vanaf de buitenkant wel de traditionele rollen, zo werkte de praktijk niet. Ik ken idd genoeg mannen die dat prima vinden, maar die staan ook open voor andere manieren. En mijn omgeving is wel traditioneel.
Oh en het maakt vast ook uit hoe je er vroeger als meisje al naar hebt gekeken en of je wat hebt meegemaakt waardoor je dacht ik ben je sloofje niet.
Anekdote
Zelf heb ik ooit eens op mijn bijbaantje van een mannelijke collega gehoord dat die geen wcâs wilde schoonmaken want âvrouwen werkâ. Ik vond dat toen zo belachelijk. Mijn broer zei toen later nou ik had het ook niet gedaan, maar niet om die reden maar omdat het niet onder mijn takenpakket valt. Toen dacht ik fuck je hebt gelijk. Ik vond het altijd zo goor in de kantine/wc/hal dat ik daar wat van had gezegd, als enige, daar wat aan ging doen, als enige. En het resultaat werd later dat ik er niet meer vanaf kwam en dat alleen maar mijn vrouwelijke collegaâs deze werkzaamheden deden. Dat overkomt mij niet nog een keer dacht ik toen. En je moet als vrouw dus echt oppassen hoe je je opstelt en duidelijk je grenzen aangeven want anders gebeurd er dus dit. En niemand anders komt voor je op. Dit was trouwens wel een traditionele baas hoor. (plus ik haat het huishouden en wil het minimale doen om het maximale eruit te halen)