Ik twijfel een beetje of dit het juiste topic is, maar via het youtuberstopic kwam ik weer terecht bij een datingscoach (https://www.attractiongym.be/overons/) en ik merk dat ik daar zo kwaad van word. Vrouwen worden weer zo neergezet als een object waarop je moet jagen. We werken allemaal hetzelfde, willen allemaal hetzelfde (‘leiderschap’ van een man
) en zitten er allemaal enorm op te wachten om door vreemde mannen te worden aangesproken.
Ik ben zelf ook wel eens door mannen op straat aangesproken en vind dat altijd heel erg vervelend. Ik ben niet opzoek naar mannelijke aandacht/bevestiging en ben vaak gewoon met dagelijkse bezigheden bezig, dus rot op met je zogenaamde ‘versiertrucs.’ Ze zijn vaak ook enorm opdringerig en vinden het moeilijk om met een afwijzing om te gaan. In één van de filmpjes zegt een man ook ‘Ja vroeger zag ik een nee als een afwijzing, maar nu niet meer. Nu denk ik; oh ze heeft NU gewoon even geen zin.’
Ik zou echt willen dat dit soort praktijken verboden konden worden. Ja, er zijn vrouwen die er wél op ingaan en die het blijkbaar wel kunnen waarderen (you do you), maar moet je daarvoor eerst heel veel vrouwen lastigvallen die dit niet prettig vinden, en zitten we echt te wachten op mannen met een dergelijke visie? Ga gewoon op een datingapp, dan liked een vrouw je wel als ze misschien interesse heeft en kan ze je ook blokkeren/verwijderen als je een sneue opdringerige creep blijkt te zijn. Laat vrouwen op straat gewoon met rust