Ik verdien bovenmodaal, maar niet bijzonder veel en heb dus geen recht op sociale huur. Woon in een omgeving waar je voor onder de 1000 euro niet meer kan huren en als je voor 1300 huurt is dat vaker een appartement dan een ruime woning. Naast dat 1300 euro meer dan de helft van mijn netto inkomen is. Mijn vriend verdient de helft van mijn inkomen meer. Als we nu een woonhuis zouden hebben en zouden scheiden/uit elkaar gaan kan hij die woonlast (euro of 1200) net opbrengen. Ik kan dat per definitie niet. Ik ben dan automatisch de verlatende partner en krijg wat overwaarde mee. Maar dat bedrag + maximale hypotheek is hier ook echt geen appartement meer. Als er kinderen zijn kan ik ook niet zeggen dat ik makkelijk naar een andere regio verhuis, immers heb je gewortelde kinderen en een partner. Kortom: de huizenmarkt zet mensen in dit geval klem. Nu geloof ik zelf dat ik dan ook wel weer eruit komt. Dan maar een duur appartement, maar het zou niet zo moeten gaan.
@anon18050057 het idee van als cis persoon je pronouns plaatsen is het makkelijker maken voor anderen om dat ook te doen. Ik werk nu bijvoorbeeld met een jongere die wel echt zijn pronouns moet meegeven wil hij niet verkeerd aangesproken worden. We hebben toen direct besloten dat allemaal ook te doen.