Feminisme

Is echt een cultuurverschil. Als ik familie op bezoek heb hier (volgens mij wonen we in dezelfde stad) dan is een van de eerste dingen die ze opvalt het aantal vaders alleen met kinderen in de speeltuin. Of het aantal vaders dat de kinderen om 3 uur op komt halen op preschool.
Overigens vind ik de cultuur op dat gebied hier af en toe ook redelijk ‘dwingend’. De norm is fulltime werken voor beide ouders, maar je kind na 4 uur ophalen is eigenlijk echt not done. Dus ik heb vriendinnen die om 7 uur beginnen op kantoor zodat ze hun kind enigszins ‘op tijd’ op kunnen halen. En je mag ze pas met 12 maanden naar de opvang brengen, en toen er een kindje met 13 manden begon klaagden de leidsters tegen mij dat het eigenlijk écht te vroeg was, beter om te wachten tot ze 1,5 zijn etc.

2 likes

Hoe doen jullie het vaak met de rekening als jullie gaan eten in een restaurant? We waren net uit eten en eerst kreeg ik de rekening, vervolgens zei de ober, sorry en gaf de rekening aan m’n vriend. Ik heb toen zelf die rekening betaald en hun plus fooi gegeven waar ze wel heel dankbaar voor waren, maar Shml fuck the patriarchy.

Ik zat me laatst af te vragen waarom de ober de rekening altijd bij mij legt, maar toen bedacht ik me dat ik meestal degene ben die er om vraagt én mijn portemonnee al uit mijn tas haal. Dus ik geef nogal duidelijke signalen af. Ik heb nog niet meegemaakt dat een ober daar tegenin ging en de rekening toch aan mijn vriend gaf.

5 likes

Ja meestal is het toch zo dat degene die er om vraagt meestal de rekening betaalt? Althans, ik merk eigenlijk nooit dat mn vriend hem krjjgt als ik van plan ben te betalen

4 likes

Ik vroeg om de rekening dus dat was het volgens mij niet :sweat_smile:

1 like

Haha deze vraag doet me denken aan iets wat ik pas meemaakte in een restaurant.

Ober brengt de rekening, ik pak m’n portemonnee.

Ober kijkt verschrikt naar m’n vriend en zegt “neeeeeee man meen je dit serieus??? Je laat haar toch niet betalen???”

3 likes

Da fack. Wat zei je toen?

1 like

We hebben het genegeerd en ik heb gewoon afgerekend. Die ober had namelijk ook al zonder enige aanleiding “hou je bek” gezegd tegen m’n vriend, hij was het niet eens met waar we gingen zitten, en toen m’n vriend een zwaar Belgisch bier bestelde vroeg hij aan mij of m’n vriend dat wel mocht van mij😂. Die man was allround raar en het seksisme was daar maar een klein onderdeel van.

3 likes

Dit zou ik wel een legitieme reden vinden om zonder te betalen weg te lopen.

6 likes

Ik had een podcast gemaild dat ze te weinig vrouwelijke gasten hadden en nu vragen ze welke gasten ze echt moeten uitnodigen, maar ik kan het dus zo snel niet bedenken :sweat_smile: het gaat vooral over zelfontwikkeling of iemand met een goed verhaal. Hebben jullie nog suggesties?

5 likes

Ik zou ze vooral hun eigen werk lekker laten doen? Vind het wel extreem gemakzuchtig om dan hun eigen werk ook weer lekker bij een vrouw neer te leggen (die er niet voor betaald wordt!)

18 likes

Ik vind zelf TedXWomen een leuk project voor vrouwelijk ondernemerschap en talent. Ze hebben ook altijd wel interessante sprekers. :smile: https://www.tedxamsterdamwomen.nl/

2 likes

Marketingvrouw!
Hoewel ze momenteel niet echt fit is

2 likes

Ja dat was ook het eerste waaraan ik dacht, maar andere kant vind ik het altijd wel leuk om suggesties te doen. Maar blijkbaar kunnen ze al zo slecht googlen, anders waren er wel vaker vrouwen langskomen :-1:

Ik heb een beetje een vreemde hersenkronkel misschien, dus ik wilde even polsen hier haha. Wat betreft de discussie omtrent vreemdgaande mannen in het FF Boulevard topic; ik krijg een beetje het idee dat de ondertoon van het gesprek is dat vooral mannen vreemdgaan. En dat schuurt een beetje bij mij?

Niet om mannen te verdedigen he, zeker niet als ze vreemdgaan tijdens een zwangerschap en dan met een zwak excuus komen via social media, dat is gewoon super verwerpelijk. Maar meer vanuit het idee dat vrouwen dan altijd een soort naïeve, brave huisvrouwtjes zijn die altijd op de man zitten wachten thuis en nooit zullen verwachten dat een man vreemdgaat, laat staan zelf vreemdgaan. Dat een man dan ‘gewoon zijn pik achterna loopt’ en de vrouw veel beperktere seksuele driften heeft (of misschien zelfs geen).

Ik heb het even opgezocht, en ik heb zo snel gezien dat de algemene tendens in onderzoek lijkt te zijn dat mannen en vrouwen eigenlijk evenveel vreemdgaan (en anekdotisch gezien; ik zie dat in mijn directe omgeving ook gelijk op gaan). Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik vind het idee/de opvatting dat mannen meer vreemdgaan (=meer nood aan seks hebben) iets ongelijkwaardig hebben? Ik kan mezelf niet helemaal goed uitdrukken, maar ik ben benieuwd of iemand snapt wat ik bedoel.

Nogmaals, ik bedoel dit niet ter verdediging naar mannen toe, maar dat vrouwen even goed seksuele behoeften buiten de deur kunnen gaan vervullen, omdat ze op dat vlak niet heel anders werken dan mannen

16 likes

Ik was net bezig met een podcast luisteren over waarom we vreemdgaan zo erg vinden (esther perrel bij zomergasten). Dat geeft ook wel een andere visie op al het geklaag om mannen die vreemdgaan :sweat_smile:.

Ik snap je visie wel, maar ik moet ook zeggen dat ik de laatste tijd minder bezig wel zijn met alle ellende in de wereld die veroorzaakt wordt door mannen. Door steeds verhalen daar over te lezen en het er met mensen over te hebben was ik zoveel bezig met al het negatieve wat mannen doen. Ik had zelfs een beetje het gevoel dat ik opgehypt werd en dat mijn visie op mannen ook zo beïnvloed werd. Ik hoef nu niet alle erge verhalen meer te lezen of op te zoeken. Ik heb er namelijk helemaal niks aan.

1 like

Oh ik ben benieuwd! Ik ga die podcast ook eens beluisteren.

Het gaat er niet hoofdzakelijk over, maar ze heeft er een boek over geschreven, vandaar dat het even ter sprake kwam. Zeker een aanrader die podcast! Echt heel mooi.

2 likes

Ik voelde exact dit bij alle posts!

Vreemdgaan is echt zoiets wat altijd aan mannen gelinkt wordt terwijl er zooooo veel vrouwen ook gedrag vertonen wat net zo goed niet door de beugel kan. Misschien minder opvallend en minder ‘simpel’ maar dat maakt het soms juist haast nog erger.

Iedereen heeft driften, lust en een twijfelachtig moreel kompas bij tijd en wijle. Iedereen zoekt wel eens aandacht waar dat niet oké is, gaat in op verzoeken of loopt dr coochie achterna.

3 likes

Haha ik heb ook net gereageerd dat ik ooit ook ben vreemdgegaan. Maar absoluut. Denk alleen dat op een vrouwenforum meer geklaagd wordt over vreemdgaande mannen dan over onze eigen uitspattingen.

1 like