Feminisme

De LINDA doet weer een halfslappe poging tot feminisme door een groep slanke dames halfnaakt op de cover te zetten. Free de tepel (maar wel alleen die van kleine borsten zonder imperfecties en niet op de cover maar alleen aan de binnenkant van het blad op glamoureuze foto’s en ohja we doen ook een reportage over borstvoeding en hebben het over barry hays ODOL want dat is ook belangrijk - kijk hoe feministisch!). Iedereen met commentaar wordt geblockt door chef redactie Rianne Meijer :+1:

17 likes

Ik zie op de Instagram pagina van LINDA vooral kritische reacties! LINDA heeft inmiddels ook gereageerd (met een kul reactie, dat dan weer wel).

Hahaha doet me denken aan deze flop van Victoria’s Secret. Ondergoed voor ‘Every body’ en vervolgens alleen vrouwen fotograferen die voldoen aan het huidige schoonheidsideaal

1 like

De vrouwen van de cover staan in het blad zelf wel met zichtbare tepels

1 like

Sex at dawn is echt een interessant boek! Ben er nu ook in bezig

1 like

Ik hoor wat je zegt betekent soms toch ook, “ik ben het er zooooo mee oneens maar ik laat het ff”. Zo gebruikte een oud collega van mij iig

6 likes

Voor mij betekent het “ik hoor wat je zegt” (en ik ga er verder helemaal niks mee doen).

10 likes

Interessant! Tegelijkertijd ook wel mooi om tr zien dat deze discussie hier al regelmatig gevoerd wordt.

4 likes

Ik ben het met je eens dat intersectonaliteit in dit stuk te weinig aandacht krijgt. Ik ben wel benieuwd of je vindt dat er binnen intersectioneel feminisme plaats is voor een pleidooi voor hogere arbeidsparticipatie van vrouwen? En zo nee, hoe kijk je dan naar bv. de risico’s van financiële afhankelijkheid?

1 like

Grotendeels mee eens maar als iedereen alleen werkt voor zijn eigen ontplooiing en om zelf precies rond te komen dan is gratis kinderopvang en sociale zekerheid onbetaalbaar.

ik vind dit eigenlijk nog steeds een verschuiving van de verantwoordelijkheid. Vrouwen doen echt voldoende, Het is nu echt aan mannen om eindelijk ook eens te gaan emanciperen. Te gaan voldoen aan hun zorgtaak en daarmee ons welzijn te verbeteren. Ik denk niet dat er meer moet worden gewerkt, maar juist minder voor meer welzijn ipv welvaart.

7 likes

Aanhakend op de discussie hier: Anja Meulenbelt: ‘Waarom is het passen op de kinderen van anderen wel werk, en op je eigen kinderen niet?’ - NRC

Mooie quote uit dit stuk:
‘Vrouwen moeten werken alsof ze geen kinderen hebben en hun kinderen verzorgen alsof ze geen werk hebben’

31 likes

Dit is echt exact wat mijn moeder, die altijd in de kinderopvang gewerkt heeft, altijd zegt.

Goed artikel, ik vond dit stuk van haar ook heel inzichtelijk: Een halve revolutie: over de ‘arbeidsemancipatie’ van moderne vrouwen | Anja Meulenbelt

8 likes

Goed stuk zeg! Ik zeg terug naar het eenverdienersmodel, maar dan alles 50/50 verdelen tussen de ouders. Ook beter voor de singles, kunnen die ook nog eens een huis kopen.

2 likes

@S.onrisa hier had ik erover gepost, weet niet of je dit bedoelde

1 like

Jaaa heel handig! Thanks! :smile:

3 likes

Ik zag gisteren ook weer zoiets op linkedin voorbij komen de hele tijd, dat ik ook dacht uggghh dit doen ook alleen mannen he en dan vindt iedereen het fantastisch en hilarisch

3 likes

Instagram kan er ook wat van hoor. Pas nog gezien: een man die in het eerste jaar van z’n huwelijk de vuile was op de grond gooit, na 5 jaar op de wasmand, na 10 jaar in de wasmand en na 15 jaar jaar de volle wasmand in de wasmachine doet. Met de caption: misschien dat ik als we 50 jaar getrouwd zijn op kleur ga sorteren.

Hilarisch vindt iedereen dat.

Vraag me dan altijd af of ze het ook zo grappig zouden vinden als het om een simpele werktaak zou gaan. Jaar 1: gooit emails meteen weg. Jaar 5: laat emails ongeopend. Jaar 10: opent emails. Jaar 15: beantwoordt emails, maar alleen met gifs. Caption: misschien dat ik als ik hier 50 jaar werk een adequaat antwoord ga geven op mails.

17 likes

Archie is er niet zo blij mee

1 like

Ik heb al jarenlang geen relatie gehad en ik dacht dit jaar het lijkt mij leuk om weer een vriend te hebben. Ik zag op insta een foto van een jongen die er leuk uitzag en ik voegde hem toe en stuurde: Hey, hoe gaat het? Geen reactie terug gekregen en toen reageerde hij met een filmpje van Modern Family dat Gloria zegt: there are a lot of prostitutes in my country.

Dan denk ik hoe durft een man dit tegen een vrouw te zeggen. In welk eeuw leven we dat mannen zo neerkijken op vrouwen. Dat dat hun eerste reactie is naar een vrouw toe. Hij is ook nog eens megastom want hij heeft best een goede baan en je kan op instagram zien waar hij werkt. Het liefst wil ik er een screenshot van maken en naar zijn werk sturen. Ga ik niet doen maar heb wel een bericht teruggestuurd waar hij het lef vandaan haalt om zo tegen vrouwen te praten en dat het zielig is dat er nog mannen zijn die hun zelfwaarde halen uit het naar beneden halen van vrouwen.

Daar gaat mijn vertrouwen in het andere geslacht, helpt mij ook goed in het openstellen voor nieuwe contacten met mannen.

2 likes