Ik wilde eerst ook reageren met ‘wat goed!’ maar eigenlijk dieptriest dat het minimumloon krijgen nadat je vader bent geworden ipv 70% van minimumloon heel goed en vooruitstrevend is.
Dat zou ook één van de redenen kunnen zijn voor de aanvulling, dat niet alleen de werknemers met de goed verdienende functies gebruik maken van de verlofregeling.
Wat ze nu besloten hebben in Texas is afschuwelijk maar ik schrik toch ook wel heel erg van de reacties in Nederland op dit besluit. Echt een teruggang
Naast dat het anti-abortus is vind ik het dus ook zo leip dat de wet letterlijk aanspoort om anderen te verklikken voor 10.000 dollar. Doodeng. Je weet gewoon dat mensen gaan ‘jagen’.
Dat is pas echt ondernemen
Ja, volgens mij verklik je klinieken toch? Geen particulieren? Dus je kunt jezelf letterlijk laten bezwangeren, een abortus laten plegen en geld opstrijken -_-
Ja echt bizar. Maar ook hier in Europa begint dit meer te komen. In Polen is er ook een hele strenge wet waarbij abortus ook bijna onmogelijk is. En ook in Hongarije zijn ze in die richting bezig.
Hongarije: geen keuzevrijheid zonder keuzes | Amnesty International (amnesty-international.be)
Mensenrechten in Polen - vrouwenrechten - Amnesty International
In Polen krijgen scholieren extra punten als ze anti-abortuskunst maken (vice.com)
En dit vond ik ook vrij bijzonder.
Ik kan het bijna niet geloven dat dit kan gebeuren. Hoe durven ze ‘the land of the free’ hun strot nog uit te krijgen. Walgelijk
Dat dacht ik ook, maar het blijkt iets anders te liggen. De Volkskrant schreef zelfs dat het zo ver gaat dat als een verkrachter erachter komt dat de moeder van het slachtoffer haar naar de abortuskliniek gebracht heeft, en de klacht wordt gegrond verklaard, de moeder aan de dader 10.000$ moet betalen. Echt een ziek systeem.
Het gaat wel om particulieren. Je kon zelfs zo ver gaan als je uber driver verklikken die je naar de kliniek heeft gebracht, zo las ik.
Ik moet er gewoon om huilen zo heftig en walgelijk vind ik dit. Hoe kan er zo veel mis gaan en zo’n stap achteruit genomen worden? Op dit soort momenten voelt feminisme het echt als een kansloos gevecht. Een kleine stap vooruit, 100 kilometer achteruit.
For fucks sake . Alsof er al niet genoeg mensenrechten geschonden worden…
Vrouwen hebben blijkbaar gewoon 0 zeggenschap over hun lichaam. De enige volledig veilige oplossing voor vrouwen zou zijn om gewoon helemaal geen seks meer te hebben. Maar imagine de woede van mannen zodra we seks gaan weigeren.
We can’t do right.
Waarschijnlijk omdat sommige mensen extreem free zijn, zoals de Sackler familie die met hun agressieve oxycontin campagne een gigantische bijdrage leverde aan de verslavingsproblematiek.
Omdat al heel erg off-topic ging in het YouTubers topic over wat iedereen wel/niet bij economie geleerd heeft, deel ik deze naar aanleiding van die discussie nog even hier.
Komt uit dit artikel @boemboem misschien dat jij dit ook interesssant vindt. Dit is nu bij heel veel schoolvakken gaande overigens, maar ik vind het probleem in zo’n lijstje direct heel erg indringend duidelijk worden.
Bij Duitse en Engelse voetbalprogramma’s zitten allang vrouwen. In Duitsland wordt het commentaar ook deels door vrouwen gedaan, hier (nog) niet geloof ik. Maar ja het verbaast me niet dat sommige mannen het heel erg moeilijk vinden dat HUN voetbal ineens niet alleen meer van hen is, al was dat altijd al zo dat vrouwen keken, nu kunnen ze er niet meer omheen. Wen er lekker aan!!
Met al die filmpjes die hij nu stuurt lijkt het alsof hij actief naar dingen opzoek is om over te vallen, zou hem lekker laten met zijn non-issues.
holy shit
Ik heb dus ineens een vriend(haha wtf?), maar hij is nog niet zover met feminisme als ik en daardoor denken we over bepaalde dingen anders. Nu vind ik de discussies wel interessant, maar hij begint heel vaak over dat we ons nu zo gedragen omdat in de tijd van jagers en verzamelaars we dat ook deden. Ik geloof gewoon niet dat dat allemaal zo te verklaren is, maar ik kan ook geen goede bronnen vinden. Hebben jullie die misschien?
Hij heeft ook het boek “the boy crises” gelezen en begint daar vaak over. Dat gaat over dat heel veel mannen nu juist tegen problemen aanlopen omdat ze een identiteitscrisis hebben omdat vrouwen ze niet meer nodig hebben. Ik vind dat dus ook als onzin klinken, maar ook daar heb ik niet echt goede bronnen voor