Feminisme

De T blijft de T

Tot zover mijn nuttige bijdrage

Wat goed dat je voor jezelf bent opgekomen en je je gelijk hebt gekregen! Volkomen terecht natuurlijk, maar het moest nog maar blijken.

Snap je dubbele gevoel wel, wie weet kun je daar in de toekomst nog eens iets mee. Voor nu genieten van dat dit je gelukt is! :muscle:

2 likes

12 likes

Ik val net even van de bank door een reclame bij de NPO voor Week van het Leven, een verkapte pro-life campagne uit de reformatorische hoek. Wat vinden jullie daarvan? In eerste instantie was ik van mening dat dat niet zou moeten kunnen, maar als ik er langer over nadenk begin ik te twijfelen. Moet daarop worden toegezien door de reclame code commissie? Hoe denken jullie daarover?

1 like

Ruim 120 klachten over antiabortusreclame bij Stichting Reclame Code Ruim 120 klachten over antiabortusreclame bij Stichting Reclame Code | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)

Ook @lemongrab @LazySusan

De ster heeft dus beoordeeld dat deze reclame er mee door kan :pensive:
(ik heb 'm zelf niet gezien of gehoord, maar geloof jullie meteen dat 't vreselijk is)

2 likes

Ik ben het helemaal met je eens, en mooi geschreven. Ik weet ook niet waarom ik die stomme klaphandjes niet kan veranderen of verwijderen (?).

Het plaatje met de stok vind ik wel grappig, trouwens.

1 like

JsumTrhJp8G35dMtfO3IJNBxuOWrlCjfbWrm9LEmIuc

(ff doordenken, deze)

Door nog een keer op het klaphandje te klikken krijg je weer de opties te zien. Dan kan je als het goed is nog x op het klaphandje klikken om het te verwijderen of je moet eerst het hartje aantikken en dan nogmaals om het weg te krijgen!

Ik krijg net deze reclame van lookolook, maar het is toch super ongepast dat ze een vrouwelijk lichaam (dun, getailleerd, wit) gebruiken voor het woord leeghoofden? Of slaat leeghoofden op de lege televisie?

3 likes

Schermafbeelding 2021-11-09 om 21.37.17

Normaal doe ik dat inderdaad, maar nu krijg ik dit! Nouja, geeft ook niks. Het forum wil dat ik blijf klappen, haha.

Ohw dit ken ik ook niet! Misschien maar een melding er van maken in het forum probleem topic?

1 like

Tja ik bied weinig nuance met een link en meme. Ik merkte toen ik dat interview las dat ik voor mensen die zich ‘feminist’ noemen en dan met dat soort TERF standpunten komen, echt weinig medelijden kan opbrengen. Tuurlijk is dit niet iets dat standaard gedrag moet worden, maar ik vind het ook iets bijzonders hebben dat 1. zoveel mensen voor transgender personen opkomen en 2. oude machtsstructuren omgegooid worden

5 likes

Ik word me toch zo moe van dat ‘meer werken vrouwtje’ gezeik. Nu weer dat boek en artikel van Liesbeth Staats. Dan denk ik: prima meit, jij haalt je voldoening uit werken. Ik niet. Heb afgelopen anderhalf jaar fulltime gewerkt en ik kan maar niet ontsnappen aan het idee dat mijn baas geld verdient aan mijn aanwezigheid en dat niet 100% van mij is terwijl ik ondertussen in een rommeliger huis zit, minder tijd heb voor mijn tijdsintensieve en mega leuke hobby (die als ik er genoeg tijd in stop ooit misschien nog geld oplevert ook) en daar een relatief karig loon voor terugkrijg omdat ik in sectoren werk waar men zogenaamd niet zonder kan maar wel op beknibbeld. Even mijn two cents.

20 likes

De reacties op niet fulltime werken zijn ook echt zo vreemd vind ik. In mijn baan was 32 uur standaard - werd bijna als fulltime al gezien zeg maar. En echt een paar uitzonderingen hadden dezelfde functie en werkten 36 uur. Het is gewoon heel pittig werk wat vijf dagen 8 uur bijna niet te doen is. Maar daar wordt dan niet naar gevraagd, gelijk een heel waardeoordeel. Echt stom. (oké niet helemaal inhoudelijk deze reactie, maar ik snap je helemaal)

4 likes

Helemaal mee eens. Plus, hallo niet iedereen heeft een ‘passie’ waar die zn werk van kan maken. Voor de meeste mensen is werk gewoon werk, om de rekeningen te betalen en die werken dan ook om van te leven en niet andersom.

3 likes

Echt hé, toen ik studeerde dacht ik altijd dat ik fulltime wou werken en zou blijven werken. Nou daar ben ik na een paar jaar keihard op teruggekomen, ik vind mijn werk heel leuk maar ben ook heel blij dat ik niet meer fulltime werk en daardoor tijd heb voor vrienden/familie en andere belangrijke dingen want daarvoor trok ik het gewoon niet en ging mijn privé leven er aan onderdoor. Als mensen het leuk/fijn vinden om fulltime te werken zeker doen maar ga niet andere mensen iets opleggen.

1 like

ik vind die Liesbeth Staat sowieso een beetje van het echte leven afstaan. De onderwerpen die ze aansnijdt vind ik heel interessant en relevant maar ze kan zich niet zo goed inleven in de levens van mensen waarbij niet alles perfect gaat.

3 likes

Eens. Je ziet dat dus terug in dat essay dat vandaag in VN staat en geprezen wordt. Daarin haalt ze het werken van Surinaamse en Antilliaanse moeders aan als goed voorbeeld, met een vrij subtiele notitie dat dit vaak uit noodzaak geboren is. Nu is de Surinaamse gemeenschap er een die ik van dichtbij kan beschrijven. Noem mij een Surinaamse alleenstaande vrouw met meerdere (jonge) kinderen die als het het zou toelaten niet minder zou willen werken. Ik ken er zat die noodgedwongen voor financiële zekerheid kiezen en dus hard werken omdat ze geheel alleen voor de kids zorgen. Laten we niet gaan doen alsof de dagelijkse overlevingsslag van een groep het lichtende voorbeeld van emancipatie is.

3 likes

Ook gek dat die Liesbeth het aan mannen linkt. Ik werk lekker ook parttime (32 uur IPV 36), maar ik heb geen partner of andere figuren om mij heen die dit mogelijk maken.
Daarnaast hoor ik om mij heen met name van mannen dat ze in een sector werken waar minder dan fulltime niet echt geaccepteerd is.

Even off topic, maar @Shaaar wat is jouw hobby?

6 likes

Keramiek! Pottenbakken, handvormen, dat soort zaken.

@grace hallo, als ik crypto zou doen zou het nu al geld opleveren💁🏾‍♀️.

2 likes