Voor mij betekent het “ik hoor wat je zegt” (en ik ga er verder helemaal niks mee doen).
Interessant! Tegelijkertijd ook wel mooi om tr zien dat deze discussie hier al regelmatig gevoerd wordt.
Ik ben het met je eens dat intersectonaliteit in dit stuk te weinig aandacht krijgt. Ik ben wel benieuwd of je vindt dat er binnen intersectioneel feminisme plaats is voor een pleidooi voor hogere arbeidsparticipatie van vrouwen? En zo nee, hoe kijk je dan naar bv. de risico’s van financiële afhankelijkheid?
Grotendeels mee eens maar als iedereen alleen werkt voor zijn eigen ontplooiing en om zelf precies rond te komen dan is gratis kinderopvang en sociale zekerheid onbetaalbaar.
ik vind dit eigenlijk nog steeds een verschuiving van de verantwoordelijkheid. Vrouwen doen echt voldoende, Het is nu echt aan mannen om eindelijk ook eens te gaan emanciperen. Te gaan voldoen aan hun zorgtaak en daarmee ons welzijn te verbeteren. Ik denk niet dat er meer moet worden gewerkt, maar juist minder voor meer welzijn ipv welvaart.
Aanhakend op de discussie hier: Anja Meulenbelt: ‘Waarom is het passen op de kinderen van anderen wel werk, en op je eigen kinderen niet?’ - NRC
Mooie quote uit dit stuk:
‘Vrouwen moeten werken alsof ze geen kinderen hebben en hun kinderen verzorgen alsof ze geen werk hebben’
Dit is echt exact wat mijn moeder, die altijd in de kinderopvang gewerkt heeft, altijd zegt.
Goed artikel, ik vond dit stuk van haar ook heel inzichtelijk: Een halve revolutie: over de ‘arbeidsemancipatie’ van moderne vrouwen | Anja Meulenbelt
Goed stuk zeg! Ik zeg terug naar het eenverdienersmodel, maar dan alles 50/50 verdelen tussen de ouders. Ook beter voor de singles, kunnen die ook nog eens een huis kopen.
Jaaa heel handig! Thanks! ![]()
Ik zag gisteren ook weer zoiets op linkedin voorbij komen de hele tijd, dat ik ook dacht uggghh dit doen ook alleen mannen he en dan vindt iedereen het fantastisch en hilarisch
Instagram kan er ook wat van hoor. Pas nog gezien: een man die in het eerste jaar van z’n huwelijk de vuile was op de grond gooit, na 5 jaar op de wasmand, na 10 jaar in de wasmand en na 15 jaar jaar de volle wasmand in de wasmachine doet. Met de caption: misschien dat ik als we 50 jaar getrouwd zijn op kleur ga sorteren.
Hilarisch vindt iedereen dat.
Vraag me dan altijd af of ze het ook zo grappig zouden vinden als het om een simpele werktaak zou gaan. Jaar 1: gooit emails meteen weg. Jaar 5: laat emails ongeopend. Jaar 10: opent emails. Jaar 15: beantwoordt emails, maar alleen met gifs. Caption: misschien dat ik als ik hier 50 jaar werk een adequaat antwoord ga geven op mails.
Archie is er niet zo blij mee
Ik heb al jarenlang geen relatie gehad en ik dacht dit jaar het lijkt mij leuk om weer een vriend te hebben. Ik zag op insta een foto van een jongen die er leuk uitzag en ik voegde hem toe en stuurde: Hey, hoe gaat het? Geen reactie terug gekregen en toen reageerde hij met een filmpje van Modern Family dat Gloria zegt: there are a lot of prostitutes in my country.
Dan denk ik hoe durft een man dit tegen een vrouw te zeggen. In welk eeuw leven we dat mannen zo neerkijken op vrouwen. Dat dat hun eerste reactie is naar een vrouw toe. Hij is ook nog eens megastom want hij heeft best een goede baan en je kan op instagram zien waar hij werkt. Het liefst wil ik er een screenshot van maken en naar zijn werk sturen. Ga ik niet doen maar heb wel een bericht teruggestuurd waar hij het lef vandaan haalt om zo tegen vrouwen te praten en dat het zielig is dat er nog mannen zijn die hun zelfwaarde halen uit het naar beneden halen van vrouwen.
Daar gaat mijn vertrouwen in het andere geslacht, helpt mij ook goed in het openstellen voor nieuwe contacten met mannen.
Wel stoer dat je dat zo doet maar ik zou daar ook geen serieuze reactie op verwachten
Ik vind het helemaal niet zo duidelijk dat de poster wordt uitgemaakt voor hoer? De meme zegt dat er in gloria’s land een gezegde is in de trant van love is right around the corner en dat ze dan zegt: my country is full of prostitutes
Misschien zit ik in een rare hoek van insta, maar 99,9% van de DM’s die ik krijg van mensen die ik niet ken zijn ook scams? Meestal met plaatjes van knappe vrouwen die vragen om een date. En dan ben ik een vrouw, dus ik denk dat de iets slimmere algoritmes mij al overslaan.
Ik ga er direct van uit dat dat een bot is die me geld afhandig wil maken, dus ik reageer niet, maar kan me ook voorstellen dat je zo’n soort plaatje stuurt uit baldadigheid.
Sorry maar victim?! Waarvan?? @Maurice wat was je gedachtengang? Is het een totaal random jongen die je knap vond en iets stuurde? Je bent op zoek naar een vriendje door wildvreemden berichtjes te sturen?
Ik zou hier ook niet op zitten te wachten als ik die jongen was. Vind een meme terugkrijgen dan nog heel schappelijk eigenlijk. Het feit dat je dat bijna escaleert naar contact opnemen met zijn werk (!!!) vind ik echt heel erg ver gaan. Dat is, naar mijn mening, echt geen gezond gedrag.
Eens.
Maar ben je het niet ook eens dat het vreemd is om te denken ‘ik zoek een vriendje’ en ‘deze jongen vind ik wel knap’ als enige aanleiding voor een gesprek?
En het feit dat ze het bijna aan zijn werk wilde mailen? Ik vind die beide dingen ![]()
![]()
Het verschil is dat ik de reactie niet zo rude opvat als jij dat doet, maar dat is persoonlijk.
Maar door wat ze er omheen verteld zit ik wel van dit is bijzonder, of in ieder geval zij en ik hebben hele andere ideeën/gedachten over wat gepast gedrag is zeg maar. Daar haak ik op in.
Ik denk dat de interactie zelf dusdanig kort was dat er geen sprake is van een dader/slachtoffer. Het zijn gewoon twee vreemden waarvan 1 (mogelijk) te bot reageerde en de ander misschien (onbewust) te voorwaarts is en dat als onprettig wordt ervaren.
Ik denk al met al gewoon niet het juiste medium, de juiste manier en de juiste reactie. Vanuit beide kanten geen geschikte communicatie haha.