Feminisme

Wel stoer dat je dat zo doet maar ik zou daar ook geen serieuze reactie op verwachten

Ik vind het helemaal niet zo duidelijk dat de poster wordt uitgemaakt voor hoer? De meme zegt dat er in gloria’s land een gezegde is in de trant van love is right around the corner en dat ze dan zegt: my country is full of prostitutes

7 likes

Misschien zit ik in een rare hoek van insta, maar 99,9% van de DM’s die ik krijg van mensen die ik niet ken zijn ook scams? Meestal met plaatjes van knappe vrouwen die vragen om een date. En dan ben ik een vrouw, dus ik denk dat de iets slimmere algoritmes mij al overslaan.
Ik ga er direct van uit dat dat een bot is die me geld afhandig wil maken, dus ik reageer niet, maar kan me ook voorstellen dat je zo’n soort plaatje stuurt uit baldadigheid.

13 likes

Sorry maar victim?! Waarvan?? @Maurice wat was je gedachtengang? Is het een totaal random jongen die je knap vond en iets stuurde? Je bent op zoek naar een vriendje door wildvreemden berichtjes te sturen?

Ik zou hier ook niet op zitten te wachten als ik die jongen was. Vind een meme terugkrijgen dan nog heel schappelijk eigenlijk. Het feit dat je dat bijna escaleert naar contact opnemen met zijn werk (!!!) vind ik echt heel erg ver gaan. Dat is, naar mijn mening, echt geen gezond gedrag.

28 likes

Eens.
Maar ben je het niet ook eens dat het vreemd is om te denken ‘ik zoek een vriendje’ en ‘deze jongen vind ik wel knap’ als enige aanleiding voor een gesprek?

En het feit dat ze het bijna aan zijn werk wilde mailen? Ik vind die beide dingen :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

13 likes

Het verschil is dat ik de reactie niet zo rude opvat als jij dat doet, maar dat is persoonlijk.

Maar door wat ze er omheen verteld zit ik wel van dit is bijzonder, of in ieder geval zij en ik hebben hele andere ideeën/gedachten over wat gepast gedrag is zeg maar. Daar haak ik op in.

Ik denk dat de interactie zelf dusdanig kort was dat er geen sprake is van een dader/slachtoffer. Het zijn gewoon twee vreemden waarvan 1 (mogelijk) te bot reageerde en de ander misschien (onbewust) te voorwaarts is en dat als onprettig wordt ervaren.

Ik denk al met al gewoon niet het juiste medium, de juiste manier en de juiste reactie. Vanuit beide kanten geen geschikte communicatie haha.

7 likes

Nou hij mag reageren hoe hij wil denk ik. Maurice schrijft “ik voegde hem toe” maar ze is hem eenzijdig gaan volgen en in zijn dm geslide zonder dat hij haar terugvolgde of enig positief teken gaf. Nouja mag je best proberen maar dan niet miepen als je er geen relatie uit haalt. Idd goeie kans dat hij dacht dat het een bot was @Merel net zoals die domme spam dmgroepschats waar ik de hele tijd bij wordt toegevoegd.

Maar hierom zijn WERK MAILEN hahaha echt van de zotte

26 likes

Ben jij het tweede account van Maurice?;p

12 likes

Sorry maar hier schrik ik heel erg van. Actie-reactie? Ik stuur een volgverzoek hij accepteert en ik stuur een bericht hey, hoe is het? En zijn reactie is een filmpje van Gloria die zegt in mijn land zijn er veel hoeren. Doe je nou echt alsof ik dit zelf heb veroorzaakt. Het is niet alsof ik op instagram zoek naar mannen, ik zag een leuke foto, stuurde een volgverzoek en hij heeft geaccepteerd. Het is geen Tinder maar als ik iemand buiten zie die er goed uit ziet mag ik naar diegene toestappen. En online mag dat ook. Ik vraag ook alleen hoe het is. Wat jij doet is victim blaming, misschien kan je daar over nadenken.

1 like

Nee hoor dit is gewoon iemand die doorheeft wat victim blaming is.

1 like

Gekrenkt ego? Ik ben beledigd omdat een man die ik niet ken en waaraan ik vraag hoe het gaat suggereert dat ik een hoer ben.

Ik ging niet actief op zoek naar een man op social media, ik heb dit nu 1 keer gedaan en dan zegt iemand actie-reactie. Vind ik heel raar.

1 like

Uhmm nee hoor. Ik heb een keer gedate met iemand die mij aansprak op het station op een normale manier. Die zag mij staan en dacht ik ga een praatje maken. Ik vind het pas vervelend als je nee zegt en ze door gaan. Maar hallo, alles goed en een gesprek dat eruit voortvloeit vind ik niks mis mee.

1 like

Het gaat goed met mij hoor, ik heb geen psychische hulp nodig. Vond het wel een voorbeeld van hoe slecht mannen zich tegenover vrouwen nog steeds gedragen (iemand een hoer noemen of suggereren dat iemand een hoer is). Daarom postte ik het hier.

Nou dit is ook weer niet nodig om er andere berichten van haar bij te halen en die een GATE te noemen. Echt best wel gemeen ook al zou je zelf anders handelen in die situatie

Victim… Niemand is hier slachtoffer jongens, gebruik zulke termen toch een beetje spaarzaam.

Edit: ik ga trouwens nooit begrijpen waarom het zo erg is om met een sekswerker vergeleken te worden.

25 likes

Neem deze post, beeld jezelf in dat jij de man bent in je verhaal en je snapt meteen waarom deze post niet in het feminismetopic hoort.

7 likes

Het liefst wil ik er een screenshot van maken en naar zijn werk sturen. Ga ik niet doen maar heb wel een bericht teruggestuurd waar hij het lef vandaan haalt om zo tegen vrouwen te praten en dat het zielig is dat er nog mannen zijn die hun zelfwaarde halen uit het naar beneden halen van vrouwen.

Hahaha, ik vind dit echt precies zoals die screenshots die je altijd op Twitter etc. ziet, van mannen die poeslief doen tegen vrouwen wanneer ze ongevraagd in hun DM’s sliden, en als ze dan niet direct het antwoord krijgen wat ze willen agressief worden. Benieuwd wat dit doet met zijn vertrouwen in het andere geslacht :rofl:

4 likes

Ik zat gisteren een aflevering van ‘everybody loves raymond’ te kijken. Nu vond ik dit nooit echt een leuke serie, maar het was zo lang geleden sinds i khet voor het laatst had gezien, dus ik dacht van… nou misschien is het leuker dan ik het me herinner. Mijn god wat heb ik me eraan zitten ergeren zeg.

Ohh hihahololol zijn vrouw is een slaaf in het huishouden en hij kan niet eens een volle dag op zijn kinderen letten, want incompetente man hihaho. Ohhh hij weet niet eens hoe oud zijn vrouw wordt op haar verjaardag die eraan komt Ohhh lolololol zo grappig hoe hij niet eens de fucking kleinste moeite neemt om haar leeftijd te onthouden.

Ohh ze vraagt hem of hij alsjeblieft zijn ouders en de hele familie niet een keertje thuis kan houden. Ohhh lololol dat lukt hem niet want hij kan geen volle dag op zn kinderen passen zonder dat zijn moeder hem komt helpen. En sowieso respecteert hij de grenzen van zijn vrouw niet, echt keigrappig man. Ohh lololol het is de schoonmoeder from hell die continu zijn vrouw afzeikt terwijl die vrouw al een huissloofje is en totaal geen eigen leven meer heeft. Woeeehaha wat grappig allemaalllll. Ben echt klaar met dit soort ‘humor’.

10 likes

Dit is echt compleet onnodig en dat is nog mild gezegd.

11 likes