Feminisme

Ik kan het bijna niet geloven dat dit kan gebeuren. Hoe durven ze ‘the land of the free’ hun strot nog uit te krijgen. Walgelijk

3 likes

Dat dacht ik ook, maar het blijkt iets anders te liggen. De Volkskrant schreef zelfs dat het zo ver gaat dat als een verkrachter erachter komt dat de moeder van het slachtoffer haar naar de abortuskliniek gebracht heeft, en de klacht wordt gegrond verklaard, de moeder aan de dader 10.000$ moet betalen. Echt een ziek systeem.

2 likes

Het gaat wel om particulieren. Je kon zelfs zo ver gaan als je uber driver verklikken die je naar de kliniek heeft gebracht, zo las ik.

Ik moet er gewoon om huilen zo heftig en walgelijk vind ik dit. Hoe kan er zo veel mis gaan en zo’n stap achteruit genomen worden? Op dit soort momenten voelt feminisme het echt als een kansloos gevecht. Een kleine stap vooruit, 100 kilometer achteruit.

5 likes

For fucks sake :broken_heart::face_with_symbols_over_mouth:. Alsof er al niet genoeg mensenrechten geschonden worden…

Vrouwen hebben blijkbaar gewoon 0 zeggenschap over hun lichaam. De enige volledig veilige oplossing voor vrouwen zou zijn om gewoon helemaal geen seks meer te hebben. Maar imagine de woede van mannen zodra we seks gaan weigeren.

We can’t do right.

3 likes

Waarschijnlijk omdat sommige mensen extreem free zijn, zoals de Sackler familie die met hun agressieve oxycontin campagne een gigantische bijdrage leverde aan de verslavingsproblematiek.

Omdat al heel erg off-topic ging in het YouTubers topic over wat iedereen wel/niet bij economie geleerd heeft, deel ik deze naar aanleiding van die discussie nog even hier.

Komt uit dit artikel @boemboem misschien dat jij dit ook interesssant vindt. Dit is nu bij heel veel schoolvakken gaande overigens, maar ik vind het probleem in zo’n lijstje direct heel erg indringend duidelijk worden.

7 likes

Bij Duitse en Engelse voetbalprogramma’s zitten allang vrouwen. In Duitsland wordt het commentaar ook deels door vrouwen gedaan, hier (nog) niet geloof ik. Maar ja het verbaast me niet dat sommige mannen het heel erg moeilijk vinden dat HUN voetbal ineens niet alleen meer van hen is, al was dat altijd al zo dat vrouwen keken, nu kunnen ze er niet meer omheen. Wen er lekker aan!!

Met al die filmpjes die hij nu stuurt lijkt het alsof hij actief naar dingen opzoek is om over te vallen, zou hem lekker laten met zijn non-issues.

7 likes

holy shit

Ik heb dus ineens een vriend(haha wtf?), maar hij is nog niet zover met feminisme als ik en daardoor denken we over bepaalde dingen anders. Nu vind ik de discussies wel interessant, maar hij begint heel vaak over dat we ons nu zo gedragen omdat in de tijd van jagers en verzamelaars we dat ook deden. Ik geloof gewoon niet dat dat allemaal zo te verklaren is, maar ik kan ook geen goede bronnen vinden. Hebben jullie die misschien?

Hij heeft ook het boek “the boy crises” gelezen en begint daar vaak over. Dat gaat over dat heel veel mannen nu juist tegen problemen aanlopen omdat ze een identiteitscrisis hebben omdat vrouwen ze niet meer nodig hebben. Ik vind dat dus ook als onzin klinken, maar ook daar heb ik niet echt goede bronnen voor :stuck_out_tongue:

@anon50301661 Je wordt geroepen!

6 likes

Lol en wat is de oplossing, dat vrouwen weer afhankelijk van mannen worden zodat hun fragiele ego weer gestreeld kan worden?

10 likes

Haha die had ik toevallig al naar hem gestuurd! Maar daarin wordt wel gezegd dat er wel bewijzen zijn dat later wel de mannen echt jaagde.

En nee het is meer dat hij zegt dat mannen bijvoorbeeld dominant zijn omdat het vroeger ook moest(heeft hij niet gezegd, maar in die trant!)

@MadameMignon ik heb nu een podcast over dat boek opgezet en opzich is het wel interessant, maar ik ben nog niet zo ver! Spotify

Omg noooo hij is dus nu net begonnen in een boek van jordan peterson :flushed::flushed::flushed: ben ik nog optijd?

Verder super bedankt ik ga de zoekfunctie even gebruiken

Ja verbranden die shit

11 likes

Heb je een steekwoord om je betoog op te zoeken?

1 like

Ja ik dacht dus al dat ik die naam kende, maar ik kon me zo niet herinneren waarvan. Thanks!

1 like

Feminisme gaat er niet over dat mannen en vrouwen zich hetzelfde moeten gedragen, feminisme gaat erover dat iedereen,ongeacht geslacht of gender, gewoon zichzelf kan zijn en alle kansen moeten krijgen die mogelijk zijn. Het is dus prima als een man zich ‘mannelijk’ wil gedragen of een vrouw ‘vrouwelijk’, maar het is net zo goed prima dat een cishetero man graag make up gebruikt of thuis wil blijven voor de kinderen (hij moet natuurlijk wel een zorgen dat hij financieel er niet al te bekaait vanaf komt bij een evt scheiding, zie mijn vorige rants).

Dus of we nou vroeger jagers VS verzorgers waren of niet, doet er nu niet zo heel veel toe. Nu, in onze maatschappij van vandaag moet iedereen de rol op kunnen nemen die hij/zij/hen wil. Het is echt niet meer oké om mensen zomaar in hokjes te duwen.

En stel dat het dan nog zo is dat de gemiddelde vrouw meer zorgend is dan de gemiddelde man (maar dat is vandaag heel moeilijk te bepalen doordat nurture minstens even bepalend is als nature), de meeste mensen zijn niet het gemiddelde. Ik vergelijk het soms met grootte. Mannen zijn doorsnee groter dan vrouwen, maar neem willekeurig twee mensen en je hebt best een redelijke kans dat de vrouw groter is dan de man.

3 likes

Heheh ‘evolutionair’ geeft wel een aantal hits ja, thnx :grin::+1:

1 like

Dit vind ik ook wel iets wat snel wordt gezegd. Is dat zo, wordt alleen mannen niet geleerd om over hun gevoelens te praten? M.i. (en ik zie dit ook in mijn werk terug (Psycholoog)) is dit meer een generatieding.

2 likes