Feminisme

I know, maar dat was niet waar ik op doelde. Meer: waarom voelen jonge, slimme, talentvolle vrouwen zich aangetrokken tot die rechtse partijen. Kanko is juist wel een uitgesproken feminist.

2 likes

Misschien omdat zwart-wit denken makkelijk is dan grijs?

1 like

Interessante kijk op de hele anti-abortus discussie!

9 likes

Wilde het net posten! Vind dat twitterdraadje echt geniaal, echt nice dat de VK haar aandacht geeft!

3 likes

Wil je delen welke quotes je zelf al in gedachten had? Dan kunnen we daad misschien op voortborduren!

Ik vind zelf “my body, my choice” of “my uterus, my choice” altijd wel een sterke. Recht voor zn raap.

5 likes

Against abortion? Get a vasectomy/get sterilized

5 likes

Ik vind die laatste ook wel sterk

2 likes

Ik vind die laatste ook echt goed. Misschien iets minder hard/in your face/lomp en daardoor nog krachtiger voor mij.
Al kloppen ze allemaal natuurlijk.

1 like

I see what u did there

7 likes

Ik was hier laatst precies naar op zoek! Kwam daarbij nog wel een t-shirt met ‘abort the patriarchy’ tegen. En het ‘flipping the finger uterus’ tekentje vind ik ook altijd wel sterk, maar is misschien niet wat je zoekt.
Mocht je ook naar Nederland verzenden of tips hebben voor vergelijkbare initiatieven dan ben ik in elk geval zeker benieuwd naar linkjes. Klinkt als een mooi project!

4 likes

Mocht je toch die laatste nemen is off wel met dubbel f hè :wink:

5 likes

Ik snap op zich het sentiment maar ik voel me hier altijd een beetje oncomfortabel bij want het hele idee is dat we mensen niet voorschrijven wat ze met hun eigen lichaam moeten doen, toch?

Ik vind ‘my body, my choice’ het mooist @Cicero , hoewel niet zo origineel. Maar het is ook op veel andere feministische thema’s toepasbaar.

Je kunt ook nog een Nederlands tintje geven: Boss in own belly! (haha nee grapje, dit klinkt echt vreselijk in het Engels). Vet dat je dit doet trouwens!

4 likes

Ja die flipping the finger uterus tekening zat ik idd ook nog aan te denken! Versturen internationaal (met een pre order systeem) dus als je interesse hebt stuur me dan een DM dan stuur ik je meer info :blush:.

2 likes

Ja eigenlijk wel maar wat mij betreft een gepasseerd station, ben helemaal voor verplichte sterilisatie bij mannen.

2 likes

Volgens mij wordt deze uitspraak vaak gebruikt om juist dit gevoel bij mannen op te roepen ‘hoezo mag een ander bepalen wat ik met mijn zaadleiders doe?’ …. ‘Oooh’

3 likes

Ja tot nu toe neig ik idd ook naar “my body, my choice”. Maar bij de zomer collectie bleek dat shirts met een iets grappigere quote beter verkochten… Dus was opzoek naar iets vergelijkbaars maar iets grappiger/origineler nog.
Bedankt iig allemaal voor het meedenken!!

1 like

No uterus no opinion?

Is een quote van friends

2 likes

@tessel Ohh oke! Ik denk dat ik het voorstellingsvermogen van de gemiddelde man niet zo hoog inschat, haha.
@MadameMignon Wat betekent dat eigenlijk? Als je een transvrouw bent of om een andere reden geen baarmoeder hebt, mag je niet meepraten? Of als je wel een baarmoeder hebt maar tegen abortus bent, mag je juist wel meepraten?

5 likes

Ik zou het eerder interpreteren als volgt: alleen de eigenaar van de betreffende baarmoeder, mag beslissingen nemen over die baarmoeder.

Dus als je tegen abortus bent, is het jouw keuze om geen abortus te ondergaan (want: jouw baarmoeder).
En als je een abortus nodig hebt, ben jij de enige die hierover wat te zeggen heeft (want: jouw baarmoeder).

Deze quote is wat mij betreft dus meer gezien vanuit het individu, niet vanuit het collectief. Dus inderdaad, een transvrouw, vrouw zonder baarmoeder of elk ander persoon hoeft geen mening te hebben over bijvoorbeeld mijn baarmoeder, want het is mijn baarmoeder en niet die van hun.

5 likes

Ik zie het als: als het niet om jou gaat moet je je er niet mee bemoeien.

3 likes