Feminisme

Doet er hier iemand ook mee met maandverbond van de VPRO, het duurt 1 gemiddelde cyclus lang en je krijgt elke dag een filmpje of geluidsfragment over waar je nu ongeveer bent in je cyclus. Ik vind het echt leuk en leerzaam en besef me telkens hoe weinig je leert over je cyclus/menstruatie op school enzo. Je leert alleen dat je 1 keer per maand bloedt en dat je zwanger kan worden! Ik ga dit soort dingen echt meenemen als ik later zelf kinderen heb. Ook om te leren aan eventuele zoons, want mannen leren al helemaal niks hierover.

6 likes

Oh wat leuk! Wanneer ‘moet’ je beginnen met luisteren om je hele cyclus te volgen? :smiley:

edit: ik kan ook zelf googelen haha, sorry :expressionless:

Haha waarschijnlijk al gevonden dus. Maar je kon aan het begin ook wat vragen invullen over waar je in je cyclus zat en dan sloot je aan bij een groep. Maar je kan online ook alles kijken geloof ik.

Ja dat heb ik nu gedaan! Zit in een groep nu :slight_smile:

Dit type vrouwen nog wel… klinkt vrij patriarchaal. Waarom maak je je vriendin verantwoordelijk voor het feit dat haar man overkomt als een enorme lapzwans en zijn verantwoordelijkheid niet neemt? That’s on him.

12 likes

Heb je misschien het idee dat je meer alleen zou moeten doen of te afhankelijk bent van je man @Popje?

Zou je mijn quote kunnen verwijden aub

Waarom voel jij je schuldig dat je man (soms!) een hele dag in de weer is met de kinderen?

Ik vind dit weinig feministisch, snap niet zo goed wat je post in dit topic doet. Niet lullig bedoeld, maar volgens mij zeg je hier precies iets heel ongeëmancipeerds?

3 likes

Kan je mijn quotes weghalen aub.

Jullie hebben gelijk, het ligt eerder aan mij ! Wil het graag verwijderen want ben hier niet juist in.

2 likes

Hebben jullie misschien tips voor feministische Instagram accounts?

Ik volg The_female_Lead :slight_smile:

1 like

@lilith_mag
@women_inc
@florencegiven

1 like

@zeikschrift

3 likes

@Barbamama @slurfhondje @Fruitcake thanks! Ben ze gaan volgen.

1 like

https://www.instagram.com/angryneighborhoodfeminist/

2 likes

Ik volg (naast wat al genoemd is):
@damnhoneyhetboek
@thesolidaritysisters
@feministhood
@fuck__patriarchy
@feministvoice
@impact
@feminist

3 likes

Ik las laatst dit artikel over @feminist:expressionless: Wordt gerund door 2 mannen die er puur business van hebben gemaakt. Echt mijn bloed kan hier echt door koken

@Lainey.molnar maakt goede illustraties over women empowerment!

1 like

O, dat wist ik niet. Schrap die dan maar :sweat_smile:

3 likes

Ik vind dat account sowieso niet goed. Soort containerfeminisme met posts die elkaar tegenspreken. Maar die chnge tag is me nooit opgevallen?

1 like