Het klinkt alsof deze podcast inherent anti-feministisch is, niet alleen de laatste aflevering met de Jordan Peterson van de lage landen.
Dat is nogal een uitspraak. Is ook niet waar.
Nou ja, er is niet echt zoiets als een beetje voor of een beetje tegen zelfbeschikkingsrecht zijn. Je bent pro choice of niet. En niet pro choice = anti-feministisch. Dus tenminste 1 van die hosts heeft zijn kleuren al laten zien voordat die Frank aanschoof
.
Ik begrijp niet echt waarom je ze per se wilt verdedigen.
Je moet deze podcast wel in zân context zien. Voor een christelijke (EO) podcast zijn ze niet per definitie anti-feministisch/anti-abortus, en dat is vrij bijzonder voor deze kringen. De ene host is wel orthodoxer dan de andere.
Ik ben overigens geen trouwe luisteraar van deze podcast, maar die aflevering met de pro choice-dominee vond ik wel goed.
Nee en dat zeg ik ook niet toch?
Ik heb de podcast over abortus geluisterd. Ik begrijp best dat het in deze kringen een bijzonder en open gesprek is. Alsnog denk ik wow the fucking nerve. Stelletje mannen die constant abortus framen als iets wat op zijn minst tragisch en traumatiserend is (maar het eigenlijk ook constant aan het veroordelen zijn op moreel / ethisch niveau). Letterlijk aangeven dat ze blij zijn met de pro life beweging en zeggen dat pro choice activisme het recht op abortus er bij hun âin wrijftâ. Dat je vrouwen niet kunt vertrouwen in het nemen van deze beslissing, want zij zijn âkwetsbaarâ. En echt nog veel meer.
En ja ik denk wel dat die dominee binnen de kerk een heel positieve impact kan hebben, maar ook haar hoor je steeds dingen zeggen als âmoeilijke beslissingâ, âweinig tijd om deze moeilijke beslissing te makenâ, etc.
Ik blijf bij mân punt, aan die nieuwste aflevering ga ik niet beginnen want mân bloeddruk is al hoog genoeg.
Ja dit ben ik met je eens, ik vond vooral de vragen van die ene host (David) heel irritant en aanmatigend. De details weet ik niet meer, want is al een tijdje geleden dat ik 'm geluisterd heb. En heb inderdaad zelf ook geen behoefte om die aflevering met de âNL Jordan Petersonâ te luisteren.
Inderdaad. Als je bereid bent de Nederlandse Jordan Peterson een podium te bieden, dan ben je per definitie anti-feministisch.
Ja klopt, maar ook bij niet-religieuzen moet je de invloed van het religieuze frame op dit onderwerp niet onderschatten. Christelijke geloof is zo verweven met de geschiedenis (en vandaag de dag: politiek, onderwijs, etc etc) dat die denkbeelden (verdund of in een vriendelijker jasje) ook wel tot niet-religieuzen komen. Maar er zit natuurlijk meer achter, in eerste instantie een patriarchaal gedachtegoed waar religie dan ook weer lekker op gaat. Kip of het ei. Ik haat het đ«„.
Ik dacht dat hier meer mensen waren met een christelijke achtergrond en was benieuwd naar hun reacties. Vooral omdat als je eruit gestapt bent maar nog wel met mensen uit die omgeving omgaat, het qua feminisme of wat dan ook ingewikkeld is. Ik verplicht niemand om het te luisteren en als er geen inhoudelijke reacties komen dan is dat ook prima.
Ik hoef niet te luisteren naar wat âde Nederlandse Jordan Petersonâ te zeggen heeft om inhoudelijke reacties te kunnen geven, net zomin als dat ik een video van Andrew Tate hoef te zien om zeker te weten dat er alleen misogyne diarree uit hun monden komt. Zulke mensen verdienen geen platform, punt.
Wisten jullie dit al?
Ik ga dit nog verder lezen maar dit is echt hét plot van 10 things I hate about you (volgens mij heten die meiden zelfs zo)
Jaa dat is wel âlosjesâ hierop gebaseerd geloof ik.
Ja dat klopt! Het is een adaptatie van Shakespeare. Zo zijn er meer, zoals Sheâs the Man (Twelfth Night), Get over it (A Midsummer Nightâs Dream), maar ook The Lion King (Hamlet), Clueless (Emma van Jame Austen) of Easy A (The Scarlet Letter van Nathanirl Hawthorne). Er zijn heel veel films gebaseerd op de klassiekers, maar in een modern jasje gegoten.
Is bridget jones nou ook een losse adaptatie van pride & predjudice? In het boek hebben ze het er namelijk wel vaak over en er zijn veel overeenkomsten
Ja klopt! En Darcy wordt gespeeld door Colin Firth, die ook mr. Darcy speelt in de BBC verfilming van pride & prejudice.
De sequel Edge of Reason is weer gebaseerd op Persuasion (een ander boek van Jane Austen). Dus allemaal inceptie haha
Misschien beetje offtopic in dit topic? Sorry daarvoor
Beetje laat, zie hem nu pas, maar vond dit wel een leuke post over vrouwendag:
Voor de andere sheets:
https://www.instagram.com/p/CphbTNYj9u2/?igshid=MDJmNzVkMjY=