Ooh, dit zo hard!
Er was onlangs een vacature op mijn werk voor een vrij hoge functie. Op basis van het vereiste cv waren de meeste kandidaten tussen de 35 en de 40. Eerst was er gezegd dat we toch echt wel moesten streven naar een vrouw voor deze positie, want cliché cliché: wij hebben heel veel vrouwelijke werknemers maar het kader is 100 % man.
Deze week voorstelling van de geselecteerde kandidaten: 9 mannen, 1 vrouw. Toen er uitleg gevraagd werd: âja dit waren echt wel de beste cvâsâ.
Nu weet ik van een vrouw die haar cv opstuurde en niet geselecteerd werd. Dat was een interne kandidaat en ze zei zelf dat ze het had verwacht op basis van cv. Maar die vrouw doet zooooo veel belangrijk werk voor ons dat niet op een cv staat. Ze kent de inns en outs van ons werk beter dan wie dan ook. Als iemand iets nodig heeft of wil organiseren en je weet niet goed hoe je dat moet aanpassen, ga je haar om uitleg vragen.
Ik ben hier zo bos over. Dit gaat over iemand die super veel âniet zichtbaarâ werk doet, ze had op zijn minst op gesprek gevraagd moeten worden. Dit is zoân typisch voorbeeld van âvrouwelijkâ werk dat niet naar waarde wordt geschat. Ze heeft al zo vaak de puinhopen van de mannen bij ons opgeruimd maar dat staat niet op je cv natuurlijk. Als je dit allemaal weer en je kijkt naar haar cv, vind ik die zelfs ronduit indrukwekkend.