Feminisme

Ellen Laan is overleden. Vond haar een heel inspirerende vrouw en had haar nog zoveel tijd gegund

29 likes

ā€œMiserable, non-binary candy is all we deserveā€ HAHA

1 like

Dit is een grapje toch? :sob:

Zooo ik vond dit echt zo’n tegenvaller.

3 likes

Wie is dit?

Dan is het even wachten op de ā€œik ben gehackedā€

3 likes

Ik heb ooit een filmpje gezien van een vrouw die besloot de keuken niet meer op te ruimen om te kijken wat er dan gebeurde en elke dag een update gaf over of haar man/kinderen het al gedaan hadden. Was echt heel grappig. Ook iets met een random worst in een pan? Weet iemand welke ik bedoel?

1 like

Deze? Is alleen geen filmpje maar een twitter draadje.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://mobile.twitter.com/misspotkin/status/1372311382406889474&ved=2ahUKEwimmbePv9f1AhWGOOwKHb4TBIQQFnoECBQQAQ&usg=AOvVaw00RZUOG6OHKsmuK3Bt1Ung

2 likes

M’n vader en m’n broer zaten vreselijke seksistische en vrouw onvriendelijke dingen te roepen tijdens het avondeten. Als reactie op alle gebeurtenissen rondom the voice.

M’n moeder werd zo boos en deelde vervolgens een traumatische en grensoverschrijdende gebeurtenis van 40 jaar geleden. Hier had ik nog nooit iets over gehoord, maar ik vond het zo knap van haar.

Zo duidelijk heb ik haar nog nooit een grens horen aangeven of haar horen praten over haar gevoelens. Ik ben zo trots op haar. :hearts:

Na afloop hebben we heel openhartig met elkaar gepraat. Ben er nog steeds onder de indruk van.

55 likes

Jaa @Taichung bedankt!

2 likes

Hmm nouja de vrouw loog dus volgens Massih?

3 likes

Ugh in dit geval wil ik gewoon alle info om gewoon voor mezelf te beslissen wat te vinden.

1 like

Ik heb nav je post het bericht gedeeld met anderen waarvan ik weet dat ze ook zijn boek hebben gelezen, alle 3 mannen. Dus ik was erg blij toen zij ook correct reageerden en niet om bewijs vroegen oid.
Ik vind veel van de comments op Massihs post echt heel erg victim blamend.

Deze comment vond ik treffend, en sluit ik me voor m’n gevoel bij aan.

7 likes

Wat knap van je moeder. Hoe reageerden je broer en je vader daarop, bonden ze wel in?

En terecht, wat een victim blaming van d’r :triumph:

4 likes

M’n vader wel, m’n broer kwam nog met: Ja maar vrouwen zijn ook de dader, dus iedereen moet z’n handen thuis houden en het was een grapje, hi ha ho…

Toen werd m’n vriend super boos haha, die was er helemaal klaar mee. Dit soort uitspraken zijn gewoon te lang getolereerd binnen onze familie.

Enfin, we hebben weer lekker lopen schreeuwen tijdens het gourmetten.

:+1:

3 likes

Vrouwen zijn ook de dader? Hoe dan? He wat rot allemaal. Fijn dat jouw vriend er klaar mee was en het voor je moeder/vrouwen opnam.

2 likes

:unamused: Dat er ook vrouwen zijn die grensoverschrijdend gedrag bij mannen plegen. Dit komt inderdaad ook voor, maar is gewoon niet het probleem waar het nu over gaat.

Ik vond het ook zo lief van m’n vriend. Hij zei ook dat hij gek werd van de mannen die dit soort bullshit smoesjes gebruiken.

1 like

Oja jeetje dat is echt zo besides the point.
Je vriend klinkt fijn.

2 likes

Nou eerlijk: ik vertrouw geen ƩƩn man meer. Als ik bijv. een vrouw ontmoet dan ga ik er vanuit dat het een prima persoon is, tot diegene iets doet waaruit blijkt dat het niet zo is. Bij mannen is dat andersom. Niet om ze te pesten, maar ik vind dat gewoon een noodzakelijke veiligheidsregel.
Het is toch niet zó moeilijk te bevatten dat mensen gewoon complex zijn en niet 100% goed of 100% fout. Iemand kan prima zoals Massih tegen gentrificatie strijden en zich seksueel overschrijdend gedragen. Dat zag je laatst ook bij Tim die nu veel goeds doet maar een jaar geleden grensoverschrijdende dingen zei. Dat laatste was toen snel weer ā€˜ok’ omdat de vrouw waar het om ging het ok vond, maar ze had ook wat anders kunnen vinden… @Corvus

Ik besef me nu dat ā€˜het is toch niet zó moeilijk te bevatten’ nogal aanvallend overkomt. Dat was niet voor jou bedoeld @Corvus maar voor alle mensen die niet willen geloven dat hun lievelings beroemde persoon zoiets doet.

14 likes