Feminisme

Het scheelde echt niet veel hahaha! Maar ik geef die vrouw groot gelijk. Ik heb al meerdere keren tegen hem gezegd dat als ik rijd, hij gewoon zijn mond moet houden. Hij mag alles denken wat hij wil maar hij hoeft niet alles te zeggen, nergens voor nodig. Maar dat komt er niet in bij hem.

Ik denk dat hij het niet leuk vind dat ik niet meer zomaar met hem meelach. Ik leer elke dag en daarnaast houd ik mijn bek niet langer als ik iets niet oke vind en daar kan hij niet mee omgaan. Vroeger zei ik er vaak niks van dus die verandering vind hij moeilijk. But I dont give a shit en dat heb ik hem gisteren ook laten weten.

5 likes

Ik wilde dit jaar dus op vakantie naar Frankrijk met mijn vriend met de auto. Maar ik ga er niks meer over zeggen. Zoek het uit, zo graag hoef ik ook niet op vakantie met hem. Ik spoor hem ook elke keer aan dat hij moet beginnen met zijn rijbewijs, maar er is nog niet veel gebeurd.

2 likes

Tone policing. Marketingvrouw schrijft daar veel over, zie de highlights met die titel op haar insta. Of via googlen. Bij tone policing gaat het opeens over de vorm, om de inhoud te ontwijken.

3 likes

Ik zit een nieuwe vacaturetekst op te stellen en heb je post er bijgepakt om hem inclusiever te formulieren :blush: Echt heel nuttig, dank!

2 likes

Bedankt voor jullie reacties! Het zijn idd over het algemeen mannen die dit zeggen en een heel enkele keer een vrouw. Met jullie opmerkingen/tips kan ik wel wat. Vaak vind ik dan dat ik de discussie verlies/zeur om iets oid, maar met deze opmerkingen kan ik dat wel beter plaatsen en weerleggen.

Kennen jullie het boek ‘Fonkelend van woede’ al? Is echt een aanrader over woede en vrouwen. Bij vrouwen slaat woede vaak over op frustratie/verdriet ipv boosheid. Heel interessant en tof geschreven.

Fonkelend van woede - De Geus (singeluitgeverijen.nl)

3 likes

Ik vond dat ook een interessant boek, maar vind de Nederlandse titel zĂł ontzettend lelijk vertaald (origineel is Rage becomes her). Zeker in de context van het onderwerp vind ik dat zulke andere associaties oproepen. Maar wel een aanrader inderdaad.

3 likes

Ik zeg dan meestal iets in de trant van “mag ik hier niet boos om zijn dan? Het is ontzettend erg wat er gebeurt en ik ga niet doen alsof dat me niks doet”

3 likes

Deze podcast is hier laatst geloof ik al genoemd maar hij is echt hele goed:

Word er wel weer kwaad van maar dat word ik van alles intussen dus ach

8 likes

Ik weet niet wie hier de podcast met dr Kaouthar (met zn allen achter de kinderwagen) tipte maar bedankt! Wat een geweldig mens. Goede podcast en ik moest ook erg om haar lachen. Aanrader!

4 likes

Gewoon doen!!! Zou het eigenlijk heel raar vinden als het niet zou mogen? Ik zelf dans lindy hop en daarbij word eigenlijk standaard gemixt gedanst. Nogmaals echt doen, vooral als het je plezier in het dansen nog meer vergroot.

1 like

Een collega van mij die ik waardeer begon over Jordan Peterson vandaag. Ik kende de man zelf niet, weet alleen dat z’n naam nogal bekend is in de wereld van feminisme. Ik verdiep me graag voor ik in discussie ga, en ben dus video’s aan het kijken over deze man. Ik ben er vrij blanco in gegaan.

Tot nu toe moet ik eigenlijk zeggen dat ik hem ontzettend interessant vind en hij ongelooflijk goed articuleert, onderbouwt en scherp is. Sympathiek misschien niet allereerst, maar scherp zeker.

Dit interview bijvoorbeeld, hier komt die interviewster toch ongelooflijk slecht uit?
Hij zegt hier heel veel interessante dingen, wat mij betreft.

Mijn YouTube bubbel is verrassend positief over deze man tot nu toe :sweat_smile: Maar ik heb nu het gevoel dat ik essentiële dingen mis.

Hebben jullie meer video’s die ik kan kijken voor een goed beeld?

Het meest bizarre Jordan Peterson verhaal is wel dat van de afgelopen twee jaar ofzo waar hij verslaafd raakte aan benzopillen, naar verschillende landen in Oost-Europa toevloog om in een of ander vaag experiment deel te nemen en zo in medisch coma gebracht werd om af te kicken, daarna nog maar half functioneerde en nu op een of ander dieet is waar hij enkel nog vlees eet en zijn dochter Mikhaela (vernoemd naar Mikhail Gorbachev haha) hem met alles moet bijstaan en tegelijkertijd uitbuit voor haar podcast.

Ook wordt hij gezien als een van de inspiratiebronnen achter de incelbeweging.

Oftewel, wat ik je eigenlijk wil zeggen is dat hij gek is. Misschien het debat tussen hem en Slavoj Zizek?

10 likes

Zo maar echt.

1 like

Ik las net de Nederlandse wikipagina over Jordan Peterson, maar die is duidelijk geschreven door fans. Er wordt wel wat gezegd over de controverses, maar hij komt overal als winnaar uit

1 like

Ik kan er echt niet tegen als, bijna altijd toevallig naar de norm knappe intelligente, vrouwen andere vrouwen onder de bus gooien.
Interview met Els Van D0esburg.

‘het sfeertje dat alle mannen daders zijn moet echt ophouden’ :face_vomiting:

3 likes

Als ze 100 jaar geleden geleefd zou hebben, zou ze de sufragettes waarschijnlijk ook een bende amokmakers hebben gevonden. Het hele abortus debat in Amerika toont weer maar eens aan hoe makkelijk verworven rechten weer worden ingetrokken en alleen al daarom zijn feministen nodig. En om nog 1000 andere redenen natuurlijk. Het is gewoon typisch dat een N-VA politica niet voorbij haar eigen geprivilegieerde situatie kan kijken (hier dus wel punten voor Demir, al heeft die natuurlijk een minder geprivilegieerde achtergrond).

7 likes

WTF. En we zien inderdaad dat ons gerecht goed werkt om mannen die vrouwen verkrachten te straffen :clown_face:

3 likes

Het grootste slachtoffer van mannen die vrouwen misbruiken zijn
 Andere mannen
I can’t

10 likes

Bedankt hiervoor, m’n bloeddruk stijgt de pan uit :sob::exploding_head::sob:

1 like

Ik vraag me echt af waar rechts (in dit geval de N-VA) deze vrouwen vandaan tovert. Kan me gewoon niet voorstellen dat je als vrouw echt zo kunt denken. Zelfde verhaal met Assita Kanko.

2 likes