Feminisme

Ik ben het met je eens hoor, volgens mij zeg ik ook helemaal niet dat ik de verantwoordelijkheid voor discussie en weerwoord bij transmensen leg.

Ik schreef (trans)collega’s omdat het Vox-artikel een geval beschreef van een transprofessor die Kathleen Stock weerwoord bood. Het is inderdaad jammer dat niet meer cis-collega’s zich tegen haar ideeën uitgesproken hebben (aanname, maar zo lijkt het in ieder geval).

1 like

In het belang van dialoog? Maar daar zit toch ook een grens aan uiteindelijk. Dat ze weg moest, leek me onvermijdelijk. Of is dat ook jouw punt?

Als iemand gematigder was of wat dubbelzinnige opmerkingen maakte (dan nog heel kwalijk) is exit missh wat overtrokken maar heb wel moeite met het punt dat hierboven werd gemaakt door sommigen dat je juist binnen de muren van de universiteit andersdenkenden van div kalibers moet dulden. Tegen welke prijs en waarom

3 likes

Nee in het belang van academische vrijheid, omdat wetenschappelijk onderzoek gebaat is bij ongebonden onderzoek kunnen doen. Academische vrijheid is wel begrensd, in ieder geval door wetenschappelijke principes. Dus iemand die zich daar niet aan houdt (lijkt wel het geval te zijn bij Kathleen Stock omdat ze blijft zeggen dat transvrouwen safe spaces voor vrouwen bedreigen terwijl daar geen bewijs voor is) kun je iemand aanspreken op het zich niet houden aan wetenschappelijke principes. Weet eigenlijk niet of dat in de praktijk tot ontslag kan leiden als iemand vast blijft houden aan zijn/haar standpunten, wel een interessante vraag.

Een andere grens is of het strafbaar is; dat lijkt me niet omdat het gaat om denkbeelden en er geen sprake is van daadwerkelijke discriminatie.

2 likes

De bovengrondse stopt ermee :frowning:

4 likes

Oh no! Vandaar dat doneren niet meer mogelijk was, ik vroeg het me al af. Jammer ze hebben zulk mooi werk gedaan!

1 like

Ik moest vandaag naar de milieustraat om allemaal oude kasten weg te brengen en mijn vader had een aanhanger geregeld zodat ik maar 1x hoefde te rijden. Ik had nog nooit met een aanhanger gereden dus wilde dat wel leren en het ging ook allemaal prima op de weg. Toen kwam ik bij de milieustraat, maar die zit op een soort helling waar je dan op moet rijden. En als je er dan weer vanaf moet dan moet je keren, maar er is echt heel weinig plek om te keren omdat er overal bussen en aanhangers staan en vet veel mensen enzo. Nou goed, ik dus proberen, maar achteruit rijden met een aanhanger is echt een mindfuck dus het lukte niet echt en ik had mezelf klem gereden.

Kwamen er echt 4 mannen om mijn auto heen staan en ik begon me steeds meer opgelaten te voelen want ze gaven allemaal (totaal verschillende) aanwijzingen en ik hield iedereen op omdat ik aan het keren was en er verder dus niemand door kan. Kwam zo’n man naar me toe en zei: ‘zal ik het maar even doen meissie, stap maar uit’. Dus omdat ik me zo opgelaten voelde stapte ik in eerste instantie uit. Maar toen dacht ik nee fuck it ik kan dit gewoon? Ik kan prima goed rijden alleen ik moet even de juiste techniek weten. Dus toen zei ik dat hij weer uit moest stappen en me wel aanwijzingen mocht geven omdat ik inderdaad niet snapte dat je tegengesteld moet sturen maar dat ik het zelf wilde doen. Toen deed hij dat en lukte het gewoon echt prima! Ik zat helemaal bezweet in de auto daarna maar voelde echt als een overwinning om dan tegen ‘zo’n man’ in te gaan

57 likes

Wow! Niet alleen hulde dat je het gewoon zelf gedaan hebt. Maar al die andere factoren er rond om heen! Zo veel mensen om je heen, wetende dat je de rij ophoud en het niet echt wilt lukken. Echt een mega overwinning joh, ik had inderdaad echt opgegeven.
Herinnert mij wel er ineens aan dat tijdens een vrienden weekend ik reed in iemand zijn auto en ik ben gewoon goed in auto rijden en parkeren. En elke keer als ik parkeerde of een bijzonder manoeuvre deed kreeg ik een compliment. Ik dacht echt wtf? Ik heb geen compliment nodig, ik heb al 11 jaar mijn rijbewijs en kan gewoon goed parkeren/rijden.

2 likes

Ik twijfel een beetje of dit het juiste topic is, maar via het youtuberstopic kwam ik weer terecht bij een datingscoach (https://www.attractiongym.be/overons/) en ik merk dat ik daar zo kwaad van word. Vrouwen worden weer zo neergezet als een object waarop je moet jagen. We werken allemaal hetzelfde, willen allemaal hetzelfde (‘leiderschap’ van een man :face_vomiting:) en zitten er allemaal enorm op te wachten om door vreemde mannen te worden aangesproken.

Ik ben zelf ook wel eens door mannen op straat aangesproken en vind dat altijd heel erg vervelend. Ik ben niet opzoek naar mannelijke aandacht/bevestiging en ben vaak gewoon met dagelijkse bezigheden bezig, dus rot op met je zogenaamde ‘versiertrucs.’ Ze zijn vaak ook enorm opdringerig en vinden het moeilijk om met een afwijzing om te gaan. In één van de filmpjes zegt een man ook ‘Ja vroeger zag ik een nee als een afwijzing, maar nu niet meer. Nu denk ik; oh ze heeft NU gewoon even geen zin.’

Ik zou echt willen dat dit soort praktijken verboden konden worden. Ja, er zijn vrouwen die er wél op ingaan en die het blijkbaar wel kunnen waarderen (you do you), maar moet je daarvoor eerst heel veel vrouwen lastigvallen die dit niet prettig vinden, en zitten we echt te wachten op mannen met een dergelijke visie? Ga gewoon op een datingapp, dan liked een vrouw je wel als ze misschien interesse heeft en kan ze je ook blokkeren/verwijderen als je een sneue opdringerige creep blijkt te zijn. Laat vrouwen op straat gewoon met rust

12 likes

Wooooooow wat een WALGELIJK figuur. Op z’n homepage alleen al staan echt de meest bizarre teksten.

‘Voor de brillendragers onder ons slecht nieuws: Zonder bril ben je gelijk 200% zo aantrekkelijk. Blijkt niet alleen uit onderzoek, maar ook uit al mijn tests :wink: Neem dus lenzen!’

Ok wauw?

De kamer LIGT op hier?

Ok ik kan nog uren doorgaan deze jongen te bashen wat een figuur en wat een content

6 likes

Sorry wat

???

Ok ik hou op deze figuur maakt mij vervelend boos

6 likes

Die dingen die er op zijn homepage staan over hoe snel hij iemand kan leren om met een vrouw te zoenen/naar bed te gaan zijn ook echt heel disturbing

1 like

En wat nou als je prisma hebt en geen lezen kunt? Ben je dan doomed?

Ik snap niet dat deze cursussen nog steeds worden gegeven. Wat zou het slagingspercentage zijn? Hoeveel mannen trappen hierin?

Nee hoor, dat hangt natuurlijk van je basis score af!

1 like

Ugh ja die Daan kwam ik ook al tegen bij onpersoonlijkegroei op instagram
https://www.instagram.com/reel/CWRKP7kpGKx/?utm_medium=copy_link

Heb de originele video opgezocht omdat ik wel benieuwd was naar die geweldige zin die altijd werkt

Samenvatting

“Oke, nog niet”

Overigens kwam daar laatst nog zo’n wanstaltig figuur voorbij

https://www.instagram.com/reel/CWX-sQqr2xa/?utm_medium=copy_link

Ugh wie valt er nou op dit soort types

4 likes

Iedereen die Sander op z’n plek zet applaudisseer ik voor

9 likes

Wow dat filmpje, dat is toch gewoon hartstikke grensoverschrijdend gedrag ‘hoe kun je een meisje alsnog zoenen als ze haar hoofd wegdraait’

Ja wtf is dit en al die YouTube pickup artists?

er is nu een emancipatie debat gaande, erg interessant!

Eh heb ik een heel groot deel gemist? Is er al de hele tijd ruzie?