Ik heb een beetje een vreemde hersenkronkel misschien, dus ik wilde even polsen hier haha. Wat betreft de discussie omtrent vreemdgaande mannen in het FF Boulevard topic; ik krijg een beetje het idee dat de ondertoon van het gesprek is dat vooral mannen vreemdgaan. En dat schuurt een beetje bij mij?
Niet om mannen te verdedigen he, zeker niet als ze vreemdgaan tijdens een zwangerschap en dan met een zwak excuus komen via social media, dat is gewoon super verwerpelijk. Maar meer vanuit het idee dat vrouwen dan altijd een soort naĂŻeve, brave huisvrouwtjes zijn die altijd op de man zitten wachten thuis en nooit zullen verwachten dat een man vreemdgaat, laat staan zelf vreemdgaan. Dat een man dan âgewoon zijn pik achterna looptâ en de vrouw veel beperktere seksuele driften heeft (of misschien zelfs geen).
Ik heb het even opgezocht, en ik heb zo snel gezien dat de algemene tendens in onderzoek lijkt te zijn dat mannen en vrouwen eigenlijk evenveel vreemdgaan (en anekdotisch gezien; ik zie dat in mijn directe omgeving ook gelijk op gaan). Ik weet niet zo goed wat het is, maar ik vind het idee/de opvatting dat mannen meer vreemdgaan (=meer nood aan seks hebben) iets ongelijkwaardig hebben? Ik kan mezelf niet helemaal goed uitdrukken, maar ik ben benieuwd of iemand snapt wat ik bedoel.
Nogmaals, ik bedoel dit niet ter verdediging naar mannen toe, maar dat vrouwen even goed seksuele behoeften buiten de deur kunnen gaan vervullen, omdat ze op dat vlak niet heel anders werken dan mannen